GoBet, divizia de parteneriate a grupului Superbet, cel mai mare operator de pariuri sportive din România, accelerează: de la 150 la 1.500 de parteneri GoBet în trei ani.

În 2017, Simina Roșca devenea partener GoBet, brand de pariuri sportive care activează sub umbrela grupului Superbet. După un an poate spune deja că a fost o alegere foarte bună. Povestea ei alături de GoBet s-a transformat într-un start-up care funcționează cu succes – nu mai aduce bani de acasă și este deja în căutarea unei a doua locații, tot în Timișoara.
„Mi-ar plăcea să țin acest ritm de a deschide o agenție pe an, la anul sigur vom avea două. Vedem însă și în funcție de contextul economic mai larg”, a declarat Simina Roșca într-o discuție cu Casino Life & Business Magazine.
Tot în decurs de un an, un alt partener GoBet, Dumitru Lățea a reușit să deschidă trei agenții sub acest brand. “Am văzut într-o zi un anunț pe site-ul Superbet legat de parteneriate de tip franciză pentru GoBet și, cum Superbet este cel mai bun pe pariuri sportive în România, am decis să merg cu cei mai buni”, mărturisește partenerul GoBet din Filiași despre alegerea francizei GoBet.
Roșca a aflat despre GoBet venind în București, dar și pentru că era mereu atentă la această industrie – a mai încercat în trecut să ia francize de la alte case de pariuri, dar nu a ajuns la o înțelegere cu francizorii.

Ceea ce a atras-o cel mai mult la acest brand a fost încrederea pe care i-a transmis-o. “Faptul că GoBet face parte din grupul Superbet, un brand pe care îl admir mult cum a crescut, devenind cel mai mare business de acest gen din România, a contat foarte mult să opteze pentru un parteneriat cu GoBet”, mai spune Roșca.
Investiția inițială a fost de 4.000 de euro, bani în care a intrat garanția de 5.000 de lei dată GoBet și amenajarea agenției potrivit cerințelor brandului. În rest, toate costurile lunare pe care le presupune acest business sunt suportate de partenerul francizat.
Cu doi angajați și o locație GoBet în care se află și cinci slot machines, Roșca spune că a atins deja break-even-ul. Lunar, spune ea, câteva sute de timișoreni iubitori de sport vin să folosească tot ce știu despre sportul care-i pasionează, dar și să petreacă timp liber de calitate, încercânduși norocul și pariind.

PUTEREA BRANDULUI.
GoBet, parte a grupului Superbet, cel mai mare operator de pariuri sportive din România, cu o rețea de aproape 1.000 de agenții (850 sub brandul Superbet, restul fiind GoBet), a fost fondat în 2016 șI este divizia de parteneriate de tip franciză din cadrul grupului. Astăzi, GoBet a ajuns la o rețea națională de 150 de agenții partenere, iar reprezentanții companiei spun că vor continua expansiunea în același ritm susținut, dacă și contextul economic local și internațional le va permite.

Ca model de business, GoBet s-a decis să se dezvolte exclusive prin parteneriate de tip franciză.
“Cel mai important atu al GoBet este că beneficiază de experiența Superbet și astfel, pe segmentul său, poate asigura cele mai bune produse și servicii de pariere, cea mai completă ofertă și cele mai bune cote”, a declarat Vlad Ardeleanu, directorul general al Superbet România.
Faptul că GoBet are cele mai bune cote este la fel un atu pentru brand, în condițiile în care concurența în Timișoara nu este deloc de neglijat pentru cine se încumetă pe această piață.
“Avantajul nostru major este că avem o locație centrală și că pariorii care vin la noi știu că GoBet aparține Superbet. De fapt, avem pariori care joacă la ambele case de pariuri”, explică Roșca.
Lățea este și el mulțumit de numărul pariorilor care îi intră în agenții. A ținut să ne spună, de pildă, că în perioada Campionatului Mondial de fotbal recent încheiat a avut într-o zi un record de 1.200 de bilete jucate – în mod normal, nivelul zilnic de bilete jucate este de câteva sute.
Un alt avantaj pe care îl oferă acest tip de alianță ține de obținerea licenței care vine la pachet odată cu încheierea parteneriatului. “Dacă ar fi să ne deschidem o agenție a noastră de pariuri nu am putea, din cauza costului ridicat de intrare (prețul anual al licenței și al autorizației de operare pe piața jocurilor de noroc depășește 100.000 de euro – n.r.) în această industrie care, după cum știți, este foarte bine reglementată”, mai spune Roșca.
Prin urmare, parteneriatul acesta de tip franciză s-a dovedit cea mai rapidă și mai puțin costisitoare cale de a deveni antreprenor întro industrie în care își dorea să înceapă propriul business.

ANTREPRENORIAT ÎN FRANCIZĂ. În România, piața francizelor a început să aibă o dinamică încurajatoare – o creștere anuală de 15-20%, ceea ce arată că românii sunt tot mai interesați de acest tip de antreprenoriat care le oferă o plasă de siguranță – puterea brandului pentru care optează și costuri mai mici de intrare într-un anumit sector.
Tocmai pentru că este abia la început, piața francizelor a crescut susținut în ultimii doi ani, ajungând de la 1,9 miliarde de euro (2015) la 2,5 mld euro (2016), iar estimările indică un prag de 3 miliarde de euro până la finalul lui 2017, potrivit firmelor de consultanță din domeniu.

În străinătate, conceptul de franciză este mult mai dezvoltat comparativ cu România. În Franța, de pildă, există 1.300 de concepte, pe când în România existau doar 363 de concepte active în piață la nivelul anului 2017, potrivit informațiilor francize.ro. Revenind la GoBet, planul este de a deschide 500-600 agenții partenere pe an. “Până la sfârșitul acestui an, vrem să ajungem la 250 de locații, iar până la finalul lui 2021 ne dorim să avem 1.500 de parteneri francizați în toată țara”, a mai spus Ardeleanu.
Cifrele optimiste ale celor de la GoBet s-ar putea concretiza în condițiile care tendința este ca cei interesați de business-uri la cheie să înceapă să opteze pentru branduri locale, chiar dacă acum preferate sunt în continuare brandurile internaționale (circa 65% din francizele active în România sunt branduri internaționale, din nou invers decât în economii mature precum Spania, Franța, Germania, Italia unde proporția brandurilor locale francizate ajunge la 70-75%).
Pe de altă parte, afacerile cu capital românesc se pot dezvolta mai accelerat prin franciză șI tot mai mulți antreprenori locali văd în aceste alianțe o cale de expansiune. Este și cazul grupului Superbet, care pe lângă expansiunea regională (a lansat operațiuni pe piața poloneză anul trecut șI are deschise birouri în zece țări deja), își extinde afacerea și prin multiplicarea GoBet prin parteneriate la nivelul întregii țări.
Într-un interviu anterior acordat Casino Life & Business Magazine, Vlad Ardeleanu, directorul general al Superbet România, spunea că obiectivul mandatului său este ca grupul Superbet să ajungă numărul unu în regiunea Europei Centrale și de Est. Pe plan internațional, visul său și al fondatorilor este ca Superbet să devină un business cel puțin de talia actualilor lideri globali ai industriei. Businessul grupului Superbet este în prezent consolidat sub umbrela Superbet Holding România, care operează trei branduri de retail – Superbet, GoBet și Magic Jackpot, brandul de sloturi.
MATURIZARE. La nivelul industriei jocurilor de noroc, pariurile sportive reprezintă segmental cel mai dinamic și cu potențialul cel mai mare de creștere. Fotbalul și tenisul sunt sporturile pe care se pariază cel mai mult. Uitândune la comportamentul jucătorilor, majoritatea pariază atât în agențiile din retail, cât și în online. Din cifrele pe care le am, circa 50% dintre jucători folosesc ambele medii, restul joacă fie online, fie în retail. Media mizei per bilet este de sub 2 euro, iar premiile plătite sunt frecvente și mici – “circa 99 % din biletele declarate câștigătoare presupun premii situate sub 1.000 lei”, potrivit cifrelor oferite presei de Doru Gheorghiu, directorul executiv al asociației de profil Romanian Bookmakers.
Ca dezvoltare, piața pariurilor din România este încă sub nivelul celor din Spania, Italia sau Marea Britanie. Estimările oficiale publicate la jumătatea anului trecut de Asociația organizatorilor de jocuri de noroc, Rombet, indicau o cifră de afaceri în industria locală a jocurilor de noroc din România între 1 și 1,5 miliarde de euro.

Din aceasta, pariurile sportive în agenții se ridică la 150-200 de milioane de euro (pentru pariurile sportive online nu există deloc cifre, la acest moment).
„Date fiind dimensiunile la care a ajuns, cu venituri de 130 de milioane de euro anul trecut, grupul Superbet este astăzi unul dintre marii contributori la PIB, cu peste 35 de milioane de euro plătite în 2017”, a subliniat Ardeleanu.
Trebuie reamintit că industria s-a dezvoltat puternic mai ales după clarificarea cadrului legal, mai exact odată cu adoptarea unor reglementări stricte între 2013 și 2015. Din punct de vedere fiscal, este una dintre industriile suplimentar taxate, cu un procent de 7% mai mult decat alte sectoare, cu scopul de a susține domenii precum sportul, educația și cultura (defalcat, din cei 7%, un procent ajunge la Ministerul Culturii pentru Fondul cinematografic și pentru Programul Național de Restaurare a Monumentelor Istorice, 2% la Ministerul Educației Naționale, 2% la Ministerul Tineretului și Sportului și 2% Ministerului Sănătății pentru suplimentarea sumelor privind Programul de reabilitare al spitalelor).
Tot la capitolul fiscalitate, nici contribuția la PIB nu este de neglijat – peste jumătate de milliard de euro. Doar taxele de licență și autorizațiile au însumat aproximativ 300 de milioane de euro în 2017, potrivit cifrelor furnizate de Odeta Nestor, președinte al Asociației Organizatorilor de Jocuri de Noroc la Distanță și fost președinte al Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN).

Superbet Group, compania-mamă a GoBet
Venituri de 130 mil EUR în 2017
3.000 de angajați
Rețea de retail de 1.000 de agenții și 3 branduri
Aproape 16 milioane de bilete jucate lunar
Premii plătite către pariori – peste 1 mil. euro / zi
35 Mil EUR plătiți în 2017 la bugetul de stat (impozit pe cifra de afaceri, impozit pe profit, taxele pentru cei 3.000 de angajați + alte taxe locale).

Articolul precedentSucces Total al Programului de Început de Toamnă
Articolul următorMai mult de 116 milioane usd garantate pe perioada Campionatului Mondial de Poker Online (WCOOP) organizat de pokerstars