Dacă în anii trecuţi cele mai scumpe vase prezentate la târgurile de profil depăşeau la preţ un million de euro, anul 2010 vine cu o ofertă mai redusă din punct de vedere al zerourilor de pe nota de plată.

Princess 42 este cea mai scumpă ambarcaţiune care a „ancorat” anul acesta la Romanian Boat Show. Iahtul, care costă peste 600.000 de euro, poate îndeplini multe fantezii. Nu e cu nimic mai prejos faţă de un apartament. Are toate dotările necesare pentru o locuinţă confortabilă: în funcţie de variantă, ambarcaţiunea are două sau trei cabine, două băi şi bucătărie. Are finisaje din lemn de cireş şi din piele pentru interior. Poate fi transformat chiar într-o barcă decapotabilă dacă sus, la etaj, îi ataşezi parasolarul albastru-marin. Pentru asta, fabricantul englez i-a construit special deasupra un suport metalic, asemănător celui de maşină. Ambarcaţiunea are o lungime de aproape 14 metri, cu tot cu balconul prova, o lăţime de patru metri şi un motor de 2 X 460 CP. În toată lumea se vând cam 40 de exemplare pe an, iar în total au fost fabricate aproximativ 200 de unităţi.

ROMÂNII RĂMÂN TRADIŢIONALIŞTI

Surpriza târgului a fost o ambarcaţiune românească, făcută integral din stejar uscat 10 ani, în mod natural, şi care costă în jur de 18.000 de euro. Barca este îmbrăcată în lemn de mahon, special, rezistent la apă, lăcuit cu lac expoxilic, în 10 straturi. În lume nu există decât 10 astfel de exemplare. Şapte dintre ele au fost cumpărate din străinătate, din Norvegia, Suedia, Elveţia şi Austria. Restul sunt în România, de unde nu a cumpărat încă nimeni.

VÂNZĂRI PESTE AŞTEPTĂRI

La „Romanian Boat Show” au fost expuse în jur de 100 de ambarcaţ iuni de toate dimensiunile, în valoare totală de aproximativ 20 de milioane de euro. Au fost prezentate vase cu sau fără motor, cu vele, accesorii pentru acestea şi pentru alte sporturi nautice, precum şi oferte din domenii conexe, asociate yachtingului. Deşi expozanţii nu se aşteptau să aibă prea multe vânzări, unii au avut surpriza să încheie mai multe contracte faţă de anul trecut. Evenimentul poate fi considerat un adevărat barometru al industriei nautice din România, stabilind trendurile anului în materie de ambarcaţiuni şi oferind o perspectivă clară asupra vânzărilor anuale efectuate în ţara noastră. La ediţia din 2009, Romanian Boat Show a generat vânzări pentru aproximativ 80 de ambarcaţiuni în valoare de 7-8 milioane de euro. Va exista şi o ediţie de vară a evenimentului, care va avea loc în Portul Tomis din Constanţa, în perioada 16-20 iunie.

O LANSARE LA ORIZONT

Poate la următoarea ediţie, expozanţii vor veni şi cu modele noi, cum este Porsche Design, aflat acum în testele finale în Suedia. Royal Falcon Fleet 135, un catamaran de 41,15 metri, va fi, se pare, un real fenomen. Ambarcaţiunea poate caza până la 20 de persoane la bord, inclusiv echipajul. RFF135 este pus în mişcare de două motoare V16 turbodiesel, fabricate de MTU, care împreună dezvoltă 4.600 CP, mai mult decât suficient ca ultima creaţie a lui Porsche să atingă viteza maximă de 35 noduri, adică 65 de kilometri pe oră şi una de croazieră de 30 de noduri. Destul de rapid pentru o barcă de asemenea dimensiuni, dar consumul este şi el pe măsură, 750 de litri pe oră. Catamaranul a fost construit în Singapore, de către Royal Falcon Fleet, iar Kockums Suedia s-a ocupat de amenajarea interiorului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.