Andrei Frimescu

La Game World, despre strategii și cumunicare pe perioada stării de alertă

Andrei Frimescu și Attila “Otto” Torok, despre cum se aplică strategia, dar și comunicarea pe perioada de criză.

Ce înseamnă pentru jocurile de noroc tradiționale noile restricții?
Industria jocurilor de noroc traversează de un an și jumătate o perioadă de restricții care au alternat cu relaxări, în paralel cu modificări ale reglementărilor care privesc operarea businessurilor, începând de la orarul de funcționare, asigurarea măsurilor de siguranță sanitară la interior, a distanțării fizice a clienților și a limitei de capacitate a sălilor până la condițiile de acces – respectiv cu certificat de vaccinare sau dovada trecerii prin boală și așa mai departe.
Ceea ce face și mai dificilă această perioadă este impredictibilitatea acestor măsuri. Ca să dăm un exemplu, doar în ultimele două luni a existat o scurtă perioadă de timp în care a fost permis accesul clienților în sălile de jocuri pe baza unui test negativ. Ne-am organizat și am investit resursele necesare pentru a le asigura clienților un serviciu de testare în locațiile noastre. Tot acest efort logistic s-a încheiat abrupt atunci când s-au schimbat din nou condițiile și s-a renunțat la testare. A te adapta din mers, cum încercăm să facem cu toții în industria noastră, de mai bine de 18 luni, nu este o strategie sustenabilă pe termen lung.

A scăzut numărul de jucători de când e obligatoriu green pass-ul?
Numărul clienților a scăzut, într-adevăr, semnificativ. Este o consecință logică a restricțiilor impuse de către autorități, dar și un efect al îngrijorărilor și incertitudinii pe care le resimt oamenii. Nici n-ar fi avut cum altfel, dat fiind că suntem limitați la o capacitate de maximum 50%.
În aceste condiții orice eforturi de planificare sunt practic nerelevante. Pur și simplu, situația se schimbă de la o zi la alta, odată cu cifrele de incidență și răspunsul autorităților. Suntem în situația de nu mai putea face nici măcar comparații de la o lună la alta, ca să vedem clar ce se întâmplă, pur și simplu pentru că evoluăm în condiții diferite.

Attila “Otto” Torok
Attila “Otto” Torok

Jucătorilor li s-a conservat apetitul pentru joc? Joacă aceleași sume, joacă mai puțin?
Este evident că scăderea numărului de clienți este corelată cu modificările mixului și a comportamentul jucătorilor. Anumite segmente de clienți – spre exemplu „Fun Players” – s-au redus foarte mult. Frecvența de revenire a clienților și durata vizitelor au scăzut de asemenea. În ceea ce privește jucătorii care au rămas activi în această perioadă putem spune că aceștia și-au păstrat nivelul pariurilor.

Din punct de vedere al strategiei, noile restricții au dus la o schimbare obligatorie a strategiei? Cum v-ați adaptat?
În aceste condiții suntem obligați să ne adaptăm și căutăm în permanență soluții pentru a le oferi clienților aceeași experiență premium caracteristică Game World. Este important pentru noi să transmitem certitudinea că sălile noastre sunt absolut sigure, atât pentru clienții noștri cât și pentru toți colegii.
Astfel, în februarie am fost prima rețea de săli de jocuri din România care a obținut, certificarea internațională DEKRA Trusted Facility / Locație de încredere privind prevenirea infecției cu SARS-CoV-2. La expirarea celor 6 luni de valabilitate am reluat procesul de audit și am obținut din nou această certificare, astfel că toate sălile Game World sunt considerate locații de încredere datorită măsurilor sanitate riguroase și a modului în care sunt instruiți și acționează toți angajații.
În plus Game World a investit considerabil în diferite materiale sanitare, separatoare, dispozitive electronice de scanare automată a temperaturii, dispensere de dezinfectant, echipamente de dezinfectare a suprafețelor cu o tehnologie bazată pe ozon etc. iar mai recent în serviciul de testare ogerit gratuit clienților.
În ceea ce privește oferta, ca lider al categoriei de săli de joc premium, am rămas consecvenți în a susține aspectele care ne diferențiază: calitatea serviciilor, ambianța sălilor Game World, mixul de jocuri, jackpoturi și promoții cu premii.

Andrei Frimescu
game world andrei frimescu

Cum au schimbat noile restricții planurile și mesajele de marketing, dar și comunicarea cu publicul?
Anumite mesaje nu s-au schimbat absolut de loc, în ciuda pandemiei și a situației dificile din domeniul nostru. Game World va promova mereu responsabilitatea și va rămâne un promotor al jocului responsabil.
Pe de altă parte am comunicat și mesaje specifice. Am promovat vaccinarea în rândul angajaților și am susținut activ campania pro-vaccinare organizată de Romslot în colaborare cu alte asociații reprezentative din industria jocurilor de noroc. În prezent două treimi din numărul angajaților Game World sunt vaccinați, o pondere mai mult decât dublă față de rata de vaccinare a populației generale. O situație asemănătoare se înregistrează la nivelul întregii industrii, un sector în care lucrează peste 40.000 de oameni, ceea ce reprezintă un argument în plus că sălile de jocuri să rămână în continuare deschise.

Odată cu scăderea numărului de cazuri și revenirea la o așa-zisă normalitate, sunteți pregătiți să reveniți la strategia inițială sau ea s-a schimbat definitiv și ireversibil?
Poziționarea noastră rămâne aceeași – servicii premium, de cea mai bună calitate, pentru o experiență unică a clientului, într-un mediu sigur din toate punctele de vedere. Rămânem consecvenți și vom continua să întărim această poziție construită în peste 22 de activitate în România.
Strategia noastră se va schimba doar în direcția în care lucrăm deja pentru a construi o experiență omni-channel la nivelul brandului Game World. Astfel, barierele care există în prezent între experiența de joc în cazinoul online și în sălile Game World se vor estompa sau vor fi complet eliminate.

Articolul precedentMarketing in Gambling Forum la cea de a 6a ediție
Articolul următorGAME WORLD VIVO!, a doua sală de jocuri deschisă de Game World în Constanța