Despre Game World, una dintre companiile din România cu o continuitate de 15 ani, cu Andrei Frimescu un profesionist din industria cazinourilor pasionat de lectură

Este grozav să faci parte din acest proces continuu, în care ideile se transformă în discuţii, discuţiile în acţiuni, acţiunile în certitudini şi, de cele mai multe ori, certitudinile în succese.

Cine este Andrei Frimescu?
Întrebarea asta se potrivește foarte bine cu titlul unei cărți de Edward de Bono pe care am citit-o de curând, „6 pălării gânditoare”.
Sau cu una dintre cărțile scrise de Paul Arden: „Nu contează cât de bun ești, ci contează cât de bun vrei să fii”. Așadar, un prim răspuns ar fi că sunt un pasionat de lectură care lucrează in industria cazinourilor.

Iar un răspuns mai complet ar consideră și suma – aritmetică nu algebrică – a experiențelor din cei peste 20 de ani de activitate în acest domeniu absolut fascinant. Cred însă că cel mai complet răspuns îl pot da colegii pe care i-am avut în această perioadă, dintre care câteva sute mi-au fost „elevi” la școlile de dealeri sau la sesiunile de training în comunicare sau Customer Care.

De ce ai ales jocurile de noroc?
Aș putea spune că de fapt jocurile m-au ales pe mine. Absolvisem
Politehnica in 1987 și lucrasem deja ca inginer aproape 5 ani când am citit un anunț de selecție pentru un curs de dealeri de cazinou.
Se intâmpla in 1992, pe atunci era un singur cazinou in București iar eu nu știam prea multe despre jocurile de cazino. Am răspuns la anunț din curiozitate, am descoperit cât de interesantă poate fi lumea cazinourilor și din acel moment mi-am dorit să lucrez in acest domeniu. Pe parcurs am avut șansa să cunosc oameni de la care am avut foarte multe de invățat și pot spune că fascinația pentru acest domeniu s-a transformat intr-o adevărată pasiune atunci când am inceput să mă ocup de aspectele de casino marketing.

Cum a fost trecerea de la casino live la sălile de joc?
Toți cei care cunosc lumea cazinourilor știu că diversitatea și schimbarea fac parte din esența acestui domeniu. Cunoști mereu oameni noi, apar jocuri noi, evenimentele se desfășoară mai intens și emoțiile sunt mai puternice. Până in 2012 – când am intrat in echipa Game World România – lucrasem deja in mai multe cazinouri, in București și in câteva orașe din țară și acumulasem 12 ani de experiență că Marketing Director la Casino Palace – Casa Vernescu. Venirea la Game World a insemnat in primul rând reintâlnirea cu prieteni și foști colegi și, ca urmare, m-am simțit foarte bine din prima zi. Am avut chiar senzația că am reluat colaborarea cu ei de acolo de unde rămăsese cu câțiva ani in urmă.

Ce inseamnă Game World pentru tine?
Sunt convins că Game World inseamnă pentru mine aceleași lucruri ca pentru toți colegii de aici. În primul rând o companie dinamică și o mare familie pentru noi toți. Mediul și relațiile de lucru sunt fantastice, pot spune că nu am lucrat niciodată într-o companie cu un spirit atât de puternic și atât de unit. În același timp Game World înseamnă și un laborator de idei cu activitate non-stop. Este grozav să faci parte din acest proces continuu, în care ideile se transformă în discuții, discuțiile în acțiuni, acțiunile în certitudini și, de cele mai multe ori, certitudinile în succese. În plus, poți fi sigur că succesele de azi urmează să fie provocate de alte idei apărute între timp.

Ce înseamnă Game World pentru piața de gambling din România?
Este clar că Game World înseamnă foarte multe lucruri pentru fiecare categorie de public, în funcție de perspectiva din care este apreciată compania. Pentru clienți, sălile de jocuri Game World inspiră încredere, ambianță elegantă, personal prietenos și, nu în ultimul rând, servicii de calitate. În același timp membrii echipei Game World România apreciază condițiile de lucru, siguranța job-urilor și stilul de management. De asemenea, partenerii și furnizorii găsesc în Game World un colaborator serios și dedicate relațiilor de afaceri pe termen lung. În ceea ce privește ceilalți organizatori, asociațiile din domeniu și autoritățile statului apreciază deschiderea pentru dialog, coerența și consecvența care caracterizează compania. Unul dintre principiile pe care Game World le-a demonstrate permanent este respectful pentru toți ceilalți operatori din piața jocurilor de noroc și angajamentul de a contribui la efortul comun de a dezvolta împreună această piață.

Game World a împlinit 15 ani pe piață românească, cum au fost începuturile?
Este important de subliniat că Game World este una dintre foarte puținele companii din România cu o continuitate atât de îndelungată pe piața jocurilor de noroc din țara noastră. Pe de o parte cei 15 ani aniversați de curând înseamnă o perioadă importantă, cu un volum consistent de experiență acumulată și un parcurs continuu pe zonele care în termeni de business sunt exprimate ca best practices, knowhow sau increment de tip trial and error.
Pe de altă parte, în special pentru cei care fac parte din echipa Game World încă de la începuturi, cei 15 ani par să fi trecut incredibil de repede. Ocaziile în care se povestesc nenumăratele momente și întâmplări care au construit istoria Game World arată că acestea nu șiau pierdut cu nimic din savoare și din intensitate, ca și cum toate s ar fi întâmplat ieri nu cu ani în urmă ..

A pregătit Game World ceva special pentru acest an aniversar?
Desigur, dorința de a sărbători împreună cu toți cei care apreciază Game World este parte din ADNul companiei. Cu certitudine că diversitatea și generozitatea premiilor împreună cu oferta de entertainment – calendarul de petreceri și evenimente, show-urile artiștilor și specialitățile culinare – sunt aspecte pe care clienții Game World le apreaciază în mod special. Spre exemplu, doar la petrecerea de la aniversare, pe 20 septembrie, vor fi oferite premii totale în valoare de aproximativ 85.000 Euro. Dintre acestea cel mai spectaculos o să fie bineînțeles Marele Premiu – un aparat de zbor Gyrocopter – care nu este altceva decât o combinație ingenioasă de elicopter și avion ușor. Am făcut și eu un zbor test cu Gyrocopter, a fost absolut extraordinar! Iar în ceea ce privește distracția, invitatul special al evenimentului este nimeni altul decât Connect-R, care o să facă show pe scena Game World de la București Mall Vitan cu doar o zi înainte să se căsătorească! Este clar că vedetele au o relație specială cu Game World pentru că tot aici a susținut și Anna Lesko primul sau concert după ce a născut în primăvara acestui an. Un an în care la petrecerile Game World au încântat asistența și alți artiști deosebit de apreciați precum Alex Velea, Matteo sau Sonny Flame.

Sala Game World de la Mall Vitan este printre cele mai cunoscute din România, cum a reușit această performanță și cum se menține în top?
Într-adevăr, sala de jocuri Game World de la București Mall este cea mai mare din România și, cu siguranță, și cea mai cunoscută, datorită în bună măsură activității continue de peste 15 ani. Sala a fost deschisă în septembrie 1999, în primul mall din București și aceasta a fost doar începutul unei lungi serii de evenimente în premieră și de noutăți pe care Game World le-a adus atât în domeniul jocurilor cât și în cel al divertismentului. Este evident că succesul Game World București Mall nu a însemnat doar să devină cea mai apreciată sala de jocuri din capitală cât să-și păstreze această poziție de leader de-a lungul anilor, până în prezent. La aceasta au contribuit toți cei care au lucrat la Game World și care au demonstrat că înțeleg foarte bine ce doresc clienții și că reușesc nu doar să se ridice la înălțimea așteptărilor lor ci chiar să le întreacă prin oferte surpinzatoare, inovații și noutăți permanente.

Game World este recunoscut ca având premii, tombole și evenimente inedite. Cum va vin ideile și ce surprize mai pregătește Game World?
Deși este mai puțin cunoscută pentru marele public industria cazinourilor în ansamblul ei – jocuri de noroc, evenimente, entertainment etc. – are principii de business foarte robuste, la fel ca în toate celelalte domenii de activitate. Expresia „Change is the name of the game” exprimă foarte clar unul dintre aceste principii, pe care Game World l-a cuprins foarte bine în spiritul companiei. Jocurile și jackpot-urile noi, tombolele cu premii inedite, inovațiile și ofertele speciale, toate acestea sunt rezultatul relației foarte bune dintre membrii echipei și clienții Game World, a comunicării permanente și a stilului de management care apreciază inițiativa și spiritual de echipa. Pe de o parte este important pentru noi să aflăm – uneori chiar să anticipăm – preferințele clienților. Pe de altă parte, de multe ori ideile pentru noile proiecte sunt legate de acțiuni de success din alte domenii sau ale partenerilor noștri. Spre exemplu următoarea acțiune promoțională de la Game World București Mall a rezultat din succesul colaborărilor anterioare cu Retromobil România și este construită pe interesul clienților noștri pentru mașini în general și pentru spectaculoasele mașini de epocă în particular. Și, pentru că l-am mai menționat pe Paul Arden, o altă carte a sa – „Gândește fix pe dos” – este o lectură foarte interesantă și utilă atunci când vorbim despre idei noi și proiecte viitoare.

Cum arată o zi în viață lui Andrei Frimescu?

Fiecare zi de lucru este diferită de cele dinainte și determinantă pentru zilele care vor urma. Inevitabil, agenda zilnică se împarte între urgent și important, tactic și strategic sau prezența în sala de jocuri sau la birou. Aspectul cel mai interesant însă, definitoriu pentru activitatea mea, este cel de comunicare. În primul rând pentru că toate companiile sunt expresia oamenilor care le conduc. În al doilea rând pentru că mai mult decât în alte domenii, elementul central al business-ul nostru sunt oamenii și de aici derivă importanța procesului de comunicare, fie că mesajele se adresează clienților actuali, clienților potențiali, colegilor sau partenerilor.

Îți place să joci? Dacă DA, ce anume?
Îmi plac jocurile de casino și sunt în continuare fascinat de ambianța sălilor de jocuri. Consider că sunt privilegiat deoarece am experimentat senzațiile și emoțiile jocurilor de „ambele părți ale mesei” ca să folosesc o expresie din jargonul cazinourilor. În perioada 1993 – 2000 am lucrat pe toate pozițiile din ierarhia cazinourilor – dealer, inspector, pitboss până la casino manager – și din această perspectivă mi-au plăcut în special jocurile de ruletă americană și de blackjack. În ceea ce privește slot machines, este aproape incredibil ritmul noutăților și schimbărilor determinat de dezvoltarea tehnologiilor. Îmi plac în mod special aparatele care oferă jucătorului posibilitatea de a alege în cât mai multe dintre momentele jocului: multi-game, multi-denominație, diverse combinații de jocuri gratuite, factor de multiplicare sau simboluri wild. Mă regăsesc în categoria jucătorilor de tip Time on Device și îmi place să testez diferite jocuri, să descopăr jackpot-urile, bonusurile și „specialele” și să le compare cu cele ale jocurilor deja consacrate. Un bun exemplu în acest sens sunt noile aparate de la Game World București Mall, Liberty Center sau City Park Mall Constanța.

Poți să ne spui un fapt inedit din activitatea ta?
Unul dintre avantajele de a lucra pentru jocurile de cazinou este că nu te plictisești niciodată.
Ritmul, diversitatea și mai ales oamenii pe care îi întâlnești sunt doar câteva garanții în acest sens. Sunt foarte multe situații inedite la care am luat parte și despre care am păstrat amintiri puternice. O astfel de întâmplare s-petrecut la una dintre Conferințele de Casino Marketing organizate la Las Vegas. Într-una dintre zile, după ultima expunere din programul conferinței, domnul Dennis Conrad – președintele firmei care organiza evenimentul și autorul cărții Conrad on Casino Marketing – a venit la mine și m-a rugat să îl însoțesc.
Am aflat că obținuse pentru mine aprobarea specială de a asista la `ntâlnirea lunară a managerilor grupului Harrah’s (ulterior Caesar’s Entertainment) din care făceau parte cazinouri renumite precum Caesar’s Palace, Paris, Las Vegas, Rio, Bally, Flamingo și bine`nțeles Harrah’s Las Vegas. Ședința a fost condusă de președinta companiei iar participanții erau top managerii din fiecare cazinou, asistați de managerii departamentelor relevante pentru agenda întâlnirii. Am primit un exemplar al materialului pregătit pentru ședință – îmi amintesc că era un dosar cu peste 50 – 60 de pagini – iar numerele din rapoarte (precedate de semnul $) erau absolute amețitoare. În continuare am asistat la 90 de minute de casino management și casino marketing condensat, „live from Las Vegas”. Deși de-a lungul anilor am participat la foarte multe cursuri, traininguri, seminarii sau conferințe consider că aceasta a fost cea mai importantă – și cea mai inedită – experiență de învățare din activitatea mea de până acum.

Care este cel mai mare success avut până acum?
Indiscutabil, fiecare proiect executat rămâne asociat cu satisfacția realizării lui. De multe ori proiectele se succed într-un astfel de ritm încât nu ai timp să apreciezi imediat amploarea acțiunii respective. Spre exemplu se va încheia campania „Gyrocopter” de la aniversarea Game World 15 Ani și imediat va `ncepe o nouă campanie – „Câștigă 3 Mașini de Epocă la Game World București Mall” – despre care suntem siguri că va fi cel puțin la fel de interesantă.
Și asta în timp ce în altă sală de-a noastră, spre exemplu la Game World Cluj, clienții sunt invitați să intre în competiția pentru un alt premiu spectaculos, o mașină Ford Mustang model 2014. În ceea ce mă privește însă, dincolo de toate aceste acțiuni de marketing, cea mai mare satisfacție este legată de evoluția colegilor care au participat la training-urile pe care le-am condus. Acolo am putut să le transmit nu doar cunoștințe despre casino marketing, comunicare sau customer care cât în special un principiu pe care l-am învățat la rândul mei și în care cred foarte puternic. Acela că marketingul într-un cazinou nu este activitatea unui departament specializat ci rezultatul eforturilor tuturor membrilor echipei, indiferent de funcția, experiența sau locul lor în structura companiei. Iar acesta este unul dintre aspectele pe care m-am bucurat să le găsesc în cultura companiei, atunci când am venit la Game World.

Care este cea mai mare nerealizare?

Când vorbim despre casino marketing eu cred că termenul de nerealizare este aproape exclus. Putem vorbi doar despre diferite grade de succes pe o scară de la relativ moderat până la extraordinar. Marketingul conține prin definiție o mare doză de creativitate, și acest lucru implică inevitabil riscul asociat testării noilor idei. Pe de altă parte elemente precum o cercetare atentă, o bună cunoaștere a domeniului și a clienților, comunicarea cu toți cei implicați și last but not least echipa în care lucrezi, sunt garanții că fiecare nou proiect poate urca cât mai sus pe scara succesului. Sunt ferm convins că, înainte de orice altceva, cel mai important lucru este viziunea. Dacă reușești să construiești în mintea ta imaginea clară a ceea ce vrei să realizezi sau a nivelului la care vrei să ajungi, atunci șansele de a reuși sunt decisive în favoarea ta.

Ce transmiți cititorilor revistei noastre, Casino Life & Business Magazine?

În primul rând, vă mulțumesc pentru acest interviu, a fost o experiență deosebită într-un moment – aniversarea Game World 15 Ani – cu totul special. În al doilea rând, cunoscând personal pe mulți dintre profesioniștii care lucrează în acest domeniu, vreau să transmit tuturor încrederea că lumea jocurilor din România – din care face parte și Game World – va continua să performeze, să găsească soluții și să gestioneze toate provocările acestei perioade atât de intense.

Articolul precedentAlain Medeșan, pe prima poziție în clasamentul Player Of The Year Romania – 2014
Articolul următorGala Premiilor Casino Life & Business Magazine, la cea de a șaptea ediție

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.