Dragoș Buriu – CEO:
Cum caracterizați serviciile oferite acum de compania dumnevoastră, față de anii precedenți?
În mod cert, progresul și dorința de a excela și-au spus cuvântul. Am construit un business care de la un an la altul a devenit un nume din ce în ce mai răsunător într-o industrie în care concurența este acerbă. Din start am gândit acest business ca pe unul cu potențial internațional. Obiectivul meu a constat în crearea a unui brand pe piața de gambling. Prin urmare, față de anii precedenți, nu mai suntem doar o afacere, ci un brand ce oferă servicii premium. La momentul actual am devenit cel mai bun furnizor de sistem de management pentru aparate de tip slot machines.
Care este poziția actuală a concurenței față de serviciile oferite de Newton?
Sistemul de monitorizare Newton a câștigat trei ani consecutiv titlul de ”Cel mai bun sistem al anului”. În continuare sunt multe sisteme pe piață ce practică o politică de preț redus. Din dorința de a intra sau de a ramâne pe piață, prețul face de multe ori obiectivul unei orientări strategice. Față de orice companie concurentă, consider că produsele noastre au valoarea pe care o merită și avem un nivel al prețului corespunzător exigențelor, nevoilor și valorilor clienților noștri. Investitorii au înțeles faptul că le oferim mai mult decât o monitorizare impusă legislativ. Am pus la dispoziția clienților și am îmbunătățit într-un mod constant, un serviciu ce îi ajută pe parteneri să își dezvolte un real mix de marketing. Costurile scăzute mențin o afacere la un nivel mediocru. Oferim servicii premium pentru că ne dorim ca partenerii noștri să devină premium la rândul lor. Am mizat pe educarea clienților și de-a lungul timpului au ințeles care sunt beneficiile achiziționării unui produs de top.
Care este unul din elementele ce v-au ajutat să construiți o afacere de succes?
Construirea unei echipe omogene este stâlpul de susținere al unei afaceri de succes. Sunt concentrat pe menținerea unui echilibru în mediul de lucru al echipei mele. Reușita este asigurată atunci cand ai alături oameni uniți si motivați. Doar o fundație rezistentă poate transforma o companie în lider de piață. Cu ajutorul și dedicarea echipei, am obținut titulatura mai sus menționată.
Care este cea mai importantă caracteristică a oamenilor cu care lucrați?
Mai important decât orice caracteristică sau decât experiența, am căutat oamenii care își doresc cu adevărat să facă ceva notabil, pentru că ei sunt întotdeauna cei care reușesc. Atitudinea potrivită aduce performanță indiferent în ce domeniu este implicat angajatul. Oamenii valoroși formează echipe de excepție și o astfel de echipă reprezintă întotdeauna un avantaj competitiv sustenabil.
Casinourile online încep să câștige teren în fața celor land based. Către ce credeți că se îndreaptă viitorul sălilor de jocuri?
Nu pot să nu observ partea bună a lucrurilor. Nu cred că va exista o delimitare sau o cădere drastică a industriei land based. Progresul accelerat al tehnologiei ne obligă să ne adaptam, prin urmare, deschiderea pieței online a devenit și o oportunitate în gamblingul românesc. În special deținătorii de săli de jocuri, au ocazia de a crea o extensie a afacerii lor către zona de online. Diverse companii au optat pentru crearea unor parteneriate cu firme de specialitate pentru dezvoltarea unei divizii de gaming online.
Ce planuri de viitor are Newton?
Ne menținem atenția către dezvoltarea continuă a sistemului de monitorizare, dar ne orientăm și către o nouă linie de business. Lucrăm la un proiect pentru mediul online ce va fi lansat în curând. Acest proiect va aduce noi opțiuni de operare pentru companiile licențiate în domeniul exploatării jocurilor de noroc de tip slotmachines.
Robert Istrățoiu – Director Vânzări:
Sistemul Newton a primit în mai multe rânduri titulatura de “Cel mai bun sistem al anului”. Care este punctul forte al sistemului pe care îl oferiți?
Sistemul a obținut titulatura mai sus menționată deoarece îmbină un cumul de puncte forte. Nu poate exista o nominalizare de acest gen dacă nu există o însumare a unor beneficii, valori sau calități. Pot nominaliza un punct forte global, și anume că suntem lideri naționali pe piața de profil. Deținem peste 100 de clienți în țară și oferim servicii de monitorizare celor peste 23.000 de aparate de tip slotmachines deja conectate.
Care este elementul care diferențiază serviciile dumneavoastră de cele ale concurenței?
Nu ne concentrăm doar pe o continuă dezvoltare, pe inovație și oferirea unor servicii care să faciliteze construirea unei afaceri de succes, noi ne concentrăm și pe clădirea unor parteneriate cu operatorii. Atitudinea potrivită ne-a ajutat să înregistrăm creșteri ale încasărilor de la an la an. Avantajul nostru competitiv ține foarte mult de natura calitativă a serviciilor noastre. Astfel suntem percepuți de operatori ca fiind superiori, am creat o loialitate față de brand. Nu suntem o simplă companie într-o multitudine de furnizori de sisteme, suntem un nume sonor, am creat o identitate puternică a brandului.
Cu alte cuvinte nu poți câștiga decât dacă ești mai ieftin sau dacă ești diferit. Noi am ales sa fim diferiți.
Cărui fapt se datorează succesul produselor Newton?
Ne aflăm într-o continuă evoluție, iar inovația și adaptarea sunt parte din pachetul nostru calitativ. Succesul companiei se datorează complexității serviciilor pe care le oferim, dar și pe faptul că am investit resurse în dezvoltarea continuă, în cercetare și în îmbunătățirea permanentă a produselor. Desigur, un alt element cu o contribuție majoră la succesul serviciilor îl constituie existența unei echipe dedicate și motivate.
De ce vă aleg clienții în pofida concurenței?
Relația cu clienții noștri nu se sfârșește la finalizarea procesului de vânzare, ci merge mai departe de atât. Ne susținem partenerii pentru a implementa serviciile noastre într-un mod optim pentru a le asigura dezvoltarea. Clienții Newton beneficiază de suport din partea întregii echipe – suportul departamentului tehnic și client service, al celui de marketing și nu în ultimul rând contactul permanent pe care îl păstrează cu echipa de vânzări. Dezvoltăm parteneriate, concentrate pe măsurarea rezultatelor. Comunicarea eficientă și continuă asigură performanța de ambele părți.
Oana Dumitrache – Marketing Manager
Ce ați recomanda, din punctul dumneavoastră de vedere, unui investitor ce dorește să își deschidă o sală de jocuri?
Înainte de orice start-up, este obligatoriu să se anlizeze piața, concurența, șansele de reușită. Deținerea de capital nu asigură succesul, dacă nu există o strategie de marketing foarte bine implementată. Recomand celor ce doresc să deschidă o sală de jocuri, să se asigure că vor beneficia de un training asupra sistemului de monitorizare, deoarece acesta va fi motorul de pornire al afacerii. Sistemul Newton, spre exemplu, este stâlpul unui business de succes pentru că oferă, punctual, posibilitatea de a construi marketingul de bază pentru a atrage și a fideliza clienții.
În ceea ce privește domeniul dumneavoastră, care este următorul element important în construirea unei săli de jocuri de succes?
După cum spuneam, un element vital îl reprezintă construirea unui plan de marketing raportat la obiective, dar și la concurența din proximitate. Dat fiind faptul că este o zonă cu o concurență acerbă, lipsa unui plan de comunicare poate duce la un eșec. Am întâlnit investitori ce au întâmpinat dificultăți deoarece nu au făcut o cercetare preliminară, nu și-au stabilit obiectivele, nu au construit o campanie de promovare, dar mai ales nu au înțeles funcționalitatea și importanța sistemului de monitorizare.
Care este sfatul dumneavoastră pentru viitorii investitori sau proprietari de săli de jocuri, ce nu se îndreaptă în direcția dorită?
A fost sesizată o triere naturală a operatorilor ce știu să folosească sistemul, se dedică întru totul business-ului și îi ințeleg toate aspectele și cei ce nu folosesc un mix de marketing pentru a ridica nivelul locației.
Tocmai pentru că am observat care sunt carențele din industrie, am decis să oferim clienților noștri și viitorilor investitori, campanii de marketing personalizate, menite să vină în sprijinul lor. Fiecare campanie se bazează pe o analiză a concurenței și se pliază pe bugetul pe care operatorul dorește să îl aloce. Alături de acest serviciu pe care îl oferim, este foarte important ca sistemul de monitorizare să fie foarte bine înțeles și folosit la capacitate maximă.
Deoarece știm că veniți dintr-o altă zonă de activitate, vă rog să ne spuneți ce dificultăți ați întâmpinat?
Zona de gambling este una ce provoacă, deoarece reglementările sunt stricte și limitează destul de mult procesul de creație. Fie că este vorba de o companie ce distribuie produse software pentru această arie, fie că este vorba de sală de jocuri sau casino online, marketing-ul în această direcție trebuie să fie unul responsabil.
Catalin Cadu – Director Tehnic
Vă rog să ne vorbiți în câteva cuvinte despre experiența dumneavoastră în cadrul Newton Slots.
Newton este compania alături de care am crescut și am evoluat. Am devenit productiv, am reușit să gestionez timpul și resursele umane astfel încât efortul global să poată fi fructificat. Mediul Newton este unul dinamic și provocator, mi-a oferit prilejul de a ajunge în diverse locații din țară, de a cunoaște oameni din industrie. Este mediul în care am învățat ce înseamnă permanenta eficientizare a muncii și că doar construind împreună se pot face chestiuni notabile.
Știm că direcționați două departamente – cel tehnic și departamentul suport clienți. Gestionați cu dificultate cele două zone?
Gestionarea lor este destul de facilă deoarece între cele două există o viziune comună asupra perspectivelor și a obiectivelor. În ambele departamente accentul este pus pe rezultate și toți cei din echipă au un simț dezvoltat al priorităților. Am reușit să coordonez oamenii astfel încât să se orienteze către performanță și către nevoile clientului. Fiecare își asumă răspunderea în funcție de sarcina pe care o are, dar și în funcție de nevoia echipei.
Ce obstacol întâmpinați cel mai des în zona dumneavoastră de activitate?
Nu știu daca îl pot numi obstacol, deoarece ține de nivelul de cerere ridicat, iar acest aspect evidențiază încă o dată valoarea incontestabilă a serviciilor noastre. Comenzile continue, cererile de echipamente ne mențin în priză. Ca de exemplu, în perioada sărbătorilor de Crăciun, când cei mai mulți încearcă să se relaxeze, noi lucrăm la capacitate maximă, pregătim tolba cu echipamente Newton.
Fiind un interviu de sfârșit de an, care este obiectivul principal pentru anul ce urmează?
Obiectivul de bază este neschimbat, și anume dezvoltarea continuă a echipamentelor hardware. Îmi voi pune, alături de echipa mea, toată experiența în creșterea calității serviciilor și a produselor Newton.