În iulie 2014, lumea gamingului a primit o știre memorabilă: gigantul pokerului online, PokerStars, a fost cumpărat de o companie până atunci anonimă: Amaya Gaming a plătit 4,9 miliarde de dolari fondatorilor, frații Scheinberg, și apoi s-a listat la bursă sub numele Amaya Inc. Cum era de așteptat, acțiunile firmei au explodat, însă cea mai mare cameră de poker online din lume se afla pe un trend ușor descendent. Pokerul online intrase pe un platou, iar Amaya avea dificila sarcină să restituie imensul credit obținut pentru achiziție, cu venituri dintr-o industrie de nișă în lumea gamingului. Pokerul reprezenta sub 10% din ponderea totală a gamingului global, insuficient pentru urnirea noului colos în care se transformase Amaya.
Decizia care a schimbat fața PokerStars a survenit rapid: camera a decis să atace încă două verticale foarte rentabile: jocurile de casino și pariurile sportive. În luna noiembrie a aceluiași an, Amaya a testat piața în Italia, și în ianuarie 2015 a generalizat serviciul, introducându-l pe domeniul .com.
La vremea aceea, jucătorii de poker au reacționat furibund. Pokerul online își trage seva din banii noilor deponenți, jucători cărora le este relativ indiferent cum își cheltuie banii pentru distracție. Astfel, o parte din depunerile pentru poker riscau să fie deturnate către jocurile de casino, mărindu-se astfel declinul jocurilor de poker online. Comunitatea jucătorilor profesioniști de poker a reacționat dur, însă părerile au fost împărțite. Ambasadorul camerei, canadianul de origine română Daniel Negreanu, a fost de partea deciziei Amaya, argumentând că cele două verticale – pokerul și jocurile de casino – vor funcționa sinergic.
Dupa 2 ani, spiritele s-au mai calmat și se poate face un bilanț aproximativ. Traficul în secțiunea poker de pe PokerStars a mai scăzut, însă nu suficient încât să se poată incrimina jocurile de casino. În termeni relativi, s-ar putea spune ca PokerStars a crescut, căci în raport cu restul furnizorilor de poker, camera și-a păstrat și chiar și-a consolidat poziția dominantă, deținând, atunci ca și acum, aproape 70% din piața globală a pokerului.
Mai mult: camerele de poker care oferă în paralel pariuri și casino au fost dintotdeauna țintele jucătorilor profesioniști. Pariorii sau jucătorii de blackjack, ruleta și sloturi sunt de când lumea „clienții” cei mai buni ai meselor de poker, iar profesioniștii s-au făcut mereu luntre și punte să joace în compania acestora.
Același lucru s-a petrecut și pe PokerStars: cei atrași de ofertele și promoțiile de pe PokerStars Casino au ajuns în final și la mesele de poker, în aceeași măsură ca începătorii din poker care au recurs ocazional la jocurile de casino. Un joc cu sumă zero, în cel mai rău caz.
Care este însă trendul actual? Totul depinde de dinamica celor două verticale: poker și casino. Verticala cea mai dinamică o va „ajuta” pe cea care stagnează, dintr-o rațiune simplă: dacă procentajul de jucători care migrează de la o secțiune la alta este egal, verticala cea mai mică va primi cel mai mare număr de nou-veniți – cel puțin mai mare decât numărul celor pierduți.
Concluzia este paradoxală: traficul la mesele de poker pe PokerStars nu numai că nu este afectat negativ, dar poate fi chiar stimulat de o eventuală creștere a traficului pe PokerStars Casino. Evident, dacă verticala casino ar fi în declin (ceea ce este virtual imposibil, date fiind cifrele globale care indică o creștere masivă a gamingului online), pokerul online ar avea la rândul său de suferit. Însă situația este în acest moment în favoarea jucătorilor de poker, căci mulțimea de oferte, serviciile de top și traficul crescut în secțiunea de casino sunt o gură de oxigen și pentru mesele de poker. Altfel spus, decizia Amaya de acum doi ani a fost dureroasă inițial, însă benefică pe termen lung.