Preşedintele Premier Palace şi-a deschis inima şi ne-a vorbit despre viaţa şi afacerile sale
Domnul Marian Dumitru, Preşedintele Grupului de Firme Premier Palace, care include Garden Club – Terasa Berarilor, Odeon Restaurant & Events şi Premier Palace Hotel & Spa, aceasta din urmă câştigând Premiul Special pentru Locaţia Anului în cadrul ediţiei a 5-a a Galei Premiilor “Casino Life & Business Magazine”, a avut amabilitatea să ne acorde un interviu în exclusivitate.
– Bună ziua, domnule Marian Dumitru. Iată prima întrebare. Când aţi început afacerile?
– Afacerile le-am început în anul 1992, când am înfiinţat o societate comercială cu un prieten, iar obiectul principal de activitate era comerţul cu aparate electrocasnice şi aparatură electronică.
– Cum aţi început afacerile?
– Era o oportunitate în aparate electrocasnice şi aparatură electronică, deoarece până în anii ’90 acestea nu se găseau în magazinele din România şi am fost la diverşi producători unde am semnat contract şi, datorită seriozităţii mele, am reuşit să duc la capăt tot ceea ce mi-am propus.
– De ce v-aţi apucat de afaceri?
– M-am apucat de afaceri pentru că am lucrat în domeniu colateral până în anii ’90 – turism alimentar şi public, având contact cu numeroşi clienţi.
– Cât de mare este afacerea dumneavoastră şi care sunt ramurile în care sunteţi implicat?
– Bineînţeles că la momentul actual afacerea este destul de mare…bineînţeles că am ajuns în timp la aceste rezultate. Suntem implicaţi în societăţi de construcţii, iar de 3-4 ani investim într-o societate de turism pe care sperăm să o rezolvăm cu bine în perioada imediat următoare.
– Care parte a afacerii vă este mai dragă – cea de construcţii sau cea de turism?
– Bineînţeles că cea de turism, pentru că, aşa cum v-am spus, din 1980 chiar lucrez în domeniu turism-alimentaţie publică şi, uşor-uşor, viaţa m-a readus acolo unde am mai fost.
– De unde numele PREMIER PALACE?
– O întrebare la care şi eu mă gândesc uneori cum am ajuns. Probabil că mi-a plăcut foarte mult cuvântul premier – a fi primul – iar faptul că am făcut ceva de 5 stele m-a determinat să găsesc un alt cuvânt care să fie tot aşa – important – ca şi rezonanţă şi m-am gândit la PALACE… adică PRIMUL PALAT…să fie primul….prima locaţie.
– De ce v-aţi implicat în industria ospitalieră?
– Datorită experienţei anterioare; am lucrat din anii ’80 în alimentaţie-turism, am avut restaurante, am condus baruri de noapte, si bineînţeles că a trebuit, viata m-a obligat…
-Cât de mare este investiţia/afacerea în acest domeniu?
– Initial am plecat cu o investiţie mică, am zis să facem numai un restaurant cu un hotel; dar cu timpul am constatat cu nu vom avea succes dacă nu vom face şi un spa, clădiri, săli de conferinţă şi alte servicii cu care să atragem clientela. Deci afacerea, la momentul actual, se cifrează in jurul a 10 milioane de euro.
– Cum aţi ajuns la acest minunat hotel şi de ce i-aţi adăugat un spa atât de mare şi de performant? Ce model aţi avut?
– Nu am avut un model, ci am călătorit foarte mult, am văzut foarte multe hoteluri şi am ştiut ce îmi doresc mie; am vrut să fac un hotel după dorinţele mele, după necesităţile mele şi nu neapărat după puterea de cumpărare. Am făcut acest hotel cu gândul că trebuie să oferim ceva de lux clienţilor …dar dacă veţi vedea preţurile noastre, sunt preţuri de 4 stele. Deci, oferim la preţuri de 4 stele servicii de 5 stele.
– Şi de unde ideea de spa?
– Ideea de spa… am petrecut şi eu destul de mult timp în spa -uri în România şi în străinătate şi am constat că în Bucureşti nu exista aşa ceva. Am luat hotărârea de a face ceva şi datorită poziţiei care nu prea ne avantajează ca un hotel de 5 stele să fie amplasat în sectorul 6 al Capitalei, deci în zona de sud….şi am considerat că acest spa poate să fie trenul care să atragă. Bineînţeles că acest spa se adresează şi bucureştenilor. Să spunem că hotelul se adresează mai mult turiştilor străini şi celor autohtoni, dar spa-ul va avea o clientelă destul de numeroasă chiar din Bucureşti.
– Cui i se adresează acest hotel? Care ar fi clienţii tipici pentru el?
– Aşa cum spus, hotelul se adresează mai mult turiştilor străini pentru că avem în plan să mărim gama de servicii oferite turiştilor străini, ne-am gândit chiar la un cabinet de implant stomatologic şi la alte servicii medicale, dar şi turismul de business, turismul medical; iar pe parte de spa, cel mai mare accent îl punem pe locuitorii din Bucureşti.
– Locaţia dumneavoastră este chiar vis-a-vis de Stadionul Steaua. Vă aşteptaţi ca echipele vizitatoare ale echipei Steaua să vină să se cazeze la acest hotel şi să folosească spa-ul?
– Bineînţeles. Eu sunt stelist de când m-am născut şi probabil acest fapt, că sunt un fan înfocat al echipei Steaua m-a determinat să fac o investiţie vis-a-vis de stadion. Chiar sunt în discuţii cu staff-ul echipei Steaua, cu siguranţă vor veni la noi şi cu siguranţă vor veni şi alte echipe care vor avea meciuri nu numai cu Steaua, ci cu toate echipele din Bucureşti.
– Cu atâtea afaceri, mai aveţi timp de familie?
– Bineînţeles, dar numai în weekend.
– Familia vă susţine sau vă reprojează mereu câte ceva?
– Pot spune că în prima parte a dezvoltării afacerii mele, soţia era mereu nemulţumită de orele la care ajungeam acasă, de faptul că nu aveam timp pentru familie, dar în ultimul timp ea s-a consolat, dar au crescut copiii şi sunt probleme cu copiii.
– Cum vedeţi mediul de afaceri din România?
– Cu siguranţă este într-o perioadă dificilă. Cu siguranţă criza începe din ce în mai mult să îşi arate efectele. Cred că nici legislaţia din România nu ajută mediul afacerilor să fie eficient, mai ales alimentaţia publică şi turismul. Ar trebui să fie alte taxe şi alte facilităţi cu care să atragem clientela mai ales din străinătate, lucru pe care alte ţări l-au facut şi chiar îl promovează. Sper ca în anii următorii şi România să ajungă acolo unde îi este locul în domeniul turismului.
– Dacă ar fi să vă stabiliţi în altă ţară, care ar fi aceea? De ce?
– Am avut posibilitatea în anii ’90, poate chiar şi mai înainte, de a mă stabili în altă ţară, posibilităţile mele materiale îmi permiteau, dar niciodată nu m-am gândit să mă mut în altă parte a lumii.
– Vă consideraţi un jucător?
– Da. Mai ales că am fost jucător, mai ales că am făcut şi sport de performanţă la vârsta tinereţii, dar am fost şi jucător. Mi-au plăcut foarte mult jocurile de remi, şah, table, am jucat şi în casino, dar doar suma pe care mi-o propusesem iniţial, nu am fost jucător de casino, ci un turist care s-a jucat în casino – măcar ca amintire ca a fost acolo, în casino.
– Ce pasiuni aveţi?
– Îmi plac foarte mult excursiile, doresc să văd cât mai multe locuri, ţări, mai ales cele legate de istoria lumii. Chiar acum am fost în Mexic, am vizitat templul mayaşilor, cei care au prevestit Apocalispa, şi am constat acolo – nu ştiu dacă e bine să spun – că toţi mayaşii nu credeau în această prevestire. Din contră, chiar ne spuneau că nu este adevărat.
– Aveti timp pentru pasiunile dumneavoastră?
– Nu prea, în general doar sâmbata şi duminica, la jocurile de care iţi spuneam mai devreme, iar pentru excursii, în general îmbin utilul cu plăcutul datorită activităţii noastre de turism. Am plecat de foarte multe ori în diverse ţări cu treabă, dar împreună cu familia, tocmai pentru ca familia să mă înţeleagă şi să înteleagă domeniul de activitate.
– Cum arată o zi normală de muncă pentru dumneavoastră?
– O zi incepe cu trezit la 7:30 de dimineaţă, la 8:00 sunt deja în maşină, către serviciu. Ora de întoarcere de la serviciu şi ajuns la domiciliu este 8:00 -9:00, uneori 22:00-24:00…2:00 noaptea.
– Ce planuri aveţi pentru 2013, care de-abia începe?
– Linişte, vom deschide toate locaţiile Premier Palace, vom deschide inclusiv locaţia din Centrul Istoric – pentru că deschidem şi acolo – vrem să oferim turiştilor care vin la Premier Palace posibilitatea de a-şi petrece zilele/timpul numai în locaţiile noastre – Centrul Istoric, Odeon, Terasa Berarilor, cu program românesc, program de jazz, etc. Deci aş vrea ca anul 2013 să îmi aducă acea linişte de care chiar am nevoie.
– Ce le adresaţi cititorilor revistei noastre – “Casino Life & Business Magazine”?
– De şase luni de zile şi eu mă număr printre cititorii revistei “Casino Life & Business Magazine” şi le doresc un an nou plin de surprize plăcute, satisfacţii şi împliniri. Şi… La mulţi ani!
– Vă mulţumim şi mult succes.
– Și eu vă mulțumesc.