Cea mai mare cetate din România, Alba Carolina, a fost pentru două zile gazda Feeric Fashion Week, cea mai importantă săptămână a modei din Europa de Est.
Designeri din toate colțurile lumii, invitați de onoare de la prestigioase reviste de specialitate din Europa, vedete TV, bloggeri de fashion și personalități marcante ale modei mondiale s-au bucurat cu toții de frumusețile cetății din orașul unirii și de prezentări de modă extraordinare pe parcursul weekendului ce tocmai s-a încheiat.
Sâmbătă, Feeric Fashion Week s-a deschis cu un show sublim, plin de candoare și delicatețe. Asociația Open Your Heart, în colaborare cu Feeric Fashion Week, a organizat cea de-a 10-a ediție a Atipic Beauty, un eveniment menit să atragă atenția asupra dificultăților cu care se confruntă persoanele cu handicap motoriu. 12 fotomodele în scaune cu rotile au parcurs pasarela amenajată la poarta a 4-a a cetății însoțite de o parte din invitații festivalului. Anama Fereira, președintele Anama Models din Argentina, top modelele internaționale Dayana Reeves din Franța și Elena Tretyakova din Ucraina, stilistul You Hanzhi din Milano, vedeta TV Andrea Garmendia, ambasadoarele Feeric Sandra Bendre și Ioana Grama, precum și vicepreședintele Fundației Mitichi, Landiana Cerciu, au fost alături de 12 modele în această prezentare încheiată cu ropote de aplauze din partea sutelor de spectatori prezenți la spectacol.
Ploaia a dat peste cap planurile primei părți a Galei Feeric, mutată în interiorul Muzeului Principia. Spațiul generos al muzeului s-a dovedit insuficient pentru sutele de spectatori dornici să vadă colecțiile pregătite de designerii români pentru prima seară de gală. Caresta Bags, brand de tradiție în Alba Iulia, a deschis șirul prezentărilor de gală cu o colecție de negru predominant, Iconic Black. Rafinamentul culorii negre a fost transpus într-o serie de modele statement, ce redau forță, unicitate, prestigiu și mister.
Gențile prezentate au fost realizate integral din piele naturală, accesorizate cu elemente metalice aurii sau argintii. Chiar dacă negrul este culoarea oficială a colecției, articolele vor fi recreate pe o paletă mai largă de culori. Apoi, tânărul designer Maria Nastacă a prezentat publicului o colecție pentru femeia elegantă, clasică și non-conformistă în același timp, aceasta fiind cea de-a patra colecție realizată de ea. Prima seară de gală s-a încheiat cu prezentarea Irinei Zgâia. Colecția sa recreează o viață dincolo de timp, o evadare dintr-un prezent și un acum pe care nu le înțelegem. Creațiile sunt minimaliste în culoare, pe o gamă restrânsă de alb, crem și bej, fiind foarte îndrăzneață în forme, cu accente și suprapuneri constante.
A doua zi de festival a debutat la înălțime. Cricss a creat o colecție extrem de curajoasă și interesantă, prezentată publicului pe acoperișul clădirii Primăriei Municipiului Alba Iulia. Colecția The Beautiful People surprinde povestea sălbăticiei noastre, a demonilor ascunși în fiecare și transpune dorința oamenilor de libertate, transformând grotescul în frumos și fantezia în realitate. În ciuda norilor amenințători, ploaia s-a ținut deoparte de a doua seară de Gală și a permis designerilor să își prezinte colecțiile sub superba poartă 3 a cetății Alba Carolina. După reeditarea prezentării Caresta, Ioana Călin a adus în fața publicului una dintre cele mai diafane colecții de rochii de mireasă, Believe in Fairytales, o colecție ce vorbește despre povești cu prințese. Ținutele sunt lucrate cu multă dragoste, pe mătase, tafta, dantele, tulle cu fir de mătase, cristale Swarovski și perle aplicate manual.
Concept store-ul multibrand sibian All for Art a îmbinat mai multe piese de colecție semnate Anca și Silvia Negulescu, Consuela Baciu, Oana Peperigeanu, Ștefania Borodi, L`Armoire și Miniona într-o prezentare plină de culoare. A patra colecție a serii a fost una exclusiv masculină, prezentată de Cristian Crăciun sub brandul Spencer. Primul designer argentinian care a prezentat pe scenă o nouă colecție în această ediție a Feeric Fashion Week a fost Pimpi Smith. Tema de inspirație a acestei colecții a fost viața tumultoasă a unui simbol al argentinei, Evita Peron, soția președintelui argentinian și una dintre figurile iconice ale feminismului din întreaga lume. Prezentarea s-a încheiat chiar pe acordurile piesei Don`t cry for me Argentina. Penultima prezentare a serii a fost una pur tradițională, realizată de Adriana Timofti și inspirată din opera marelui Constantin Brâncuși. Reînnodări are în centru simbolul nodului sacru al operei lui Brâncuși iar întregul proiect din spatele colecției urmărește posibilitatea de a îmbrăca omul în simboluri scăpate din lanțurile istoriei. Cea de-a doua seară de gală s-a încheiat tot cu influențe argentiniene, cu Eduardo Perez care a prezentat o nouă colecție sub brandul premium Ocantos. Colecția are puternice inspirații din arta plastică, o a doua pasiune a designerului argentinian și a adus pata de culoare dorită pe superba pasarelă de la poarta 3 a Cetății Alba Carolina. Ambele seri de gală au fost prezentate de vedeta TV Cosmina Păsărin, gazda întregii săptămâni a modei de la Alba Iulia și Sibiu.
Coafura modelelor a fost realizată de o echipă condusă de stilistul Geta Marin iar machiajele au fost realizate de o echipă compusă din Iana Willkofer, Mihaela Cherciu, Adelina Popa, Roxana Luca, Alexandra Dobrinescu, Ana Căpățână și Oana Costache, coordonată de Cristian Bucă.
Feeric Fashion Week este un eveniment cofinanțat de Primăria Municipiului Sibiu și Consiliul Local Sibiu. Ediția din acest an a Feeric Fashion Week este organizată în parteneriat cu Jidvei.
Susținut de: Banca Transilvania.
Parteneri de ediție: Mysterium, AutoSchunn, Evian, Strongbow
Parteneri de tradiție: Boromir, Wella, Redal Expo, Kessler, Buonavista, Școala de șoferi Prima, Mainetti.
Partener media internațional: FNL Network
Partener media național: Kiss FM
Parteneri media: Trend Prive Magazine, The Backstage Collections, Alist Magazine, Whisper, Look TV, Diva Hair, Zile și Nopți, Casino Life & Business Magazine