Norvegia urmează să lanseze o consultare cu privire la planurile de consolidare a celor trei legi ale jocurilor de noroc într-un nou act, la sfârșitul acestui an.
Ministerul Culturii norvegian va lansa o consultare privind crearea unui act unic de jocuri de noroc pentru a înlocui structura legislativă triplă existentă care reglementează industria.
Ministerul este în favoarea consolidării Legii loteriei, Actului de jocuri de noroc și Legii privind totalizatorul din Norvegia într-o singură legislație pentru întreaga piață norvegiană.
Norsk Tipping și Norsk Rikstoto deținute de stat își vor menține monopolurile asupra jocurilor de noroc și vor fi supuse unui control strict al statului, guvernul având decizia finală privind numirile în consiliile lor.
Interzicerea, în Norvegia a operatorilor de la distanță și străini ar rămâne în vigoare și Autoritatea norvegiană pentru jocuri (Lotteritilsynet) ar obține mai multă putere pentru a face față operatorilor ilegali, inclusiv puterea de a comanda furnizorilor de servicii de internet să notifice utilizatorii atunci când văd comercializarea de la operatorii off-shore.
Părțile interesate au până la 29 septembrie pentru a răspunde consultării.
Ministrul Culturii și Egalității de Gen, Abid Q. Raja, a declarat: „Scopul proiectului de lege este îmbunătățirea jocurilor [standardelor] responsabile și prevenirea problemelor și a altor consecințe negative ale jocurilor de noroc.
Ne dorim totuși ca scopuri voluntare și non-profit să beneficieze de profiturile pe care jocurile de noroc le generează, iar Legea facilitează acest lucru, dar în același timp cere și mai multă eficiență de la Norsk Tipping.”
Alte modificări propuse în proiectul de lege includ o structură simplificată pentru supraveghere cu Ministerul Culturii care își asumă responsabilitatea pentru toate aspectele jocurilor de noroc, inclusiv sectorul de curse de cai, care în prezent se află în sarcina Ministerului Agriculturii și Alimentației.
Proiectul de lege ar introduce noi cerințe pentru Norsk Tipping și Norsk Rikstoto, inclusiv reglementările de marketing concepute pentru a se asigura că reclamele nu vizează copii sau pe nimeni din registrul de autoexcludere.