Salonul auto Geneva 2010 a anunţat lansarea pe piaţă a noului automobil Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero), în varianta europeană.
NOUL CAYENNE – BENZINĂ, DIESEL ŞI HIBRID
Una dintre cele mai aşteptate maşini ale anului, noua versiune Porsche Cayenne este disponibilă începând cu această lună şi în România. Noul Cayenne a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva. Dacă piaţa SUV-urilor de lux a fost mult timp dominată de prima versiune Porsche Cayenne, noua generaţie îşi propune nu numai să păstreze supremaţia, ci şi să revoluţioneze. Cayenne oferă o evoluţie evidentă atât din punct de vedere al designului, cât mai ales din punct de vedere al dotărilor tehnice. Noul Cayenne S vine în trei variante de motorizări pe benzină, una diesel şi un motor hibrid, acesta din urmă fiind de departe cea mai importantă versiune Porsche Cayenne. Hibridul Cayenne combină un motor V6 pe benzină, cu o capacitate de 3,0 litri şi 333 CP, şi un motor electric de 47 CP.
Variantele pe benzină au motorizări de 3.6 V6, 4.8 V8 şi 4.8 V8 Turbo, cu 300, 400, respectiv 500 CP. Consumul tuturor variantelor este redus cu 23% faţă de vechiul Cayenne. Versiunea diesel are un motor de 3.0 litri V6, cu 240 de cai.
Toate modelele Cayenne beneficiază de noua cutie de viteze Tiptronic S, cu 8 trepte.
Faţă de vechea versiune, noul Cayenne are un spate mai ridicat, 4,8 cm în plus pe lungime şi un ampatament mai mare cu 4 cm. La interior, noua variantă prezintă un ecran touch screen de 7 inch şi un design mai ergonomic, menţinând, evident, ideea de lux şi sobrietate impusă de prima variantă Cayenne. Bancheta din spate culisează cu 18 cm, pentru a mări fie spaţiul pentru pasageri, fie spaţiul de depozitare, iar spătarul banchetei are trei unghiuri de înclinare. Noul Porsche Cayenne este disponibil românilor chiar din luna mai a acestui an.
HONDA CR-Z, DIN IUNIE ŞI ÎN ROMÂNIA
Un coupe 2+2, primul hibrid din lume cu cutie manuală, îşi propune să schimbe percepţia la nivel mondial despre automobilele cu propulsie hibridă. Honda spune că CR-Z este prima maşină sport hibrid din lume, puterea sa venind din sistemul Integrated Motor Assist (IMA), împrumutat de la modelul Insight. Hibridul are un motor în patru cilindri cu o capacitate de 1,5 litri şi un motor electric, ce dezvoltă împreună o putere de 124 de cai putere şi un cuplu de 174 Nm.
Interiorul cu design futurist oferă un aspect hi-tech şi comenzi ergonomice. Ceasurile de bord sunt luminate tri-dimensional în albastru vibrant. Consola de bord cu inserţii din aluminiu este orientată către şofer, creând senzaţia de cock-pit, în timp ce zona pasagerului din dreapta oferă un spaţiu deschis, confortabil. Dotările standard includ cutie de viteze manuală, VSA (Vehicle Stability Assist), sistem audio AM/FM/CD/USB cu şase difuzoare, clima automată, geamuri electrice şi închidere centralizată, cruise control etc.
Cea de-a treia maşină hibrid a celor de la Honda, alături de Civic Hybrid şi Insight, Conceptul Honda CR-Z a fost prezentat în octombrie 2007, la Salonul Auto de la Tokyo, iar CEO-ul de la Honda, Takeo Fukui spunea atunci că maşina îşi propune să fie „sportivă, incredibil de eficientă şi necostisitoare”. Vânzările pentru Honda CR-Z au început în luna februarie a acestui an în Japonia, iar în mai puţin de o lună, Honda a primit comenzi pentru peste 10.000 de autovehicule, depăşind cu mult previziunile sale de vânzări. Pe piaţa europeană şi în România Honda CR-Z se va lansa în iunie 2010.