CE ÎNSEAMNĂ REŢEAUA MILLION ŞI CUM A INTRAT EA ÎN ROMÂNIA, DOMNULE FURDUI?
Mai întâi trebuie precizat faptul că Million este brandul sub care operează, în România, Ritzio Entertainment Group, holding internațional cu origini în Rusia, care funcționează în țara natală, în Ucraina, Belarus, Kazakhstan, Letonia, Lituania, Estonia, Cehia, Italia, Germania, Bolivia, Columbia și Peru.
Ritzio România a căpătat personalitate juridică în februarie 2005, după ce compania mamă a efectuat un studiu de piață amănunțit pe tot ceea ce înseamnă legislație, jocuri de noroc – din punct de veder juridic, concurențial, posibilități de extindere.
În vara lui 2005, au fost angajați mulți dintre oamenii care ne sunt colegi și în acest moment, și am început activitatea. Am închiriat primul spațiu comercial, a fost contactată prima companie de amenajări interioare și în 10 noiembrie am deschis prima sală Million, în Pantelimon.
CINE CONDUCE FILIALA RITZIO DIN ROMÂNIA?
Președinte și director general al companiei este Alexander Ginsburg, cetățean de origine germană, cu studii în stomatologie terminate la Iași.
REŢEAUA ESTE DOTATĂ NUMAI CU SLOT-MACHINES?
Grupul Ritzio operează cu mai multe branduri în rețeaua internaț ională, acestea fiind și ele de mai multe categorii. Unele mai luxoase, altele mai puțin luxoase, unele mai mari, altele mai mici. Unele sunt cazinouri live, altele mixte. Brandul Million înseamnă numai slot-machines și rulete electronice.
CÂTE SĂLI NUMĂRĂ, DUPĂ MAI BINE DE TREI ANI DE FUNCŢIONARE, REŢEAUA MILLION?
La momentul actual deținem 93 de săli de jocuri. Ultima, cea din Câmpina, urmează să fie inaugurată până la sfârșitul acestui an.
Studiul de piață a arătat că vom intra în concurență cu alte grupuri care dezvoltă rețele în România. În consecință a fost nevoie de o investiție serioasă pentru a ajunge acolo unde suntem astăzi. Million este numărul unul pe piață, avem cele mai multe săli, cele mai multe aparate, cel mai bine organizat business. Sigur că pentru toate astea am muncit enorm, împreună cu colegii mei.
CÂND ŞI CUM AŢI INTRAT ÎN BUSINESS?
În 2004, când am fost contactat de grupul Ritzio. În acel moment, grupul voia să intre pe piața Republicii Moldova. Urma să ne extindem în România.
Atunci aveam o afacere IT la Chișinău. Mi s-a făcut o propunere pe care am acceptat-o pentru că mi s-a părut un business foarte interesant.
În cele din urmă, am intrat direct pe piața românească, renunțâ nd la ideea de a mai opera în Moldova din motive de instabilitate financiară, de legislație în domeniu, și așa mai departe. Apoi, eu făcusem ASE-ul în București, din 1998, și oricum intenționam să revin în România.
După ce am înființat compania, l-am cunoscut și pe directorul general, Alexander, rămânând de atunci colegi și prieteni. Ne-am înțeles foarte bine. El știe să ne conducă, iar noi ne completăm reciproc.
JUCAŢI LA CAZINO?
Sincer, nu am avut pasiunea jocurilor de noroc. Relația mea cu acest domeniu s-a realizat numai din punct de vedere profesional.
DAR CE VĂ PASIONEAZĂ?
M-a pasionat domeniul IT, am și avut o afacere de acest gen în Moldova. Înainte de a deveni director de dezvoltare în compania Rtizio am fost administrator de rețele. Chiar am construit rețeaua unei bănci din Chișinău.
CREDEŢI Că REVISTA NOASTRĂ E UN CÂŞTIG PENTRU ACEASTĂ PIAŢĂ?
Sigur. Mi se pare foarte bine venită, pentru că aici, în România, foarte mulți oameni confundă jocurile de noroc, din punct de vedere al afacerii, cu o zonă economică ocultă. O afacere a lumii interlope. Lumea nu înțelege că este vorba de o afacere serioasă, care aduce beneficii mari la buget. De exemplu, în sălile noastre intră peste 200.000 de clienți pe lună, cărora le-am plătit premii, numai în acest an, 100 de milioane de dolari, impozabili. Pe urmă mai plătim tot felul de alte taxe și impozite. Inclusiv impozitul pe salariile celor 1.500 de angajați ai noștri. Şi toate acestea perfect legal. Eu sper ca, prin intermediul revistei, lumea să înțeleagă cu timpul toate acestea.