LEGACY MED, inovație și decență în medicina estetică
Simona Chițac promovează medicina estetică și peste hotare
Într-un context pandemic mondial și cu economiile țărilor afectate în profunzime, prioritățile tuturor se redefinesc. Multe sectoare economice au fost afectate, iar cel medical, prin prisma situației s-a clătinat. Cu toate acestea, există și o mică parte a medicinei care își continuă activitatea cu precizie și în discreție. Dusă la extrem în ultimii ani la nivel global, România face pași timizi către inovație și normalitate în medicina estetică.
În fiecare an, sute de medici din toată țara termină rezidențiatul și devin specialiști în diverse ramuri ale medicinei. Unii continuă în spitale de stat sau private activitatea din timpul studiului, alții profesează pe cont propriu, în cabinete individuale. Simona Chițac nu este medic, dar a reușit să își facă loc în medicina estetică prin activitatea de consultanță de afaceri din ultimii ani, dar și prin cea mai curajoasă și explozivă evoluție a unui business în domeniul medicinei estetice, pe care l-a denumit în mod intrigant LEGACY MED.
Am invitat-o la o discuție despre pasiunea care îi consumă tot timpul, dornici să aflăm care ar putea fi motivația investiției într-un business medical, în plin declin economic.
➤ De ce medicină estetică în 2020?
Pentru că din toate domeniile în care am oferit consultanță de afaceri, acesta m-a atras cel mai mult. Am lucrat ani la rând cu clienți mari din domeniul bancar, real estate, horeca, sportiv sau artistic. Ultimii ani mi i-am petrecut oferind consultanță de afaceri în domeniul medicinei estetice, iar acest lucru m-a captivat. În general, nu poți oferi consultanță până nu înțelegi foarte bine piața în care activezi, până nu cunoști actorii principali și mișcările dinamice ale ariei de activitate, psihologia celor pe care îi vizezi. Eu am și structură de om analitic, lucrând o perioadă și într-un institut de cercetare, iar de acolo am căpătat dexteritatea în interpretarea corectă a studiilor și dinamicii pieței medicale. Poate că, la prima vedere, 2020 nu este cel mai bun moment să deschizi vreun business nou, dar momentul nu a fost ales de mine, să spunem că mai degrabă un context aparte din viața personală m-a determinat să fac acest pas.
➤ De ce Legacy Med?
Cuvântul legacy este destul de greu și cu multiple înțelesuri. Într-o primă traducere, este vorba despre moștenirea genetică pe care fiecare om o are. Se întâmplă ca pacienții să își dorească schimbări majore, pe care nici măcar medicina estetică nu le poate face. Ai 1.50 m înălțime. Niciun medic din lume nu te poate face de 1.75 m. Acesta este un exemplu extrem. Se lucrează pe o bază genetică, iar schimbările bruște, radicale și rapide sunt dăunătoare. De aceea, orice pacient Legacy Med trebuie să se reconecteze cu moștenirea (legacy) sa genetică, apoi, împreună cu medicul în cabinet, stabilim exact ce se poate face și în ce etape, astfel încât rezultatul să fie unul armonios și decent. Totul se desfășoară etapizat și într-un dialog continuu cu pacientii noștri.
În altă decodificare, Legacy Med este o moștenire personală, aceea de a ști să dezvolt afaceri în domeniul medicinei estetice, această știință fiind singurul lucru cu care am părăsit o etapă din viața mea și am început o alta.
➤ Deși are doar 3 luni de la lansare, clinica Legacy Med a cunoscut o dezvoltare explozivă: sediul central este într-o zonă foarte bună a capitalei, dar ați reușit și să deschideți cabinete proprii autorizate în 3 orașe din țară: Iași, Suceava și Focșani. Ce anume vă propulsează pe linia dezvoltării, când atâtea alte business-uri se închid?
Suntem în 2020, și până la declanșarea pandemiei, cuvântul cheie era timpul. Toată lumea voia să facă lucruri, de orice fel, să își aloce timp pentru dezvoltarea personală sau transformări diverse, dar nu era timp. Carantina, posibilitatea de a lucra de acasă, a creat momentul oportun pentru cei care își doreau intervenții chirurgicale, dar nu puteau aloca timp perioadei de recuperare. Acum, timpul pare că a devenit o variabilă accesibilă, în timp ce spațiu pare a se limita treptat. Legacy Med este una din primele clinici de medicină estetică ce a venit cu o interpretare benefică, reușind să valorizeze timpul pandemic într-o manieră cu totul neașteptată. Deși multe granițe se închid sau tranzitul internațional devine din ce în ce mai greu, am decis să risc și să promovez și turismul medical estetic intern, dar și internațional. România și respectiv Bucureștiul, are unii din cei mai buni medici în chirurgia estetică, dar si bariatrică. Din nefericire, în pandemie, foarte mulți oameni au avut și timp liber, fiind puși într-o izolare socială sau lucrativă temporară, cum îi spun eu. Multe persoane care își doreau proceduri estetice ce necesitau recuperare lungă au considerat că acum este momentul oportun să le realizeze, putând în sfârșit acum să își aloce timp pentru ele. Astfel, am reușit să avem paciente atât pentru intervenții estetice clasice, de tipul măririlor de sâni, de fese, liposucțiilor sau abdominoplastiilor, dar cele mai importante segmente au fost acum liftingurile faciale chirurgicale și chirurgia bariatrică, pentru că ele necesită cel mai lung timp de recuperare, iar pacienții și-au permis mai ușor acum să se retragă în căminele lor, post-intervenție. Asta este partea plină a paharului, dacă ne permitem să o vedem. În ce privește locațiile deschise în țară, acest lucru face parte din planul de dezvoltare națională care într-adevăr, are o dinamică accelerată la maxim. După cum arată studiile din domeniu, intervențiile minim-invazive vor căpăta o cotă de piață din ce în ce mai mare, mersul la medic pentru o ștergere rapidă a ridurilor sau pentru estomparea cearcănelor inestetice vor deveni parte din ritualul de ingrijire al pacienților, care ține de respectul de sine. Vom lucra mult la educarea și informarea corectă a pacieților, astfel încât această etapa de trasnformare și acceptare în mentalul colectiv să vină cât mai repede.
➤ Da, ne-ați împărtășit ceva și de o politică nouă de a ataca segmentul corporatist. La ce anume vă referiți?
Clinica Legacy Med reușește în momentul de față, la 3 luni de la lansare, 3 medici chirurgici plasticieni proprii și 3 medici chirurgi plasticieni colaboratori, 2 medici dermatologi, 1 medic stomatolog, 2 asistente medicale, o echipă de specialiști în chirurgie bariatrică și sperăm să ne mărim echipa din ce în ce mai mult. În primul rând, ne ocupăm de trăinuirea propriei echipe de medici, astfel încât să ne asigurăm că standardele de comunicare și de profesionalism ale echipei noastre medicale sunt înalte și uniformizate. Pe lângă acest spect, lucrăm la educarea targetului nostru. Suntem singura clinică medicală de medicină estetică ce am dezvoltat parteneriate corporate: am semnat contracte și protocoale cu mai multe companii pentru a le oferi servicii de medicină estetică angajaților lor, aceștia beneficiind și de un personal medical atent și recunoscut, dar și de avantaje financiare și promoții specifice. La rândul nostru, unele companii cu care lucrăm efectuează la sediile noastre audite sanitare și de protocol, pentru a fi siguri de calitatea serviciilor și a produselor pe care le oferim angajaților lor. Mai mult decât atât, realizăm prezentări de servicii și întâlniri directe de grup, mare parte din ele realizate online, cu ajutorul tehnologiei, prin care punem în contact angajații companiilor cu echipa noastră medicală. Pe lângă pregătirea intensivă și continuă a medicilor, noi preferăm și să dezvoltăm mentalități, să educăm piața în care activăm. Am putea spune că este o Academie a Decenței în Estetică.
➤ Care sunt serviciile noi prin care se deosebește clinica Legacy Med pe piață?
Am încercat să reunim tot ce ține de estetica medicală: proceduri minim-invazive de tipul injectărilor cu acid hyaluronic, botox, fire, proceduri de chirurgie estetică, pentru cei care preferă sau necesită bisturiul, estetică dentară (albiri dentare, cosmetică dentară, fatete etc), dar și chirurgia bariatrică. Practic, echipa noastră de medici face orice ține de îmbunătățirea aspectului fizic, prin medicină. În cazul pacienților din străinătate sau din afara Bucureștiului, aceștia sunt atrași și de serviciile conexe si sprijinul complet oferit de clinică. Fiecărui pacient i se alocă un Legacy Host, de la aterizare și până la decolare. Acesta are cunoștinte medicale în primul rând și devine gazda pacientului cu care merge la toate analizele pre-intervenție, organizează ieșiri în oraș și are grijă ca pacientul să se simtă cât mai confortabil și susținut moral înainte de intervenție. Legăturile care se creează sunt fantastice și astfel toți pacienții noștri pleacă din tară ca prieteni ai României și ai Legacy Med. Costurile intervenției sunt aliniate Europei, dar confortul si suportul oferit este cel care atrage cel mai mult un pacient. Oamenilor li se amintește că sunt importanți și că fiecare pacient contează.
➤ Cum vedeți viitorul clinicii Legacy Med?
Este o piață grea, cu mulți competitori pe care îi respect. Perseverența, pasiunea și decența în estetică ne va ghida activitatea și în continuare. Nu întâmplător am pornit încă de la lansare cu un website realizat în 5 limbi (română, engleză, franceză, germană, spaniolă), urmează rusă și turcă. Deși mai nou globalizarea păleste în fața naționalismului, frumusețea, estetică și prfesionalismul elimină barierele geografice. Sunt paciente care străbat mii de km pentru un medic din Brazilia, Spania, Rusia, Liban. Intenționăm să învățăm mereu de la cei mai buni, vom inova și vom adapta cu entuziasm tot ceea ce poate aduce plus valoare medicinei estetice din România.
Interviu realizat cu Simona Chițac, fondatoarea și deținătoarea clinicii Legacy Med.
Alte interviuri ale revistei noastre găsiți AICI.
Ce este chirurgia estică găsiți AICI.