Interviu cu Gene Chayevsky, Director General BMM Europa și Director al Filialei BMM din România


Gene Chayevsky
VP, Europe and South America

1. După cum știm, BMM a fost foarte activ pe piata românească în ultimii ani, concentrându-se pe furnizarea de servicii de certificare și audit pentru operatorii jocuri de noroc care operează în România și lucrând cu mai mulți producatori locali de jocuri pentru a-i ajuta să isi aducă produsele pe piețele din afara Romaniei.
Se zvonește că deschideți un laborator în România. E adevărat?

În ultimele luni, am pregătit în liniște lansarea laboratorului nostru în București, iar acum suntem încântați să putem confirma oficial faptul că BMM a înființat o sucursală în București, în aprilie 2018 și că am lansat operațiunile noastre comerciale la sfârșitul lunii iunie.
Laboratorul nostru din București se va axa pe extinderea afacerii noastre către noi segmente, care pot fi întreținute doar printr-o prezență locală semnificativă – furnizarea de servicii de certificare pentru producătorii de echipamente de jocuri vândute sau plasate pe piața românească (prin emiterea de certificate de conformitate) precum și efectuarea inspecțiilor periodice și de verificare a echipamentelor de joc plasate pe piață. În plus, biroul nostru din București ne va permite să oferim un sprijin mai atent clienților existenți în portofoliul nostru, care oferă jocuri de noroc online și clienților locali producatori de jocuri în ceea ce privește certificările internaționale. Clienții noștri sunt încântați să aibă BMM mai aproape de ei!

2. Se pare că faceti un angajament semnificativ față de România. De ce acum?
Am avut o experiență foarte bună cu clienții noștri români de-a lungul anilor și am monitorizat și studiat oportunitățile oferite de piața locală începând din 2016. În timp ce noi am fost inițial „invitați” să deschidem un birou local în 2017, momentul nu a fost potrivit pentru noi și nu am avut o echipă locală puternică pentru a începe. Toate acestea s-au schimbat pentru noi în 2018 – și, odată cu creșterea continuă a pieței și continuarea manifestărilor de interes din partea clienților noștri, am decis să acționăm și să acționăm repede. Și da, angajamentul nostru este serios și pe termen lung, România devenind o parte importantă a afacerii noastre europene.

3. Sunteți îngrijorati de concurenții dvs. – piața metrologică locală este dominată de un monopol de stat BRML – cum puteți concura cu un astfel de jucător consacrat?

Desigur, am analizat foarte atent problema concurenței înainte de a face o investiție pentru a deschide un laborator local. După studierea pieței, a concurenței și a discutiilor cu clienții noștri români existenți și clienții globali activi pe piața locală cu privire la potențiala noastră intrare pe piață, am fost încurajați să auzim de la clienții noștri că au un interes puternic pentru a avea BMM ca opțiune în România.
În timp ce BRML este cu siguranță un competitor foarte puternic și stabil, cu profesioniști înalt calificați, am simțit că piața este deschisă unui nou jucător – un mare laborator de testare privat, cu operațiuni la nivel mondial, precum BMM, care poate introduce o serie de inovații și eficiență pe piață și oferă clienților posibilități extinse pentru serviciile de metrologie de care au nevoie.
De asemenea, am fost încurajați de prezența pe piață a două laboratoare românești mai mici, care, de asemenea, se simțeau încrezătoare să intre pe piață și să concureze cu BRML. O concurență sporită generează, de obicei, o valoare mai mare pentru clienți și este sănătoasă pentru creșterea și maturitatea oricărei piețe, iar filozofia BMM este întotdeauna în favoarea găsirii unor modalități de a genera valoare pentru clienți – dacă facem asta, clienții noștri ne vor răsplăti, iar afacerea noastră va continua sa creasca.
De asemenea, foarte important, ne-am simțit încrezatori în capacitatea noastră de a ne realiza planul prin personal și parteneri locali reputați, care aduc o vastă experiență și credibilitate pe piață, permițându-ne să realizăm o lansare rapidă și să construim o afacere pe termen lung, parte a industriei de jocuri de noroc din România.  

4. Se pare că aveți multă încredere în echipa dumneavoastră. Spuneți-ne despre ei. Cine va gestiona operațiunile dumneavoastră în București și cum veți fi organizati pentru a oferi servicii în toată țara?

Operațiunile noastre din București fac parte din afacerea noastră existentă în Europa și vor fi gestionate de echipa de management superior la nivelul Europei, inclusiv de mine și de Marc Lee, vicepreședinte al Operațiunilor pentru Europa și America de Sud.
În plus, am colaborat cu o figură foarte bine cunoscută în industria jocurilor de noroc din România – Dan Ghiță, președintele Rombet, partener și consilier local.


Dan Ghiţă
Operating Partner


Carmen Olteanu
CTO

Am fost, de asemenea, norocoși să o cooptăm în echipă pe doamna Carmen Olteanu, fost șef al Serviciului de Inspecție la BRML, pentru a conduce această zonă pentru BMM în România. Cu experiența de 17 ani în industria jocurilor de noroc a lui Carmen, combinate cu procesele și tehnologia noastră, suntem încrezători că vom putea oferi un nivel foarte ridicat de servicii tuturor clienților!


Vladimir Dicu
Commercial Manager

BMM a format deja o rețea locală, prin angajarea inspectorilor experimentați, stabiliți în toate zonele importante ale țării și oferă servicii de inspecție tehnică în țară din prima zi de operare.
Desigur, oferim, de asemenea, certificate de conformitate (aprobare de tip) clienților noștri producători, de la biroul nostru din București.

Vom lua în considerare, de asemenea, adăugarea unor resurse dedicate de certificare pentru piața de jocuri de noroc online pentru a colabora cu clienții noștri existenți și cu noi clienți care desfășoară activitate în piața de jocuri de noroc online.