În ultimul număr al revistei am prezentat drepturile şi obligaţiile organizaţiilor de jocuri de noroc, cum sunt reglementate de Hotărârea Guvernului nr.251/1999. În acest număr vă vom detalia obligaţiile ce revin organizatorilor în legătură cu personalul angajat al unităţilor care exploatează jocuri de noroc.

Vă prezentăm mai jos obligaţiile stabilite de lege în sarcina organizatorilor de jocuri de noroc, în legătură cu personalul angajat al unităţilor care exploatează jocurile de noroc.

Astfel, organizatorilor le revin următoarele obligaţii:

? întregul personal operator de jocuri trebuie să fie angajat numai cu avizul prealabil al organului local de poliţie;

? personalul de execuţie din cazinouri (de la directori inclusiv, în jos) va fi format prin şcolarizare în ţară sau poate fi angajat din străinătate cu permis de muncă pentru cetăţenii străini, eliberat în condiţiile legii. În ultimul caz, angajările vor fi avizate de comisie, pe baza unei caracterizări date de managerul unităţii de la ultimul loc de muncă;

? pentru angajaţii cetăţeni străini conducerea fiecărui cazino va informa comisia în termen de 10 zile despre transferul sau despre desfacerea contractului individual de muncă, precizând motivelor care au stat la baza acestor măsuri;

? avizarea angajării administratorilor, directorilor şi personalului operator de jocuri, care lucrează în sălile de cazino sau organizează pronosticuri (pariuri) sportive, pariuri de orice fel, tombole, jocuri-concurs cu căştiguri de orice fel, organizate prin intermediul liniilor telefonice sau al altor mijloace de telecomunicaţie etc., se face de către Inspectoratul General al Poliţiei din cadrul Ministerului de Interne; avizul va fi eliberat în termen de 30 de zile de la solicitare;

? personalul din sălile de joc (pit-boss, crupieri, inspectori de masă, casieri, ospătari) trebuie să poarte în timpul serviciului numai îmbră căminte fără buzunare;

? lucrătorii din sală nu au voie să transporte jetoane sau bani în numerar în incinta cazinoului, în alte condiţii decăt cele stabilite prin regulamentul de ordine interioară al cazinoului;

? administraţia cazinoului are obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitatea conform prevederilor legislaţiei romăne în materie;

? unităţile organizatoare vor prevedea, prin regulamentul de ordine interioară al cazinoului, toate detaliile privind organizarea, numărul meselor şi al maşinilor, numărul personalului angajat, condiţiile de angajare, specializare, orele de lucru, programul de funcţionare a sălilor, organizarea evidenţelor contabile, modalitatea de admitere a clienţilor, condiţiile de supraveghere şi de securitate etc.

În conformitate cu dispoziţiile art. 81 din H.G. nr. 251/1999, nerespectarea de către organizatorii de jocuri de noroc a unora dintre obligaţiile enumerate mai sus constituie contravenţie .

În acest sens, norma legală prevede desfacerea contractului individual de muncă, accesul crupierilor în orice alt cazino din ţară fiind interzis.

Aceeaşi sancţiune se aplică şi persoanei sau persoanelor care au facilitat accesul în cazino al crupierului în cauză, cu bună ştiinţă, sau care au cunoscut această situaţie şi nu au sesizat conducerea cazinoului respectiv.

Constatarea, controlul, sancţionarea, urmărirea, executarea silită a amenzilor aplicate se efectuează, potrivit reglementărilor legale în materie, de către organele de control ale Ministerului Finanţelor şi ale Ministerului de Interne.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here