Bookmaker la Get’s Bet

0

Jurnalul unui bookmaker

Industria pariurilor sportive în România a avut o creștere spectaculoasă în ultimii 3-4 ani, asta o spun și cifrele dar se poate vedea și cu ochiul liber pe stradă unde numărul agențiilor de pariuri l-a depășit pe cel al farmaciilor sau al băncilor care erau renumite pentru numărul mare de sucursale.
Dacă în urmă cu 7-8 ani când eu am intrat în acest domeniu foarte complex al betting-ului, auzeai că pariază doar microbiștii, acum însă nu te miri când dintr-o agenție de pariuri iese o doamnă respectabilă sau un student la medicină.
Bineînțeles că odată cu creșterea acestui fenomen în România, a crescut complexitatea biletelor sau a tipurilor de pariu dar și modul în care poți paria.
Cum și titlul spune, în acest articol o să aflați lucruri mai puțin știute despre pariuri, lucruri din spatele unei cote sau al unui meci, detalii din viața unui bookmaker.
În primul rând haideți să explicăm un pic ce înseamnă “bookmaker” și ce face el pentru că nu-l veți găsii în nomenclatorul de meserii.
În spatele fiecărei oferte pe care o văd clienții pe panouri în agenții sau pe site-ul organiza- torului stau câțiva băieți pasionațI de sport și de matematică și o sumedenie de programe interconectate. Meseria de “bookmaker” se fură, nu se poate învăța la vreun curs anume sau în vreo școală specializată.
La început pornești de jos, și ai responsabilități limitate (introduce rezultatele meciurilor terminate sau verifici ca oferta expusă în agenție să corespundă cu cea din soft-ul în care lucrezi).
În spatele fiecărei oferte sunt zile întregi de muncă și de verificare. Pentru că domeniul betting-ului a evoluat foarte tare și munca unui bookmaker a evoluat foarte mult. În urmă cu 7 ani majoritatea biletelor erau simple și jucate pe rezultat final, astăzi nu mai există parior să nu știe ce înseamnă “GG”, “P2.5” sau “GG3+”. Pariorii din România au evoluat foarte mult, sunt foarte pasionați, au multe surse de informare și asta se vede și în biletele câștigătoare pe care le văd zilnic și mă minunez.
Dacă la Get’s Bet în urmă cu 7 ani te mirai când vedeai un bilet câștigător de 1000 de RON, astăzi, bilete de 30.000 RON sunt la ordinea zilei. Piața din România a venit foarte mult în întâmpinarea clienților asta se vede în cote, fiind mult mai mari decât o medie a caselor de pariuri din vestul Europei.
Primul lucru care sunt rugat, când un prieten sau o cunoștință află domeniul în care activez este să îi dau un pont sau să îi spun de vreun blat. Rămân toți destul de dezamăgiți când află că un bookmaker nu are de-a face nici cu una, nici cu alta.
Singurul avantaj al unui bookmaker este că are acces la mai multe informații decât un om de rând și la oscilații ale cotelor.
În spatele fiecărui timp de pariu este de fapt multă matematică și niște algoritmi foarte preciși. Statistica și matematica este esențială pentru creearea fiecarei cote.

Noi la Get’s Bet oferim una dintre cele mai vaste și mai complexe oferte mai ales la fotbal, tipuri de pariu precum: GG4+, GG+2, 1/1PR2+ sau WP1. Ca bookmaker am crescut odată cu firma, care avea cca. 100 de agenții în urmă cu 7 ani, iar azi numară peste 500 răspândite pe tot teritoriul țării.
Extinderea aceasta a firmei a însemnat o creștere foarte mare a volumului de muncă, dar și a standardelor pe care le-a impus Get’s Bet.
În atribuțiile unui bookmaker intră și autorizarea biletelor ce intră in filtrul impus de companie, fie că este vorba de miza ridicată de pe bilet, fie că un client vrea să repete acelașI bilet de 100 de ori și depășește câștigul maxim stabilit.
Cea mai importantă sarcină a unui bookmaker pe langă generarea ofertei și transmiterea ei dimineața agențiilor este monitorizarea creșterilor și scăderilor cotelor pe tot parcursul zilei. Cum probabil știu majoritatea pariorilor din prezent, cota cu care iese Real Madrid că va câștiga un meci poate fii dimineața la ora 11, 1.65 și seara înainte de începerea meciului să fii scăzut la 1.35. Aceste situații din păcate sunt unele dintre cele mai mari neplăceri ale clienților, iar noi la Get’s Bet încercăm mereu să facem cât mai puține modificări drastice de cote și să păstrăm cele mai mari cote de pe piață.
Get’s Bet fiind una dintre cele mai vechi firme de pe piață este recunoscută pentru diversitatea de sporturi și tipuri de pariu dar mai ales pentru cele mai mari cote atunci când sunt meciuri importante precum cele din Champions League sau campionatele mari din Europa.
Pe lângă fotbal, sportul cel mai pariat (93.6 % din miza totală), în ultimul timp datorită performanțelor spectaculoase ale Simonei Halep, este tenisul care a ajuns să fie numărul 2 în preferințele pariurilor cu un procent de 3.3 % din miza totală. Tocmai de aceea, la Get’s Bet am implementat noi tipuri de pariuri pentru tenis cum ar fi: 1/1(primul set/final) sau combo 1&peste.
În România este important să îți cunoști foarte bine clientul, să încerci să te mulezi după preferințele lui și să îi oferi încredere.
Pariorul român a ajuns să fie foarte exigent, să urmărească și să știe în ce campionat se dau mai multe goluri, unde se amână meciuri, pe ce suprafață de joc este mai bun Rojer Federer, analizează în ce ligă se dau mai multe cornere sau ce campionat la hochei este de evitat pentru că sunt multe rezultate surpriză. În 2013 dacă lipsea din oferta zilnică un meci din Cehia Liga 2, în 99% din cazuri nu observa nimeni, astăzi în schimb sunt sunat de cliențI că nu apar meciuri din Tanzania sau Iran Liga 2 și conform zicalei “clientul nostru, stapânul nostru”, la Get’s Bet poți găsii în oferta de pariere campionate precum: Cehia Liga 3, Algeria U21 sau Gambia.
Viața unui bookmaker este agitată, plină de neprevăzut șI de experiențe noi. O să urmeze dezvăluiri interesante, rubrici interesante și foarte multe detalii din lumea mai puțin cunoscută a pariurilor.