Aida Dinu

Despre HR pe perioada pandemiei și cum se schimbă criteriile în “noua normalitate” cu Aida Dinu, Global Human Resources Manager al Ezugi

Pandemia a schimbat toate regulile și continuă să ne influențeze viețile, atât personale cât și profesionale
Aida Dinu, Global Human Resources Manager al Ezugi

➤ Ce a însemnat blocarea de la jumătatea lunii martie pentru angajați?
Serviciile oferite de Ezugi, de casino, sunt exclusiv online, ceea ce a redus semnificativ impactul atât asupra companiei, cât și asupra angajaților.
Din punctul de vedere al accesării serviciilor nu am înregistrat scăderi, având în vedere faptul că oamenii erau închiși în casă și atunci accesau online-ul mai mult decât de obicei.
Din punctul de vedere al angajaților, cei care aveau funcții ce puteau fi îndeplinite remote, de acasă, au primit imediat acest acces și încă lucrează de acasă majoritatea, în funcție șI de opțiunea personală. De exemplu, părinții cu copii mici au preferat să vină la birou cât mai des după relaxarea măsurilor de siguranță putându-se concentra mai bine în spațiul de lucru oferit de companie.
În ceea ce privește angajații care au trebuit să vina la sediu, aceștia au fost protejați de companie în mod proactiv, înainte ca autoritățile să impună măsuri de siguranță – asigurarea de transport privat, igienizarea intensă și frecventă a întregului spațiu de lucru, oferirea de măști și igienizant, modificarea turelor de lucru astfel încât expunerea la comunități mari să fie redusă la minim etc.
În ceea ce privește impactul psihologic, cred că l-am resimțit cu toții, de la izolare la teamă, emoții complet naturale, de altfel.
Păstrând legatura constant cu angajații, indiferent că lucrau de la sediu sau de acasă, oferindu-le continuu sprijin, noi credem că am reușit să le ținem moralul cât mai ridicat.

➤ Ce a făcut firma ta și tu ca să păstrați oamenii?
În această perioadă, ne-am focusat pe beneficii și măsuri suplimentare de siguranță pentru a ne ajuta angajații să treacă prin această perioadă dificilă. Acordarea acestor beneficii și implementarea măsurilor de siguranță, disponibilitatea constantă a managementului în a oferi sprijin, s-au văzut în atitudinea și dedicarea angajaților, fapt ce a dus la rezultate foarte bune comparative cu aceeași perioadă a anului trecut. Toate aceste aspecte au dus la o rată a retenției angajaților mult mai mare.
Eu personal am discutat cu fiecare persoană în parte, am stat la dispoziția tuturor, am facilitate pe cât posibil implementarea de măsuri particulare fiecărui angajat în parte, am ascultat, am fost empatică. Consider că și acest aspect a ajutat foarte mult.

Despre HR pe perioada pandemiei și cum se schimbă criteriile în “noua normalitate” cu Aida Dinu, Global Human Resources Manager al Ezugi
ezugi

➤ Ce măsuri ați luat ca să treceți această perioadă dificilă?
Ezugi a început cu o serie de planuri de prevenție foarte bine puse la punct, având în vedere diferite posibile scenarii, înainte ca pandemia să ia amploare în Europa. Printre măsurile de prevenție luate, putem enumera câteva, cum ar fi: telemunca (unde a fost posibil), asigurarea transportului angajaților, program de lucru defalcat și flexibil și, desigur, asigurarea tuturor materialelor sanitare pentru toți angajații.

➤ Ce înseamnă “noua normalitate” în HR?
Părerea mea este că a crescut nivelul de încredere între angajațI și management. Literalmente am avut de învățat cu toții – că a fi responsabil este ceva ce ține de calitatea individului, nu neapărat de atitudinea managementului; supriza plăcută a venit din faptul că a crescut productivitatea angajaților; angajații au învățat că managerii sunt la dispoziția lor pentru sprijin, indiferent dacă sunt lângă ei fizic sau nu. Și cu toții ne-am cunoscut mai bine ca persoane, fără să vrem am avut acces la aspecte personale – copiii jucându-se în fundal, cățelul lătrând în curte, pisica călcând tastatura etc., ceea ce a întărit relațiile dintre noi toți, nu doar din perspectiva profesională, ci și personală.
De asemenea, ca să mă exprim mai colocvial, cu toții am învățat că dacă „ne ținem spatele” totul merge mai bine, iar pandemia ne-a demonstrat că facem asta unii pentru alții foarte bine și eficient.
Prin urmare retenția personalului a crescut exponențial și această direcție pare să fie constantă și în creștere.
Noua normalitate vine cu interviuri on-line, angajați responsabili și beneficii adaptate. De asemenea, observăm un interes mai mare către lucrul de acasă, atât al angajaților cât și al angajatorilor.
Și, nu în ultimul rând, ca HR intern, normalitatea înseamnă că mă cunosc mai bine cu colegii mei și că sunt mai autentică în relația cu ei, iar ei cu mine.

➤ A schimbat pandemia regulile de head-hunting? Dacă DA, în ce sens?
Cu toate că este greu să anticipam cu exactitate care este direcția în care mediul de business se îndreaptă, cu siguranță pandemia a schimbat toate regulile și continuă să ne influențeze viețile, atât personale cât și profesionale. Cu toate că mare parte din companii au suspendat recrutările, suntem printre norocoșii care, datorită naturii businessului, am continuat extinderea echipei.
Ezugi este în continuă dezvoltare atât local cât și global, cel mai recent proiect fiind Indian Studio, localizat în București, lansarea fiind un real succes.
În ceea ce privește head-hunting propriu-zis zonele de căutare, în special LinkedIn, nu s-au schimbat, dar da, s-a schimbat întregul proces de recrutare, fiind totul online. Cu toții a trebuit să ne adaptăm la a acorda încredere (candidatul angajatorului; angajatorul candidatului) fără a avea vreodată vreo întâlnire față în față.
De asemenea, integrarea noilor veniți a fost o mare provocare, de la partea logistică – cum ajung dispozitivele necesare la ei; la suportul tehnic și integrarea în echipă și proiect. Totul a implicat multă comunicare și atenție sporită din partea managerilor către angajați și noii veniți.
Planul de recrutare a suferit modificări, deoarece o dată cu responsabilizarea angajaților a crescut și nivelul de loialitate. În compania noastră avem noroc de oameni profesioniști și loiali care au făcut față cu brio acestei perioade, au susținut și continuă să susțină businessul.
Dorim să profităm de această ocazie pentru a le mulțumi tuturor angajaților noștri pentru eforturile depuse!

Despre HR pe perioada pandemiei și cum se schimbă criteriile în “noua normalitate” cu Aida Dinu, Global Human Resources Manager al Ezugi