Moving forward Mergem mai departe

Mergem mai departe, un interviu despre lecțiile învățate pentru sectorul loteriei cu Ade Repcenko, CEO Spinola Gaming.

Deoarece unele țări încep să relaxeze blocările și restricțiile la nivel național, multe sunt lovite de o creștere a cazurilor, iar unele zone reînnoiesc ordinele de șederea în acasă. În acest moment de instabilitate, CEO-ul Spinola Gaming, Ade Repcenko, analizează realitățile cu care Covid-19 a făcut să se confrunte afacerile din ultimele luni, cum arată „noul normal” pentru sectorul loteriei și lecțiile învățate care pot ajuta întreprinderile să se pregătească pentru ceea ce ar putea fi un al doilea val în lunile următoare.

Care era starea sectorului loteriei înainte de blocarea? Cum s-a schimbat în ultimele luni?
Sectorul loteriei funcționează în mod tradițional printr-o rețea extinsă de vânzare cu amănuntul, dar în ultimii ani a fost un pas lent către soluții digitale. Unele companii de loterie explorau opțiunile de a deveni mai concentrate digital pentru a ajunge la noi audiențe globale și să le ofere jucătorilor lor posibilitatea de a cumpăra bilete la cerere, oriunde ar fi. Dar această transformare digitală nu a fost adoptată la fel de rapid ca în alte sectoare, unele nume uriașe în loterie eliminând orice idee potrivit căreia loteriile ar trebui să se mute online, iar altele precum unele state din SUA nu au posibilitatea să intre online datorită cadrului legal.
Covid-19 a eliminat accesul jucătorilor la rețelele de vânzare cu amănuntul consacrate de la loterie și a obligat companiile să găsească rapid soluții digitale pentru a găsi noi modalități de a ajunge la jucătorii lor sau să se confrunte cu riscul să nu ajungă deloc. Mulți au fost cei care au reușit să facă permutarea, alții fiind nevoiți să închidă temporar și să înceteze operațiunile până la ridicarea restricțiilor.

Cum s-au adaptat operatorii la blocarea? Care au avut succes?
Loteriile care au avut vânzări digitale au înregistrat venituri susținute pentru a trece prin pandemie și au remarcat, de asemenea, o creștere semnificativă a vânzărilor online în această perioadă. Loteriile statului american a căror ofertă a inclus loterii online a văzut că vânzările online au crescut cu peste 10 la sută. În New Hampshire, loteria de stat a înregistrat o creștere de 38% la jucătorii de loterie digitală pentru prima dată în februarie și martie.
Această tendință a fost văzută și în Europa. Într-un webinar online foarte interesant, intitulat „Loterii în blocarea COVID-19”, secretarul general al Loteriei Europene (EL), Arjan van’t Veer, a raportat că jocurile de loterie online au performanțe mai bune decât se aștepta inițial. De asemenea, Robert Chvatal, CEO al grupului Sazka a dezvăluit că „multe loterii au înregistrat o creștere semnificativă a cotei de vânzări online” din cauza faptului că opțiunile de vânzare cu amănuntul nu mai erau viabile.

Cum va arăta „noua normalitate” atunci când țările își vor redeschide afacerile cu amănuntul?
Unele țări se redeschid lent și încearcă să revină la normal, dar normalul pare un termen foarte vag, cel puțin pentru viitorul previzibil. Distanța socială aspră impusă publicului în perioada maximă a Covid-19, deși ridicarea este lentă în unele zone, încă rezonează cu oamenii. Modul în care mergem mai departe și interacționăm s-a schimbat, cum cumpărăm lucrurile s-a schimbat. Locațiile se redeschid lent, dar patronii aleg să viziteze din ce în ce mai puțin magazinul fizic, mai ales că redeschiderea are ca rezultat o reapariție a cazurilor. Oamenii s-au obișnuit să își îndeplinească toate nevoile online din confortul caselor lor: alimente, livrări de restaurante, divertisment și chiar jocuri de noroc și joc la loterie – iar acest confort este unul pe care mulți vor continua să-l caute pe termen lung. Viitorul și ceea ce păstrează în ceea ce privește un al doilea val și posibilitatea unei blocări reînnoite, rămân incerte. Operatorii trebuie să folosească acest timp pentru a deveni mai pregătiți și pentru a găsi modalități de a reacționa la aceste schimbări ale pieței și a nevoilor jucătorilor cu soluții pe termen lung.

Cum poate sectorul să avanseze în urma impactului blocării atât pe piață, cât și asupra jucătorilor? Ce soluții ne pot ajuta în această tranziție să mergem mai departe?
Pe măsură ce lumea devine mai înclinată digital, Covid-19 forțând ca toate grupurile țintă să devină mai dependente digital, a apărut o oportunitate unică în care jucătorii tradiționali din land-based pot fi ușor convertiți în cei digitali, fără a cheltui timp și resurse considerabile educându-i despre beneficiile digitale. Întreaga lume a fost forțată să adopte o abordare digitală, iar sectorul loteriei trebuie, prin urmare, să cuprindă tehnologia pentru a continua să ajungă la jucătorii ei și să achiziționeze alții noi. Deplasarea digitală ar oferi, de asemenea, operatorilor de retail acces la o nouă bază de jucători care deja se distrau într-un spațiu de joc online și care ar putea fi convertiți cu ușurință în jucători de loterie.
Pentru a avea succes pe termen lung, loteriile trebuie să se străduiască să ofere o experiență de jucător omni-canal fără probleme, care să îmbine inițiativele digitale și de retail. Soluții precum cele oferite de Spinola Gaming sunt specializate în a ajuta operatorii să treacă la digital, păstrând în același timp operațiunile tradiționale de vânzare cu amănuntul printr-o singură interfață.
Software-ul nostru permite operatorilor să monitorizeze toate vânzările de bilete la loterie și să urmărească în timp real toate achizițiile online și offline, completate cu o multitudine de funcții de marketing și analitice disponibile la simpla apăsare a unui buton. Sistemul este disponibil pe toate piețele, valutele și limbile și este complet personalizabil.

Articolul precedentPersonalul și clienții trebuie să poarte măști în Belgia
Articolul următorNOVOMATIC România își susține partenerii cu oferte aniversare speciale