După ultimele cercetări făcute de Juniper, se estimează că piața de mobile gambling va atinge cifra globală de 100 de miliarde de dolari până în anul 2017, și aceasta datorându-se atât jocurilor de pe rețelele de socializare (social gaming) cât și echipamentelor de comunicații mobile.
Conform studiului intitulat “Mobile Gambling: Casinos, Lotteries & Betting” se va ajunge în următorii cinci ani ca suma global a banilor, pariați prin accesoriile mobile, să crească de la aproape 20 de miliarde de dolari (cât era în anul 2011) la 100 de miliarde de dolari.
Autorul studiului menționat, dr. Windsor Holden a declarat:
“Companiile de social gaming precum Zynga tind să treacă de la jocul doar pentru distracție la jocurile pe bani adevărați în timp ce jocurile adevărate de casino de pe platforme mobile, inclusiv Probability, au început integrarea pe platforma Facebook mobil. În acest fel consumatorii vor putea să-și folosescă rețelele de socializare pentru a se înscrie la jocuri de casino, crescând substanțial atât gradul de răspândire cât și de dependență al acestor servicii.”
Companiile de pariuri din Marea Britanie, deja, au văzut cum circa 20% din pariuri se fac de pe dispozitive de comunicații mobile precum telefoane sau tablete.
Cu toate că, în prezent, pariurile sportive dețin cea mai mare cotă din mobile gambling, în raport se precizează că jocurile de casino vor recupera terenul pierdut, până în anul 2017.
Integrarea în viața de zi cu zi a rețelelor de socializare (social media) și dezvoltarea jocurilor de pe aceste platforme (social gaming) au făcut să crească aceste cifre dar, cum în viitor există un potențial major de dezvoltare a echipamentelor de comunicații mobile ce vor oferi metode alternative viabile de plată pentru jucătorii de pe eceste echipamente mobile, este de așteptat ca aceste cifre să crească în mod substanțial.