Modificările cauzate de Covid-19 au schimbat întregul mediu de jocuri de noroc, iar observatorii cred că unele schimbări în proceduri și obiceiuri ale consumatorilor sunt aici pentru a rămâne.
Și despre modificările făcute de covid-19 vom vorbi săptămâna aceasta la Lecturi de Duminică.
Modificările făcute de Covid-19 vor depăși pandemia
Cazinourile și operatorii de jocuri din Asia au înregistrat pierderi fără precedent în ultimul trimestru din cauza impactului pandemiei Covid-19.
Se pare clar că o recuperare completă poate avea loc numai după ce restricțiile de călătorie, limitele de capacitate și măsurile de distanțare socială sunt ridicate – poate chiar și după ce vaccinarea este disponibilă.
Dar oricât de dornice sunt cazinourile de a începe drumul spre recuperare, mulți observatori cred că unele dintre măsurile introduse ca eforturi de prevenire a contagiunii ar putea rămâne în vigoare chiar și după ce pandemia s-a terminat. Ele vor deveni cu adevărat noul normal, ca să spunem așa.
Warwick Bartlett CEO la Global Betting and Gaming Consultants (GBGC), a declarat că a fost extrem de impresionat de protocoalele unor cazinouri la redeschidere.
El a menționat implementarea de către Wynn Resorts a verificărilor de temperatură pentru toți vizitatorii, ascensoare igienizate cu utilizare restricționată, stații extinse de igienizare a mâinilor, mese noi pentru jocurile de cărți și distanțarea socială.
„Toate acestea implică un cost substanțial pentru operatori, dar este necesar”, a spus Bartlett.
Barlett a mai spus că multe schimbări introduse din cauza crizei s-au dovedit de fapt populare printre jucători și sunt bune pentru afaceri.
El a spus: „Distanțarea socială la mese cu ecrane care separă jucătorii, conform unor rapoarte, s-a dovedit a fi populară printre jucători. Se simt mai siguri că locația face ceva pentru a-i proteja și, de asemenea, multor jucători le place ideea separării.
Deși suntem ființe sociale, ne place și spațiul nostru. Această funcție poate rămâne dacă clienții o preferă.”
Există sugestii de partiții la mese, iar separarea mașinilor poate aduce noi standarde pe măsură ce obiceiurile consumatorilor se schimbă.
Ben Lee, partener în conducerea firmei de consultanța de management și marketing IGaminX a fost unul dintre primii care a sensibilizat cu privire la necesitatea de a închide fiecare a doua mașină și masă.
El a spus că: „Este probabil să vedem aceste măsuri să continue până când vom avea un vaccin eficient. Ultimul pe care și l-ar dori orice cazinou din Asia este să devină un cluster, ceea ce ar duce probabil la închiderea acestuia”.
Jennifer Song, analist de capital la Morningstar, a fost de acord că este posibil să se mențină unele măsuri de distanțare.
Ea a spus: „Deși Covid-19 pare să fie cuprins în Macao și China continentală, credem că problemele de securitate și sănătate rămân în continuare o prioritate de top pentru operatorii de cazinouri.”
Ea a mai spus că ședințele de management recente au arătat că operatorii de cazinouri păstrează sănătatea și siguranța în partea de sus a agendei.
„Credem că măsurile de distanțare socială vor fi în vigoare pentru o perioadă mai lungă”, a subliniat ea.
Ea nu crede că acest lucru va permite cazinourilor să solicite extinderea zonelor de joc pentru a găzdui același număr de mașini și mese ca înainte.
„Guvernul SAR Macao are un plafon în ceea ce privește creșterea mesei, deci este puțin probabil ca guvernul să crească alocarea mesei pe termen scurt, a spus ea. „Nu credem că operatorii de cazinouri vor solicita mai mult sau că guvernul va permite mai mult”.
Nici Ben Lee nu se așteaptă ca locațiile să solicite vreun fel de incrementări.
„Este posibil ca jocurile să rămână liniștite destul de mult timp până când oamenii se vor simți din nou confortabil cu mulțimile, piața mașinilor va rămâne deprimată pe măsură ce operatorii își extind durata de viață a inventarului”, a spus el.
Vor continua rutinele îmbunătățite de salubrizare după terminarea pandemiei? „Absolut!” Spune Lee. Executivul IGamingX consideră că dezinfectantele pentru mâini și curățarea regulată pe oră vor deveni „de rigor” chiar și după ce nu vor mai fi aplicate de autoritățile de reglementare.
El prevede, de asemenea, că personalul de curățenie va purta în continuare măști de față și că stațiile automate de verificare a temperaturii la intrările angajaților pot continua.
Jennifer Song a fost de acord. Ea a spus: „Ne-am aștepta la un standard de igienă mai ridicat, chiar și după pandemie, astfel încât rutina de salubrizare va rămâne probabil la fel”.
Modificările aduse sălilor de joc și chiar arhitecturii făcute din cauza Covid-19 pot afecta, de asemenea, deciziile privind investițiile și proiectele viitoare de dezvoltare a
resorturilor integrate.
Operatorul american Mohegan Gaming and Entertainment a declarat recent că întârzierea provocată de pandemie la lucrările de construcție a cazinoului sud-coreean și a proiectului hotelier a creat o oportunitate de a-și adapta designul la modificările potențiale ale normelor și standardelor de siguranță care ar putea apărea după pandemie.
Între timp, Genting Berhad reevaluează planurile pentru extinderea sa de 3,3 miliarde USD în Singapore. Dezvăluind rezultatele semestriale în luna august, compania a declarat că lucrările de construcții au început din nou, dar că „a prevăzut că vor fi necesare noi modificări de proiectare pentru a se adapta la mediul post Covid-19”.
Arhitectura și designul nu sunt singurele aspecte reconsiderate pentru o nouă normă post-pandemică. Un sondaj recent efectuat pe 500 de locații de jocuri din Australia și Noua Zeelandă a arătat că se învață lecții cu privire la modul de ajustare a strategiei de afaceri pentru a atenua impactul unei crize de sănătate, în special în ceea ce privește comunicarea și loialitatea atât a clienților, cât și a personalului.
Din modificările făcute de Covid-19 au fost învățate și lecții financiare. Jacintha Poh, vicepreședinte – ofițer senior de credit la Moody’s Investors Service, a declarat că operatorii de jocuri din Asia au învățat o lecție cheie din pandemie: asigurarea lichidității este suficientă pentru a acoperi cel puțin 12 luni de pierderi de numerar.
O analiză cuprinzătoare realizată de EBITDA indicată de Moody’s a companiilor de jocuri cu expunere la Asia Pacific arată că acestea ar scădea cu aproximativ 70% în 2020 înainte de începerea unei recuperări treptate în 2021.
Lichiditatea ar rămâne suficientă prin creșterea datoriei și recuperarea încet a câștigurilor, dar cheltuielile de capital ar reduce ritmul, prezice Moody’s.
Poh a spus: „Măsurile luate pentru creșterea lichidității au variat între companii, dar în primul rând a fost creșterea datoriei fie prin obligațiuni, fie prin bănci. Apoi a fost restrângerea cheltuielilor de capital, reducerea dividendelor pentru unii și, în același timp, reducerea costurilor de exploatare.”
Desigur, nu toate schimbările potențiale luate pentru a naviga în pandemie vor fi bune pentru companiile de jocuri.
Bartlett a avertizat: „Covid -19 a făcut ca guvernul din Macau să piardă o mulțime de venituri din impozite, așa că am putea vedea fie o creștere a taxei de licență, fie o creștere a impozitării. Cărțile sunt stivuite împotriva operatorilor în cadrul negocierii dacă se întâmplă acest lucru.”
Celelalte articole din seria Lecturi de Duminică sunt AICI.
Sursa: focusgn.com