Organizatorul de jocuri de noroc creează un singur cont de joc pentru un jucător înregistrat.
Organizatorul de jocuri de noroc acordă jucătorului acces la informaţiile privind situaţia contului de joc, istoria de joc (inclusiv mizele, câştigurile şi pierderile), depozitele şi retragerile şi alte tranzacţii în legătură cu acesta. Informaţiile sunt disponibile pentru jucător pe contul de joc pentru cel puţin 90 de zile.
La solicitarea jucătorului, organizatorul de jocuri de noroc furnizează extrase de cont pentru toate tranzacţiile din contul de joc pentru ultimele 12 luni.
Sumele transferate de către jucător către contul de joc se creditează imediat după primirea fondurilor de către organizatorul de jocuri de noroc.
Organizatorul de jocuri de noroc nu acceptă o miză de la un jucător decât dacă există fonduri adecvate în contul de joc pentru a acoperi valoarea mizei.
Câştigurile obţinute de un jucător se creditează imediat în contul de joc al acestuia.
Un organizator de jocuri de noroc nu permite transferuri de bani, impulsuri, jetoane de joc etc. între conturile de joc ale
jucătorilor. O sumă poate fi plătită de organizatorul de jocuri de noroc jucătorului numai în acelaşi cont bancar din care au provenit fondurile transferate de către jucător.
Un organizator de jocuri de noroc nu furnizează credit în contul bancar sau în contul de joc al unui jucător.
Organizatorul de jocuri de noroc poate, în cazul în care există suspiciuni, înainte de a transfera câştigurile în contul bancar al jucătorului, să efectueze, într-un termen de 10 zile, verificările pe care le consideră necesare, după care să efectueze transferul sau să înştiinţeze organele competente.
Fondurile din contul de joc al jucătorului reprezintă fonduri încredinţate care trebuie depozitate într-un cont ce nu poate fi blocat într-o bancă, care vor fi păstrate separat de fondurile proprii ale deţinătorului de licenţă şi autorizaţie pentru jocurile de noroc reglementate de prezenta secţiune şi la care numai acesta poate avea acces. Fondurile din contul de joc al jucătorului pot fi plătite numai jucătorului şi, de aceea, nu pot fi utilizate pentru a acoperi pretenţiile împotriva organizatorului de jocuri de noroc. Fondurile trebuie să fie asigurate în caz de insolvenţă a organizatorului de jocuri de noroc sau a băncii în care sunt plasate fondurile jucătorului.
Fondurile din contul organizatorului care nu pot fi blocate trebuie să fie permanent cel puţin egale cu suma totală din conturile de joc ale jucătorilor.
Organizatorul de jocuri de noroc se asigură că în caz de întrerupere a jocului din motive tehnice jucătorul care a efectuat o miză înainte de întrerupere are posibilitatea de a continua jocul întrerupt. Dacă acest lucru nu este posibil, miza este restituită jucătorului.
Organizatorul de jocuri de noroc este obligat să blocheze în contul de joc al jucătorului, în orice moment, suma necesară plăţii impozitului datorat de jucător către bugetul de stat pentru câştigurile realizate de jucător până în acel moment.
Orice jucător are posibilitatea să înregistreze o reclamaţie la organizatorul de jocuri de noroc precizând identitatea jucătorului şi elementele pe care le reclamă.
Organizatorul de jocuri de noroc soluţionează reclamaţia într-un termen rezonabil, dar nu mai mare de 14 zile de la data înregistrării reclamaţiei.
În cazul în care organizatorul de jocuri de noroc nu soluţionează în termenul prevăzut sau respinge reclamaţia jucătorului, acesta din urmă are posibilitatea de a se adresa direct comisiei, potrivit legii.
Organizatorul de jocuri de noroc păstrează reclamaţiile şi documentele aferente pentru o perioadă de minimum 2 ani de la data înregistrării fiecărei reclamaţii şi le va înainta atât comisiei, cât şi altor organe competente, la solicitarea acestora, cu respectarea legislaţiei privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
Organizatorul de jocuri de noroc pune la dispoziţia jucătorului o aplicaţie care să îi permită acestuia să stabilească limite de depozit zilnice, săptămânale şi lunare. O solicitare din partea jucătorului pentru stabilirea unei limite de depozit este implementată imediat, la cerere, dar nu mai târziu de 24 de ore.
O solicitare din partea jucătorului de creştere a limitei de depozit fixate anterior nu poate intra în vigoare decât după minimum 48 de ore.
Organizatorul de jocuri de noroc trebuie să pună la dispoziţia jucătorului o aplicaţie care să îi permită acestuia să decidă ca sumele obţinute din câştiguri care depăşesc o anumită valoare să fie returnate automat jucătorului în aceeaşi modalitate în care s-a făcut alimentarea contului de joc.
Organizatorul de jocuri de noroc trebuie să pună la dispoziţia jucătorului o aplicaţie care să îi permită acestuia să solicite o excludere temporară sau permanentă din joc. O solicitare de excludere din partea jucătorului trebuie implementată imediat.
O excludere temporară nu se poate aplica pentru mai puţin de o lună, dar jucătorul are posibilitatea să aleagă o perioadă de pauză scurtă de 24 de ore. O excludere temporară şi pauza pentru o perioadă scurtă presupun dezactivarea contului jucătorului pentru acea perioadă.
Excluderea finală a unui jucător implică închiderea contului jucătorului de către organizatorul de jocuri de noroc.
Jucătorul îşi poate deschide un nou cont de joc numai după expirarea unui termen de minimum 6 luni de la data închiderii contului de joc.
Dacă un jucător s-a autoexclus de la participarea în cadrul unui joc al organizatorului de jocuri de noroc, acesta din urmă trebuie să îl informeze pe jucător cu privire la opţiunea de consiliere şi tratament al dependenţei patologice de jocuri de noroc într-un centru de tratament.
Organizatorul de jocuri de noroc păstrează un registru al jucătorilor care doresc excluderea permanentă sau temporară.