Consiliului Consultativ al ONJN a avut astăzi 23.08 o ședință la care s-au discutat următoarele teme:
– in vederea aplicarii legii 129/2019 pentru prevenirea spalarii banilor, ONJN, ca institutie cu rol de reglementare si supraveghere sectoriala si controlor al entitatilor raportoare va emite o serie de instructiuni care sa vizeze specificul fiecarui tip de activitate de joc de noroc. In acest sens, dl Presedinte al ONJN a facut apel la Asociatii pentru a veni cu o serie de propuneri in vederea alcatuirii acestor instructiuni. A fost accentuat aspectul de cunoastere a clientului, in sensul ca orice tip de activitate (tip de licentiat) trebuie sa isi cunoasca clientii, si trebuie sa vina cu propuneri despre modul si tipul de informatii pe care le colecteaza despre clienti.
– au fost sugestii vis a vis de anumite modificari in sistemul de monitorizare a sloturilor pentru a face mai facila maparea platilor de peste 2000 eur
– a fost atins subiectul contributiei la fondul pentru jocul responsabil, si cel mai probabil urmeaza sa se publice o instructiune a ONJN prin care se clarifica faptul ca aceasta taxa se plateste o data cu plata anuala aferenta licentei clasa I sau II.
– a revenit in discutie ordinul tehnic, cu precizarea ca ONJN asteapta in termen de 30 de zile propuneri pe partea de terminale autonome de pariere si sisteme de monitorizare slot machine.
Totodată în cadrul Consiliului Consultativ s-au mai discutat următoarele:
– s-a clarificat faptul ca pentru licentiatii de jocuri de noroc la distanta, in vederea integrarii unui nou joc pentru care exista un raport de evaluare emis de un certificator care detine licentia clasa II, dar raportul de evaluare nu este emis in mod specific pentru Romania (poate fi emis pentru o alta jurisdictie europeana), jocul poate sa ruleze pe platforma dupa ce operatorul inainteaza o adresa catre ONJN in care specifica faptul ca jocul este conform, fara a mai fi nevoie ca jocul sa aiba un raport de evaluare emis in mod expres pentru Romania.
– a fost ridicata problema relatiei operatorilor cu bancile comerciale si a faptului ca s-a inmultit cazurile in care bancile notifica operatorii asupra incetarii raporturilor contractuale. A fost identificat factorul determinant al acestui fenomen ca fiind opozitia bancilor partenere (din Europa si mai ales America) de a lucra cu banci care au printre clienti companii de jocuri de noroc. S-au cautat solutii inclusiv la BNR, dar acestia au confirmat ca ei nu au nicio legatura cu aceste decizii ale bancilor, in sensul ca nu au dat recomandari negative fata de industria jocurilor de noroc. S-a propus alternativa CEC Bank pt operatorii in situatii de acest gen.