Impresii la cald după E-Arena

0

Târgul internaţional E-Arena a fost aşteptat cu sufletul la gură de toţi cei implicaţi în industria gamblingului. Revista noastră – „Casino Life & Business Magazine”, partener al evenimentului încă de la început, a stat de vorbă cu expozanţii şi asciaţiile care au participat la cea de-a şasea ediţie. Aceştia ne-au vorbit despre cum s-a desfăşurat târgul, ce impact a avut în rândul vizitatorilor şi multe altele. Expoziţia, care a reunit distribuitori şi producători de jocuri mecanice, jocuri de noroc, jocuri de casino şi tot ceea ce ţine de capitolul divertisment în lumea gamblingului, s-a desfăşurat în perioada 12-14 septembrie în cadrul centrului de evenimente Sala Polivalentă din Bucureşti. Domnul Anton Vlad, de la Expo 24, ne-a oferit câteva detalii despre organizarea evenimentului. „Numărul vizitatorilor s-a ridicat la 1.000. Înregistrări au fost 716, dar au avut acces trei zile, aşa că dacă au revenit, nu au mai fost contorizaţi. Plus că au fost şi vizitatori care nu au vrut să se înregistreze. Locaţia a avut şi bune, şi rele. Tehnic nu este foarte uşor de lucrat. Am fi avut nevoie de mai mult spaţiu, dar am încercat să ne profilam pe posibilităţile actuale. Expozanţii au fost multumiţi, considerând ca ediţia din acest an a fost mai bună ca în 2011. Anul viitor, expoziţia se va ţine în perioada 3-5 septembrie la Romexpo. Revenim în Romexpo, pentru că spaţiul ne avantajază”, ne-a declarat Anton Vlad.

BAUM GAMES
1. Cum catalogaţi ediţia din acest an a E-Arena? V-aţi fi dorit ceva în plus de la această ediţie?
A fost exact cum ne aşteptam. Din punctul nostru de vedere a fost o ediţie reuşită.

2. Care a fost produsul sau produsele, dintre cele cu care aţi fost prezenţi, care s-au bucurat de cel mai mare succes?

Principalele produse expuse la târg au fost ca de obicei DRACULA’S GAMES şi DRACULA’S JACKPOT. Ca şi noutate la această ediţie am prezentat versiunea a V-a a multigame-ului Dracula’s Games, produs care s-a bucurat de un real succes. Tot la ediţia din acest an am prezentat şi terminalul de pariuri sportive BAUMBET, produs de care au fost interesaţi foarte mulţi dintre cei prezenţi.
A răspuns David Coldea

DGL PRO
1. Cum catalogaţi ediţia din acest an a E-Arena? V-aţi fi dorit ceva în plus de la această ediţie?

A fost o ediţie bună, mai mică decât cele precedente, ceea ce a făcut ca expozanţii să fie mai vizibili.

2. Care a fost produsul sau produsele, dintre cele cu care aţi fost prezenţi, care s-au bucurat de cel mai mare succes?

A fost placa DGL PRO CLUB MASTER cu grafica VGA, cu două monitoare şi sistemul de supraveghere al aparatelor prin GSM.
A răspuns Marius Stoi

ALFASTREET
1. Cum catalogaţi ediţia din acest an a E-Arena? V-aţi fi dorit ceva în plus de la această ediţie?

Expoziţia de anul acesta a fost o ocazie de a ne vedea cu foşti şi actuali clienţi ai nostri, cu care am schimbat două-trei vorbe despre viitor.

2. Care a fost produsul sau produsele, dintre cele cu care aţi fost prezenţi, care s-au bucurat de cel mai mare succes?

Cu ocazia expozitiei nu am reuşit să vindem ceva, dar am avut nişte discuţii din care s-ar putea să se concretizeze ceva. Organizarea a fost destul de bună, dar părerea mea rămâne că expoziţiile acestea trebuie să fie organizate la Romexpo.
Pentru anul viitor sper să fie o uşoară creştere economică şi automat să creştem şi noi.
A răspuns Csortan Gyula

INNOGATE
1. Cum catalogaţi ediţia din acest an a E-Arena? V-aţi fi dorit ceva în plus de la această ediţie?

O ediţie care s-a înscris oarecum în media de interes a ultimilor ani de târg, cu vizitatori interesaţi de noutăţile prezentate, dar la fel de reţinuti în a lua decizii ferme în ceea ce priveşte achiziţiile. Promoţiile şi discounturile speciale cu care ne-am pregătit şi pentru această ediţie au fost bine primite şi sperăm să concretizăm, în perioada următoare, cu ajutorul acestora, o parte dintre potenţialele tranzacţii iniţiate.

2. Care a fost produsul sau produsele, dintre cele cu care aţi fost prezenţi, care s-au bucurat de cel mai mare succes?

Pot afirma, fără să greşesc, faptul că absolut toate noile produse ale partenerilor noştri au fost unanim apreciate de operatorii care ne-au vizitat standul. Seria de 8 modele distincte de Multigame-uri diversity de la SPIELO a încântat atât prin bogaţia şi varietatea jocurilor ofertate, cât şi prin atractivitatea celor două variante de cabinet OXYGEN care o găzduieşte. Noile maşini PINNACLE SL 26’’ de la APEX au surprins prin excelentul raport preţ/calitate, iar proaspăt-lansatul acceptor SC ADVANCE de la MEI a întrunit aprecieri unanime privind standardele de performanţă. Scaunele PATIR şi-au consolidat o dată în plus statutul de cele mai dorite scaune disponibile pe piaţă.
A răspuns Anton Lakatos

Novomatic România
1. Cum catalogaţi ediţia din acest an a E-Arena? V-aţi fi dorit ceva în plus de la această ediţie?
R – Ediţia din acest an a expoziţiei, deşi o ediţie mai restrânsă decât în anii precedenţi, cu mai puţini participanţi, a fost un real succes pentru Grupul de companii Novomatic din România. Ca în fiecare an ne-am bucurat de un număr mare de vizitatori şi de o expunere semnificativă a produselor prezentate in standul nostru expoziţional.

2. Care a fost produsul sau produsele, dintre cele cu care aţi fost prezenţi, care s-au bucurat de cel mai mare succes?
R – Oferta unică, valabilă pe perioada expoziţiei, de achiziţie de echipamente la preţuri inedite, a reprezentat un succes pentru compania noastra. Ca întotdeauna, toate produsele Novomatic au facilitat atât consolidarea relaţiilor de colaborare cu clienţii şi colaboratorii deja existenşi, cât şi atragerea noilor clienţi. Într-adevăr noutatea acestui an, Premium V+ Gaminator cu până la 40 de subprograme a reprezentat atracţia principală în standul Novomatic.
Valentin Adrian GEORGESCU
CEO – Grup companii Novomatic România

MERKUR Gaming GmbH
1. Cum catalogaţi ediţia din acest an a E-Arena? V-aţi fi dorit ceva în plus de la această ediţie?

Expoziţia din acest an a avut o prezenţă extrem de scăzută a participanţilor, în primul rând din cauza mediatizării insuficiente sau greşit direcţionate (majoritatea operatorilor care au venit a menţionat faptul că au aflat de expoziţie exclusiv pentru că au fost informaţi de companiile participante, iar alţii de către alţi
operatori). Un alt motiv este lipsa oricărei marcări a intrării spre Sala Polivalentă, din strada principală (mulţi nu au reuşit să identifice străduţa, s-au învârtit de câteva ori în zonă şi au renunţat).

2. Care a fost produsul sau produsele, dintre cele cu care aţi fost prezenţi, care s-au bucurat de cel mai mare succes?

Produsul care a avut cel mai mare succes a fost cabinetul Vision Slant top, cu ultima versiune de soft şi mixuri de 15 jocuri.
A răspuns Rolf Gunther Falke

ROMSLOT
1. Cum a fost ediţia din acest an a târgului E-Arena?

Dat fiind faptul că Romslot – Asociatia Organizatorilor de Sloturi s-a aflat la prima participare la E-Arena Expo, fără a avea grade de comparaţie, putem afirma că pentru noi a fost un real succes.
Ca urmare a acestui eveniment şi ca o recunoaştere a eforturilor depuse de asociaţie în ultimul an, am primit noi cereri de adeziune din partea unor organizatori de sloturi importanţi şi am avut şansa să identificam noi direcţii de acţiune şi probleme cărora trebuie să le găsim împreună rezolvare. Totodată, am remarcat interesul multor vizitatori faţă de activitatea noastră şi aprecierea pozitivă cu privire la tot ceea ce facem pentru industria jocurilor de noroc în general, şi pentru organizatorii de sloturi, fie ei mari, medii sau mici – în special.

2. Cum vedeţi dezvoltarea acestui domeniu după interesul arătat de participanţi şi vizitatori la E-Arena?

Privind strict prin prisma interesului faţă de expoziţie, noi credem în viitorul industriei de sloturi în România. Pentru a avea însă succes, este necesar să realizăm principalele obiective ale Romslot:
– un cadru legislativ stabil, echitabil şi aplicabil;
– un nivel de fiscalitate predictibil şi care să poată fi susţinut de către industrie;
– o piaţă concurenţială corectă în care să se aplice aceleaşi reguli tuturor organizatorilor de sloturi, indiferent de modul de exploatare a aparatelor (online/offline), de identitatea acestora (public/privat), de mărimea operatorilor (mici, medii şi mari) şi de tipul sălilor în care îşi exploatează aparatele (baruri, săli de pariuri, săli dedicate).
A răspuns DAN ILIOVICI

AOPJNR
1. Cum a fost ediţia din acest an a târgului E-Arena?

Anul acesta, ediţia a adunat un număr mai restrâns de expozanţi decât în anii anteriori, dar putem evidenţia calitatea celor care au expus. Într- o locaţie adecvată, în calendarul care deja a intrat pe agenda expoziţiilor de profil internaţionale, producătorii consacraţi existenţi pe piaţa noastră au fost prezenţi cu o prezentare profesională a celor mai moderne echipamente de joc, adaptate cerinţelor. Trebuie menţionată şi oferta de preţ adaptată crizei economice din care încă nu am ieşit, opţiunile de plată flexibile la cumpărare, dar şi deja cunoscuta formula de succes de a oferi aparatele în leasing sau chirie. Ca de obicei, expozanţii şi vizitatorii, operatorii de slot-machine, au folosit prilejul pentru a schimba idei şi opinii privind situaţia industriei din punct de vedere economic, dar şi legislativ, asociaţiile de profil prezente la târg având un rol important în discuţiile purtate, în informarea şi consultarea asupra propunerilor pe care acestea le susţin în numele industriei în faţa autorităţilor de reglementare.

2. Cum vedeţi dezvoltarea acestui domeniu după interesul arătat de participanţi şi vizitatori la E-Arena?

Domeniul îşi va continua tendinţa din ultimii ani de tehnologizare, modernizare, dotare cu echipamente performante şi atractive pentru jucători. Decisiv pentru dezvoltarea pe viitor rămâne însă aspectul legislativ de corectare a problemelor cu care ne confruntăm, de acceptare a amendamentelor la legea jocurilor de noroc şi a celor din Codul Fiscal care se referă la acest domeniu pentru a asigura stabilitatea şi prognozabilitatea pe termen mediu şi lung. Se menţine teama organizatorilor faţă de posibilitatea apariţiei unor schimbări legislative şi fiscale defavorabile industriei pe ansamblu, sentiment bazat pe experienţa din trecutul nu prea îndepărtat (2009), care s-ar putea lua de către autorităţi din motive insuficient fundamentate şi care, în final, ar avea efecte nefavorabile asupra bugetului de stat, locurilor de muncă din sector, ar fi doar în interesul unui cerc restrâns. Investiţiile în domeniu, inclusiv piaţa producătorilor români şi internaţionali de echipamente, ar fi desigur serios afectate în acest scenariu nedorit de marea majoritate a operatorilor.
A răspuns Cristian Pascu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here