A trecut vremea victimizării, este timpul unor reacții

De: Sorin Georgescu, Președinte ROMSLOT

În ultima vreme, jocurile de noroc au devenit un subiect frecvent discutat în spațiul public, toate reflectoarele sunt puse pe noi și a venit timpul să îl punem și noi, să ne facem propria introspecție.

Când asupra ta vine un val de opinii, indiferent că ele sunt construite sau nu pe realități, indiferent că sursa lor este sau nu una emoțională, firesc este să te uiți în oglindă, să vezi ce nu ai făcut bine, să vezi unde ai greșit, să schimbi la tine ce nu a funcționat, ce a provocat valul respectiv.

Trebuie să înțelegem că nu mai este timp nici de victimizare, nici de întrebat “ce au cu mine”. Este evident că undeva am greșit, iar acum avem șansa să schimbăm ce nu a funcționat, să ieșim din logica victimei și să începem să arătăm că știm și putem să facem un business responsabil.

Am fost prea mult și prea peste tot. Asta este o realitate, iar când ești peste tot, să nu te mire că toată lumea se uită la tine, până la urmă, asta am cerut prin acțiunile noastre.

Este adevărat că a trecut peste noi pandemia, dar în situații grele am dovedit atât maturitate cât și responsabilitate, să nu uităm că noi am făcut prima campanie de vaccinare. Însă am abandonat repede responsabilitatea, odată cu trecerea pandemiei. Poate că acela ar fi trebuit să fie momentul zero, cel în care ar fi trebuit să înțelegem că trebuie să rămânem în zona responsabilă.

Acum suntem în momentul în care culegem ce am semănat. Dacă vom continua la fel, dacă nu vom înțelege că trebuie să facem un pas înapoi, atunci să nu ne mire că stăm în fața unei prăpastii și orice vânticel ne poate doborî.

Nu suntem noi Cenușăreasa economiei românești, vedem că și alte industrii sunt în aceeași situație. Mediul economic și legislativ nu este lipsit de predictibilitatea doar pentru noi, putem să ne uităm la domeniul bancar, la piața asigurărilor, la cei din HORECA.

Ce este diferit la noi? Faptul că ne confruntăm și cu un val de reacții venite dinspre societate. Dacă părerea societății despre noi este cea pe care o vedem conturată în ultima vreme în spațiul public, haideți să ne asumăm că ea există și că suntem responsabili pentru asta.

Pentru a reuși să schimbăm percepția despre noi, fiecare companie în parte trebuie să schimbe ceva. Trebuie să înțelegem că am ajuns în acel punct în care greșeala unei singure companii poate afecta imaginea întregii industrii. Suntem asemenea unui joc de domino, orice face unul dintre noi îi influențează pe ceilalți. Nu putem să ne lăsăm doborâți cu propriile arme, este responsabilitatea noastră să ne asigurăm că jocul ăsta de domino nu se va prăbuși din cauza orgoliilor. Asociațiile din domeniu comunică mesajele industriei, duce bătălii pe câmpuri văzute sau mai puțin văzute, dar nu au forța să ducă o bătălie cu fiecare cetățean în parte. Aici este nevoie de fiecare dintre noi, acolo unde ne desfășurăm activitatea, să arătăm că suntem un business responsabil, să arătăm că nu deraiem de la scopul pentru care această industrie există pe piață. Business-ul nostru nu este doar despre noi, este și despre comunitățile în care ne desfășurăm activitatea.

Sigur că ar fi fost benefic să fim proactivi, să comunicăm curat și corect de la început, dar nu este târziu nici acum. Putem începe de astăzi să ne punem toate resursele la contribuție și să ne autoreglementăm, în acord cu scopul pentru care business-ul nostru există: entertainment 18+. Mâine s-ar putea să fie prea târziu pentru mulți dintre noi.

Articolul precedentENADA CONTINUĂ SĂ FIE EVENIMENT PRINCIPAL AL LUMII JOCURILOR
Articolul următorDe ce să reglementăm, dacă putem interzice