Marea deschidere ROMÂNIA ONLINE

0

“În calitatea mea de Preşedinte al Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc din România, am onoarea să anunţ că România se află în prezent printre cele mai bune jurisdicţii de jocuri de noroc online din Europa.”
Dna. Odeta NESTOR

În ultimele zile ale anului 2014, Guvernul României a aprobat şi promovat unele schimbări foarte importante ale legilor referitoare la jocurile de noroc, creând în acest fel premisele pentru deschiderea pieţei online de pe teritoriul României. Ordonanţa Guvernamentală de Urgenţă nr. 92 / 2014, care modifică OGU nr. 77 / 2009 cu privire la organizarea şi operarea jocurilor de noroc va intra în vigoare pe data de 12 februarie 2015.
Apoi, vor fi adoptate standardele tehnice şi legislaţia secundară, în conformitate cu procedurile legale.

‘Am avut posibilitatea de a studia şi învăţa despre bine şi rău, corect şi greşit în reglementările unor jurisdicţii de frunte din Europa, cum ar fi Marea Britanie şi Irlanda de Nord, Insula Man, Malta, Italia, Franţa şi altele. Experienţa lor ne-a ajutat să creăm, în special pentru România, o nouă piaţă pentru jocurile de noroc online la standard înalte, care răspunde în acelaşi timp tuturor cerinţelor de a avea o piaţă bine reglementată, care să asigure protecţie jucătorilor, să prevină dependenţa de jocurile de noroc, dar să şi constituie o piaţă atractivă pentru investitori, pentru organizatorii serioşi din această industrie’, a declarat dna. Odeta Nestor, Preşedinte al ONJN.

Transparenţa, corectitudinea, profesionalismul şi integritatea sunt calităţi esenţiale, iar eu cred personal că am reuşit să formăm o echipă motivată şi experimentată, alcătuită din oameni tineri, serioşi şi foarte buni profesionişti.

Iniţierea Oficiului Naţional al Jocurilor de Noroc din România (NGO) în luna mai a anului 2013 a derivat din nevoia de a găsi un echilibru între industria de stat şi cea specifică şi pentru a stabili un set de reguli unitare de operare. Pentru prima dată în ţara noastră, o singură instituţie a realizat licenţierea, monitorizarea şi controlul pieţei de jocuri de noroc.
Principalele activităţi ale ONJN sunt licenţierea, monitorizarea şi controlul jocurilor de noroc. Cu toate acestea, noi coordonăm şi aplicarea corectă a legislaţiei, identificăm activităţile ilegale şi le sancţionăm, reprezentăm ţara noastră în relaţia ei cu organism internaţionale şi menţinem un dialog constant cu operatorii în scopul aflării problemelor acestora şi a propunerilor făcute.

Printre obiectivele noastre, ne-am asumat şi restricţionarea pieţei negre şi creşterea siguranţei pentru jucători. După cum vedeţi, activitatea de control este prioritară pentru noi.

De exemplu, încă de la stabilirea instituţiei noastre (aprilie 2013) şi până în momentul de faţă, ONJN a efectuat un număr semnificativ de misiuni de control reuşite în ţară. Ca să fiu mai exactă, au fost în jur de 11.000, în decursul cărora am eliminat de pe piaţa neagră circa 2000 de maşini de tip slot care operau fără să plătească taxe la bugetul de stat.

Pentru mai mult de un an, am lucrat la proiectele legislative care se referă la problemele actuale. Acest proiect are intenţia de a aduce România la standardele europene, de a armoniza măsurile fiscale şi de a crea un cadru legislativ unitar.

Am dorit să creăm un set de reguli clare şi transparente care să ofere o certitudine operatorilor, astfel încât să poată dezvolta afaceri de succes în România.

Am schimbat şi completat reglementările pentru sectorul online, luând în considerare trăsăturile specifice şi dinamica sa, ca să nu afecteze funcţionalitatea pieţei tradiţionale a jocurilor de noroc şi să creeze un mediu corect şi concurenţial pentru toate părţile implicate.

Avem jocurile tradiţionale (loteria, pariurile, pariul mutual, fix şi cu şansă dublă, jocuri de noroc specifice cazinoului, cele pentru cluburile de poker, jocurile de sloturi, bingo găzduit de sălile de bingo şi pe reţelele de televiziune), jocuri de noroc la distanţă (jocuri de loterie, cele de tip cazinou, pariuri fixe, cu şansă dublă, mutuale, pariuri cu şansă dublă, bingo şi jocurile keno), tombolă, orice alt tip de joc de noroc, plus jocurile noi sau combinaţii de jocuri definite prin lege şi pentru care operatorul trebuie să obţină licenţa şi autorizaţia de la o organizaţie non-guvernamentală din România.

Se specifică de asemenea şi categoria de jocuri temporare, jocuri care au loc în staţiuni turistice sau în zone de divertisment, pentru care operatorul a obţinut licenţă şi autorizaţie pentru o perioadă de trei luni, cu posibilitatea de prelungire pentru încă maxim trei luni; de asemenea, include şi Festivalul de Poker – jocul tradiţional – care este un eveniment temporar, ce constă într-un turneu de poker ce are loc în mod exclusiv între participanţii găzduiţi în incintă, în conformitate cu stipulările legale.

Printre cele mai importante schimbări incluse în noua lege, menţionez:
• Reglementează impozitarea pentru câteva categorii de jocuri de noroc;
• Reglementează furnizorii de servicii implicaţi în această industrie (furnizori de software, auditori ;
• Modifică condiţiile de licenţiere pentru operatorii economici care vor efectua activităţi de supraveghere şi raportare a jocurilor de noroc online;
• Licenţă pe 10 ani, în loc de 5 ani, cu excepţia jocurilor temporare şi a Festivalului de Poker;
• Organizatorii de jocuri de noroc pe teritoriul României sunt impozitaţi pentru jocurile de noroc online pentru Venituri Brute din Jocuri de Noroc, şi nu pentru veniturile totale, ca în precedentele legi.
• Sumele de avans ale jucătorilor români vor fi diferite de cele ale conturilor operaţionale, astfel încât acestea vor fi plasate într-o bancă ce are sucursale şi operaţiuni în România. Aceste sume pot fi jucate într-o zi, săptămână sau lună (faţă de jocurile tradiţionale, unde banii se primesc la plecarea din incintă) iar dacă operatorul încetează activitatea, aceste sume se întorc automat la jucători. Acest lucru va duce la protejarea împotriva delapidării de fonduri.
• Având în vedere multitudinea de tranzacţii în timpul unei joc, un procesor de plată licenţiat de o organizaţie non-guvernamentală se va interpune în mod legal între jucător şi bănci. Reglementarea privind serviciile de procesare de plată îi furnizează acestei organizaţii instrumente legale pentru a controla plăţile pentru protejarea fondurilor jucătorului şi pentru prevenirea spălării de bani şi de operaţiuni fără licenţă în România;
• Lista neagră a organizatorilor de jocuri de noroc care operează sau au operat activităţi de jocuri de noroc fără licenţă în România va fi alcătuită la propunerea Directoratelor de specialitate ale asociaţiei non-guvernamentale. Lista actualizată a acestor organizatori va fi publicată pe site-ul http://www.onjn.gov.ro/ . Modalităţile pentru includere sau excludere din această listă vor fi stipulate de reguli şi ordine ale Preşedintelui şi se vor conforma actelor legale.

Programele software folosite pentru a opera jocurile de noroc la distanţă, precum şi orice versiune software nouă, trebuie să fie aprobată în prealabil de către organizaţia non-guvernamentală pe baza testelor efectuate de către un laborator autorizat. În ceea ce priveşte înştiinţarea despre schimbările din software, ele vor fi ferme dacă modifică principalele date sau reguli ale jocului;
Serverul de asistenţă şi cel de replică cu toate datele privind furnizarea de servicii de jocuri de noroc la distanţă, inclusiv înregistrările şi identificarea jucătorilor, mizele plasate şi câştigurile plătite trebuie să fie stocate folosind echipamentul de stocare date (serverul replică) situate pe teritoriul României, la locaţia organizaţiei non-guvernamentale. Pentru a sublinia şi controla datele, mijloacele fizice (serverele) sunt necesare pentru a stoca o astfel de informaţie, astfel încât să poată fi verificată şi, dacă este necesar, să constituie dovadă legală.

Un procent de 5% din taxele percepute cu privire la licenţa şi autorizaţia pentru jocurile de noroc şi taxa de intrare în incinta locaţiei jocurilor de noroc se va aloca anual, conform Legii Bugetului de Stat, pentru finanţarea activităţilor culturale, educaţionale şi de sport, de către ministerele corespunzătoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here