Este industria jocurilor de noroc tradiționale gata de redeschidere?!

Toată lumea așteaptă acest moment, fie ei operatori, producători sau jucători. Desigur că măsurile de securitate sanitară vor trebui respectate cu strictețe pentru a nu se răspândi infecția cu coronavirus care a dus, la jumătatea lunii martie, la închiderea forțată a tuturor locațiilor.
Luarea temperaturii la intrarea în locație, numărul redus de jucători, puncte cu dispensere cu dezinfectant pentru mâini, panouri de plexiglass între posturile de joc sau depărtarea/rearanjarea aparatelor pentru o cât mai bună distanțare fizică, mănuși și măști, deopotrivă pentru angajați și jucători, iată nouă natură cu care trebuie să ne obișnuim din momentul deschiderii și pentru o perioadă de timp pe care nimeni nu o poate determina.
După cum am văzut în locațiile care s-au redeschis în alte țari, imaginile sunt oarecum dezolante cu atâtea măsuri de securitate, iar numărul redus de jucători primiți în săli pare să arate mai mult tristețe decât distracție, dar, principalul lucru este că industria jocurilor de noroc repornește după o pauză destul de lungă, pauză care a cauzat pierderi enorme atât operatorilor cât și Bugetului de Stat.

Cine va mai deschide rămâne de văzut, dar analiștii din domeniu presupun că circa 20-25% dintre operatori vor rămâne cu ușile închise după această criză.
Probabil că, odată repornită industria, vor urma fuziuni, achiziții și cine mai știe ce alte mișcări vor mai fi pe piața jocurilor de noroc din țara noastră.
Odată cu redeschiderea, vom vedea și câți dintre jucători se reîntorc la săli, după o perioadă în care au jucat online, dar și cât își vor mai permite să joace după criză care, cu siguranță le-a subțiat veniturile.
Desigur că odată cu redeschiderea vor apărea și problemele legate de planurile de marketing atât pentru campaniile care erau în derulare la momentul opririi cât și legate de noi campanii post-covid, campanii care trebuie să adauge elemente noi de atractivitate pentru locațiile și așa greu încercate.

Probleme vor fi și pentru furnizorii de echipamente, furnizori care au stagnat pe perioada crizei, dar care, odată cu repornirea vor trebui să își recupereze banii dintr-o piață extrem de sensibilă și volatilă.
Redeschiderea sălilor de joc va însemna, pentru toată lumea încă un pas spre normalitatea dinaintea crizei, când locațiile de joc însemnau un mod de distracție și petrecere plăcută a timpului liber.
Repornirea industriei ne va demonstra cine a avut capacitatea de a rezista în acestă criză mondială nemaivăzută, cum va face să își reatragă clienții, dar și cât va dura până când piața se va reechilibra și pierderile vor fi recuperate.