La aproape o lună de la închiderea porților celei de a 31 ediții a IMA ce s-a desfășurat la Dusseldorf, Germania, în perioada 17-20 ianuarie 2012, organizatorii au transmis un Comunicat de Presă cu concluziile evenimentului de anul acesta.
Trade show-ul german a avut un număr de 9512 vizitatori în cele patru zile cât a durat, ceea ce s-a tradus într-o creștere cu 7,5% fața de ediția precedentă.
Dar cifrele nu reprezeintă adevărata imagine a aceea ce s-a întâmplat la ediția de anul acesta.
Principalele idei ce sunt reflectate în bilanț s-au referit la aspectele și direcțiile industriilor de gambling, de amuzament și de vending machines din economia germană.
Astfel, parteneriatul tacit stabilit intre deținătorii de piste de bowling și producătorii de jocuri electronice sau de mașini automate de vending s-a adâncit aducând profituri ambelor părți, zona pariurilor sportive s-a dezvoltat, au crescut vănzările aparatelor de jocuri electronice cu mai mult de 30 de jocuri iar partea dedicată segmentului „food” din sălile de entertainment electronic a crescut permanent.
Din cauza noilor reglementări din legislația federală de gambling s-a remarcat cresterea substanțială a cererii aparatelor care să se poată amortiza în 5 ani și a scăzut dramatic solicitarea pentru echipamentele cu amortizare de 10 sau 15 ani.
De asemenea s-a remarcat scăderea permanentă a sumelor medii orare cheltuite de pasionații de jocuri de noroc. Această sumă a ajuns la 10,89 euro/oră – conform prestigiosului institut german Frauhofer – ceea ce face ca gamblingul să devină o activitate la fel de scumpă precum activitățile de relaxare tradiționale cele mai ieftine ca cinematograful, fitness-ul, schiatul sau mersul la club dar, care generează mult mai multă adrenalină și amuzament.
Un alt element foarte incitant s-a bazat pe modificarea legislației federale ceea ce a făcut să circule ideea că mulți operatori din piața de gambling germană ce au făcut investiții pe termen lung (10-15 ani), vor acționa în instanță statul pentru recuperarea prejudiciilor.
Casino Life & Business Magazine s-a aflat în poziția onorantă de a fi singurul Partener Media din România al acestui deosebit de important eveniment, ce se desfășoară anual în Gemania.