Eveniment de anvergură în Capitală susţinut de revista noastră încă de la prima ediţie
E-Arena este un târg internaţional aşteptat cu sufletul la gură de toţi cei implicaţi în lumea jocurilor de noroc. Aflată la a şasea ediţie, expoziţia reuneşte distribuitori şi producători de jocuri mecanice, jocuri de noroc, jocuri de casino şi, în general, tot ceea ce ţine de capitolul divertisment în lumea gamblingului. Publicaţia noastră – „Casino Life & Business Magazine”, care este partener al prestigiosului eveniment încă de la prima ediţie, a stat de vorbă cu expozanţii şi asociaţii de renume implicate în această industrie şi vă prezintă ce aşteptări au aceştia de la acest târg.
Expoziţia E-Arena se desfăşoară anul acesta pe parcursul a trei zile, în perioada 12-14 septembrie, în cadrul centrului de evenimente Sala Polivalentă Bucureşti. Evenimentul este structurat pe două secţiuni, în funcţie de tematica acestora: secţiunea de gaming – care cuprinde distribuitori şi producători de jocuri de noroc, rulete live şi electronice, jackpot-uri, slot-machine, componente şi accesorii, jocuri de casino live, pariuri sportive – şi secţiunea de amusement – care are ca tematică jocuri de biliard, flipers, jocuri video, console, simulatoare video, darts etc. Entertainment Arena Expo este concepută ca o expoziţie care se adresează specialiştilor din domeniu divertismentului şi asociaţiilor din această industrie, cu care reviosta noastră – „Casino Life & Business Magazine”, partener media încă de la prima ediţie a acestui târg, a stat de vorbă în exclusivitate. Iată mai jos care sunt opiniile şi aşteptările acestora.
Merkur Gaming GmbH, CEO – Rolf Günther Falke
1. Ce aşteptări aveţi de la ediţia din acest an şi cum preconizaţi că va fi acest eveniment faţă de ediţiile anterioare?
În acest an ne aşteptăm la o participare mai mare a organizatorilor de jocuri faţă de ediţiile anterioare, din două motive: locaţia este mai accesibilă decât cea de anul trecut, iar anul acesta se anunţă noutăţi destul de importante din partea producătorilor. În ceea ce îi priveşte pe clienţii noştri, aceştia şi-au manifestat un interes deosebit pentru noutăţile pe care Merkur Gaming, alături de cei doi parteneri ai săi, GeWeTe şi Interblock le prezintă şi şi-au confirmat prezenţa într-un număr semnificativ cu această ocazie.
2. Cu ce anume vă prezentaţi la târg anul acesta şi care sunt noutăţile faţă de anii trecuţi? Vă rugăm să ne detaliaţi.
Standul nostru din acest an prezintă cele mai noi cabinete Merkur Gaming, de tip Slant-top şi Upright şi ultima versiune de soft care aduce atât jocuri noi, cât şi multe opţiuni interesante legate de modalitatea de joc. Noutatea absolută o reprezintă însă o ruletă de ultimă generaţie, marca Interblock şi inovativele sisteme automate de cash management, destinate cabinetelor Merkur Gaming, produse de GeWeTe.
3. La ce stand/poziţie vă pot găsi vizitatorii târgului?
Standul nostru este nr. 112.
4. Cu ce promoţii, tombole şi alte oferte speciale îi veţi atrage pe
cei care vor veni la expoziţie?
Începând cu acest eveniment vom prezenta un nou concept de fidelizare a clienţilor noştri, continuând politica flexibilă de promovare a produselor Merkur Gaming începută în 2010 şi susţinută cu succes în 2011-2012, care s-a dovedit a fi foarte apreciată de către organizatorii de joc. În plus, în fiecare zi, înainte de închidere, vom organiza deja renumita “Happy Hour” la care toţi cei care vor dori să ne fie alături, se vor delecta cu propriul nostru Cocktail, în care, spunem noi, răsare soarele Merkur.
5. Cum se prezintă, din punctul dumneavoastră de vedere, industria gamblingului în acest moment în România şi chiar în lume?
Prezenţa globală a Merkur Gaming ne oferă o perspectivă de ansamblu a industriei gamblingului, care s-a menţinut pe un trend ascendent şi în 2012, deşi ca şi în România, atât profilul organizatorului de joc, cât şi al jucătorului s-a schimbat. Avem capacitatea însă de ne adapta astfel încât să le putem oferi ambilor ceea ce îşi doresc şi aşteaptă de la noi.
6. Cum credeţi că se vor prezenta ceilalţi participanţi la E-Arena? Cât de puternică este concurenţa?
Aşa cum am spus de la început, ne aşteptăm la multe surprize din partea producătorilor şi considerăm că şi anul acesta concurenţa va fi, ca şi în anii anteriori, puternică.
7. Ce le transmiteţi vizitatorilor de la E-Arena prin intermediul
revistei noastre, având în vedere faptul că publicaţia noastră – “Casino Life & Business Magazine” – este partenerul media care a participat la toate ediţiile acestei expoziţii ?
Îi aşteptăm la standul nostru şi le garantăm că vor fi satisfăcuţi de ceea ce le vom oferi.
BAUM GAMES – David Coldea
1. Ce asteptări aveţi de la ediţia din acest an şi cum preconizaţi că va fi acest eveniment faţă de ediţiile anterioare?
Aşteptări sunt cu siguranţă dar trebuie să inţelegem că industria de gambling din Romania nu trece printr-o perioadă propice. După câte am văzut, expozanţii din acest an sunt destul de puţini, dar sperăm ca numărul de vizitatori să fie mai mare ca în anii precedenţi.
2. Cu ce anume vă prezentaţi la târg anul acesta şi care sunt noutăţile faţă de anii trecuţi? Vă rugăm să ne detaliaţi.
La ediţia din acest an, compania noastră prezintă pentru prima dată ultima versiune a multigame-ului Dracula’s Games, respectiv Dracula’s Games V.
Am hotărât ca pentru versiunea a V-a a multigame-ului Dracula’s Games pe care sunt implementate, ca şi pe celelalte versiuni, 8 jocuri, să păstrăm o parte din jocurile de pe versiunile anterioare, ca : Dracula`s Treasure, The Musketeers , Hot Fruits, Sevens on Forty, ,Ramses dar şi să adaugăm alte trei jocuri noi.
Pentru cele trei jocuri noi de pe versiunea Dracula’s Games V am ales sa folosim teme de joc care se adresează în special jucătorilor din România, respectiv: pentru jocul „The Castle” am ales o temă reprezentativă pentru România, şi anume Castelul Bran, pentru jocul „The Gypsies” tema pe care am ales-o face referire la viaţa şi tradiţiile comunităţii rrome, iar fructele reprezintă tema aleasă pentru cel de a-l treilea joc „Hot Wins”.
3. La ce stand/poziţie vă pot găsi vizitatorii târgului?
Toţi cei care doresc să afle şi să vadă ultimele nouţăti pe care compania noastră le prezintă ne pot găsi la standul 111.
4. Cu ce promoţii, tombole şi alte oferte speciale îi veţi atrage pe cei care vor veni la expoziţie?
Vom avea o promoţie referitoare la pachetele de 2, 4, 6 sau 8 multigame-uri Dracula’s Games împreună cu sistemul Dracula’s Jackpot.
5. Cum se prezintă, din punctul dumneavoastră de vedere, industria gamblingului în acest moment în Romania şi chiar în lume?
Criza din ultimii ani afectează şi industria de gambling. Sperăm ca în urmatorii ani această industrie să se revitalizeze.
6. Cum credeţi că se vor prezenta ceilalţi participanţi la E-Arena? Cât de puternică este concurenţa?
Cu siguranţă toţi cei care vor expune vor aduce în prim plan produsele cele mai atractive. Referitor la concurenţă, vă pot spune că suntem o echipă tânară şi ne plac provocările. Experienţa acumulată în ultimii ani, profesionalismul angajaţilor noştri, dar şi calitatea echipamentelor produse de noi ne îndreptăţesc să fim încrezatori, că putem depăşi orice obstacol, chiar dacă acesta se numeste ” concurenţă „.
7. Ce le transmiteti vizitatorilor de la E-Arena prin intermediul revistei noastre, având în vedere faptul
că publicatia noastră – “Casino Life & Business Magazine” – este partenerul media care a participat la toate editiile acestei expoziţii ?
Îi aşteptăm pe toţi care vizitează acest târg să treacă şi pe la standul nostru să le prezentăm ultimele noutăţi dezvoltate de compania noastră.
INNOGATE TRADE
1. Ce aşteptări aveţi de la ediţia din acest an şi cum preconizaţi că va fi acest eveniment faţă de ediţiile anterioare?
Cu deja 5 participări la ENTERTAINMENT ARENA EXPO, fiind prezenţi încă de la ediţia inaugurală, INNOGATE TRADE îşi propune şi în acest an o experienţă expoziţională cât mai benefică atât nouă, cât şi clienţilor noştri, în întâmpinarea cărora venim cu o gamă consistentă de produse noi, dar şi cu câteva oferte speciale dedicate în exclusivitate târgului, care sunt convins că vor genera interes.
2. Cu ce anume vă prezentaţi la târg anul acesta şi care sunt noutăţile faţă de anii trecuţi? Vă rugăm să ne detaliaţi.
Clienţii şi partenerii noştri ne pot întâlni anul acesta, vor putea testa mai multe noutăţi pe care le propunem operatorilor de sloturi.
Spre exemplificare, oferta partenerului nostru SPIELO INTERNATIONAL, lider mondial în proiectarea şi fabricarea de jocuri, cabinete, sisteme şi soft de înaltă performanţă pentru pieţele din întreaga lume, cu un număr de peste 1.500 de clienţi pe cinci continente şi peste 200.000 de aparate de joc livrate, include în principal suita reîntregită cu variante noi ale multigame-ului de success , diversityTM . Amazing Amber, Pure Purple, Gambling Green şi nou-lansatele Absolute Azure, Magic Maroon şi Sweet Sunshine întregesc lista de variante diversityTM deschisă de Royal Red şi Brilliant Blue. Operatorii români pot alege astfel suite de jocuri dintre cele mai diversificate, în armonie cu dorinţele şi profilul jucătorilor. diversityTM oferă o varietate de 10 jocuri grupate în categorii distincte de volatilitate ce pot fi selectate de către jucători, într-un format multi-line şi multi-denominare, încorporate în carcasa atragătorului cabinet OXYGENTM, disponibil atât în varianta upright, cât şi cea slant top.
Totodată, exclusiv pentru piaţa românească , SPIELO INTERNATIONAL şi INNOGATE TRADE oferă pentru acest târg o reducere specială pentru extrem de popularele link-uri progresive KING KONG CASHTM şi STARGATE SG-1TM, ambele fiind disponibile în carcasele e2motionTM şi e-motionTM .
De la compania austriacă APEX GAMING, alt partener tradiţional al INNOGATE TRADE cu o experienţă de invidiat în producţia de sloturi de cea mai înaltă calitate, prezentăm la standul nostru din acest an noul cabinet PINNACLE SL cu ecrane duale de 26’’ care se alătură deja consacratului PINNACLE Upright 22’’. Pentru aceste variante de cabinete, operatorii pot alege între cele două pachete extreme de generoase de soft-uri, Multi Magic Classic şi Hot Magic Fruits XXL , ambele având în componenţa câte 20 de jocuri, tematicile jocurilor fiind dintre cele mai variate. Leonardo’s Code, un joc absolut fascinant, invită jucătorul într-o misteroasă călătorie în timp pentru a descoperi o serie întreagă de secrete bine păstrate de către Mona Lisa. APEX GAMING fiind o companie austriacă, nu putea lipsi din ofertă un produs cu puternice conotaţii austriece, respectiv Mozart, un joc plin de romantism. Sphinx Mysteries propune, la rându-i, o călătorie fabuloasă în universul Egiptului antic, în căutarea piramidelor purtătoare de premii în aur.
3. La ce stand/poziţie vă pot găsi vizitatorii târului?
Anul acesta, clienţii şi partenerii noştri ne vor putea găsi la standul cu numărul 117.
4. Cu ce promoţii, tombole şi alte oferte speciale îi veţi atrage pe cei care vor veni la expoziţie?
Şi pentru produsele Apex pe care le distribuie, INNOGATE TRADE lansează o ofertă specială cu ocazia târgului, respectiv pentru un stoc limitat de PINNACLE Upright 22’’, maşini retrase din operare, dar în stare tehnică excelentă, propunem un set de condiţii noi de vânzare care implică un avans de doar 990 de euro, urmat fie de 12 rate lunare a câte 349 de euro, fie de 24 rate a câte 229 de euro fiecare.
INNOGATE TRADE prezintă, cu ocazia ENTERTAINMENT ARENA EXPO, şi proaspăt-lansatul acceptor SC advanceTM de la MEI, liderul mondial cu peste patru milioane de acceptoare de bancnote vândute şi cea mai extinsă bază instalată de mecanisme de plată neasistate din lume. Prin SC advanceTM, care îi urmează lui CASHFLOW SCTM cu peste 1.1 milioane de unităţi implementate, MEI redefineşte, o dată în plus, aşteptările operatorilor legate de acceptoarele de bancnote. Cu îmbunătăţiri substantiale în ceea ce priveşte principalii indicatori de performanţă – grad de acceptanţă, viteză de operare şi nivel de securitate –, simultan cu garantarea compatibilităţii cu modelul anterior de succes CASHFLOW SCTM, noul SC advanceTM distribuit de INNOGATE TRADE se anunţă a fi un concurent imbatabil pe piaţa acceptoarelor. Excelentele relaţii de parteneriat dintre INNOGATE TRADE şi un alt lider al pieţei europene a producătorilor de scaune de cazino PATIR® CASINO SEATING se concretizează şi în acest an prin prezentarea atât a celor mai success modele de scaune pe piaţa românească, cât şi a noi variante de materiale, componente şi culori . Catalogul de prezentare 2012 conţine o serie întreagă de inovaţii şi propuneri de noi soluţii de unde operatorii pot selecta modelul optim de scaun, adecvat fiecărei locaţii în parte.
5-6. Cum se prezintă, din punctul dumneavostră de vedere, industria gamblingului în acest moment în România şi chiar în lume? Cum credeţi că se vor prezenta ceilalţi participanţi la E-Arena? Cât de puternică este concurenţa?
Pe o piaţa de gambling cu o componenţă concurenţială acerbă, sever afectată de realităţi economice ce par să nu îşi fi atins încă pragul minim al deteriorărilor ultimilor ani, INNOGATE TRADE nu poate miza decât pe propriile valori şi principii de business pe care încercăm să le promovăm în sprijinirea clienţilor noştri. Produsele, expertiza , suportul tehnic şi toate celelalte servicii care subsumează oferta INNOGATE TRADE , căutam a le îmbunătăţi continuu. Beneficiem în acest demers de sprijinul determinant al producătorilor pe care-i reprezentăm şi ale căror produse ne străduim să le impunem pe o piaţă cu o nevoie acută de diversificare.
7. Ce le transmiteţi vizitatorilor de la E-Arena prin intermediul revistei noastre, având în vedere faptul că publicaţia noastră – “Casino Life & Business Magazine” – este partenerul media care a participat la toate ediţiile acestei expoziţii?
Îi aşteptăm pe toţi cei interesaţi să ne viziteze şi la această ediţie a ENTERTAINMENT ARENE EXPO şi felicit şi multumesc în acelaşi timp publicaţiei dumneavoastră pentru susţinerea pieţei de gambling.
NOVOMATIC Romania – Valentin Adrian Georgescu
1. Ce aşteptări aveţi de la ediţia din acest an şi cum preconizaţi că va fi acest eveniment faţă de ediţiile anterioare?
Deoarece venim cu oferte unice pentru perioada expoziţiei, ne aşteptăm ca această ofertă să atragă cât mai mulţi operatori de jocuri de noroc care doresc să achiziţioneze echipamente noi şi recondiţionate, cât şi pe cei care doresc să beneficieze de ofertele pentru kit-urile de conversie. Sperăm ca acest eveniment să ofere şansa extinderii relaţiilor de colaborare cu operatorii de jocuri de noroc.
2. Cu ce anume vă prezentaţi la târg anul acesta şi care sunt noutăţile faţă de anii trecuţi? Vă rugăm să ne detaliaţi.
Novo Invest CO, subsidiară a grupului Novomatic în România, va prezenta la expoziţia de anul acesta cele mai noi produse ale grupului de companii Novomatic. Cabinete de top precum NOVOSTAR® SL şi Premium V+ Gaminator® pe care sunt prezente cele mai noi mixuri de jocuri Premium V+ Gaminator. De asemenea, la show vor fi prezente şi popularele cabinete Gaminator® cu diverse mixuri de jocuri Coolfire™I Multi-Gaminator® şi Gaminator® Cobra, precum şi mix-uri Coolfire™ I+ Ultimate™ 10. Platforma Coolfire™ I+ combină beneficiile tehnologiei Coolfire™ II cu structura eficientă de costuri a fostei platforme Coolfire™ I, oferind astfel beneficii enorme pentru operatorii mai interesaţi de eficientizarea costurilor. De asemenea, o noutate este comercializarea kit-urilor de conversie Cobra şi Ultimate10, care oferă posibilitatea ca organizatorii să poată ridica standardul jocurilor cu platforme mai vechi.
3. La ce stand/poziţie vă pot găsi vizitatorii târgului?
Standul nostru este cel cu numărul 121.
4. Cu ce promoţii, tombole şi alte oferte speciale îi veţi atrage pe cei care vor veni la expoziţie?
Oferta unică, valabilă doar pe perioada expoziţiei, este următoarea:
• MultiGaminator în cabinete de tip Coolfire l FV 623, FV 624, FV 680 la preţul de 2.000 de euro;
• Ultimate 10 în cabinete de tip Coolfire l+ FV 623, FV624 si FV 680 la preţul de 3.250 de euro;
• La fiecare 10 echipamente achiziţionate se oferă unul gratis, iar la fiecare 100 de echipamente achiziţionate se oferă 20 de echipamente gratuite;
• Kit-ul de conversie Cobra este oferit la preţul de 1.250 de euro;
• Kit-ul de conversie Ultimate este oferit la preţul de 1.500 de euro.
5. Cum se prezintă, din punctul dumneavoastră de vedere, industria gamblingului în acest moment în România şi chiar în lume?
Datorită legislaţiei destul de stabile şi a taxelor încă accesibile comparativ cu alte ţări din UE, în România sloturile înregistrează o uşoară creştere de la an la an, ajungând în prezent, în ţara noastră, la peste 55.000 de echipamente.
6. Cum credeţi că se vor prezenta ceilalţi participanţi la E-Arena? Cât de puternică este concurenţa?
Cred ca marea majoritate a expozanţilor are o expunere mai profesională şi mai competitivă de la an la an, ceea ce este un lucru benefic pentru operatorii de jocuri de noroc.
7. Ce le transmiteţi vizitatorilor de la E-Arena prin intermediul revistei noastre, având în vedere faptul că publicaţia noastră – “Casino Life & Business Magazine” – este partenerul media care a participat la toate ediţiile acestei expoziţii ?
Mesajul meu, care se adresează atât vizitatorilor expoziţiei, cât şi tuturor operatorilor de jocuri de noroc, este să folosească doar aparate originale şi să lupte împotriva exploatării ilegale a echipamentelor de jocuri de noroc, aceasta aducând prejudicii de imagine în faţa autorităţilor, a jucătorilor şi a opiniei publice.
ALFASTREET – Csortan Gyula
1. Ce aşteptări aveţi de la ediţia din acest an şi cum preconizaţi că va fi acest eveniment faţă de ediţiile anterioare?
Ne dorim să întărim şi să dezvoltăm relaţiile cu clienţii noştri actuali şi, de asemenea, să trezim interesul posibililor parteneri.
2. Cu ce anume vă prezentaţi la târg anul acesta şi care sunt noutăţile faţă de anii trecuţi? Vă rugăm să ne detaliaţi.
Venim cu produse Alfastreet cunoscute deja pe piaţă pentru perfomanţele lor, cum sunt SL-uri (single terminal) care se pot conecta la mai multe sisteme: live, Sick Bo si automatic cylinder, Black Jack Live. Noutatea absolută a sezonului este desigur Sick Bo (un vechi joc chinezesc, cu zaruri, foarte popular în China şi preluat de cazinouri din toată lumea). Alfastreet a adaptat jocul la cerinţele timpurilor noastre şi oferă acum jucătorilor un produs de excepţie cu 50 de tipuri de pariuri, cu plăţi din cele mai diferite, ajungând până la 180:1 (pentru cea mai rară combinaţie) Tipurile de creditare sunt diferite: TITO, bill acceptor, SAS, jocul este complet automat, operaţional non-stop.
3. La ce stand/poziţie vă pot gasi vizitatorii târgului?
Îi aşteptăm pe toţi vizitatorii la standul 124.
4. Cum se prezintă, din punctul dumneavoastră de vedere, industria gamblingului în acest moment în România şi chiar în lume?
Starea actuală a economiei mondiale se reflectă într-o anumită masură şi în industria de gambling, din România şi de peste tot, dar faptul că acest domeniu nu numai că a rezistat, ci a venit cu noutăţi (jocuri, concepte) şi cu tehnologii de ultimă oră, arată că există cerere, interes pentru investiţii şi că trebuie să privim lucrurile cu interes.
5. Cum credeţi că se vor prezenta ceilalţi participanţi la E-Arena? Cât de puternică este concurenţa?
Credem că această industrie este cu atât mai interesantă cu cât există mai mulţi jucători pe piaţă. Concurenţa nu poate decât să ne facă să devenim mai buni, mai performanţi, ceea ce este în avantajul clienţilor noştri.
6. Ce le transmiteţi vizitatorilor de la E-Arena prin intermediul revistei noastre, având în vedere faptul că publicaţia noastră – “Casino Life & Business Magazine” – este partenerul media care a participat la toate ediţiile acestei expoziţii ?
Am pregătit un stand de excepţie, unde îi aşteptăm cu acelaşi interes, ca în fiecare an, să descopere produsele de înaltă calitate Alfastreet şi, desigur, vedeta exponatelor de anul acesta: Sic Bo.
Intrebari E-arena pentru producatori
DGL PRO – Marius Stoi
1. Ce aşteptări aveţi de la ediţia din acest an şi cum preconizaţi că va fi acest eveniment faţă de ediţiile anterioare?
Aşteptările referitoare la această ediţie ar fi legate de prezenţa în număr cât mai mare a viziatorilor avizaţi în industria jocurilor de noroc, vizitatori care pot îmbunătăţi în viitor situaţia în care această industrie este în ultima vreme la noi în ţară.
2. Cu ce anume vă prezentaţi la târg anul acesta şi care sunt noutăţile faţă de anii trecuţi? Vă rugăm să ne detaliaţi.
Noutatea faţă de anul trecut este placa de joc Club Master în varianta VGA cu două monitoare.
3. La ce stand/poziţie vă pot găsi vizitatorii târgului?
Anul acesta firma DGL PRO SRL poate fi vizitată la standul 123.
4. Cu ce promoţii, tombole şi alte oferte speciale îi veţi atrage pe cei care vor veni la expoziţie?
Nu ne bazăm pe promoţii sau tombole, ne bazăm pe calitatea produselor noastre şi pe renumele creat.
5. Cum se prezintă, din punctual dumneavoastră de vedere, industria gamblingului în acest moment în România şi chiar în lume?
În momentul de faţă, într-un ritm mai lent ce-i drept, industria de gambling din România încearcă să se alinieze marilor industrii care sunt prezente în lume şi care au reuşit să rămână în vârf, chiar şi pe fondul crizei economice.
6. Cum credeţi că se vor prezenta ceilalţi participanţi la E-Arena? Cât de puternică este concurenţa?
Suntem ferm convinşi că toţi expozanţii de anul acesta vor veni pregătiţi cu cele mai bune oferte şi preţuri cât mai atractive.
7. Ce le transmiteţi vizitatorilor de la E-Arena prin intermediul revistei noastre, având în vedere faptul că publicaţia noastră – “Casino Life & Business Magazine” – este partenerul media care a participat la toate ediţiile acestei expoziţii ?
Le dorim vizitatorilor de anul acesta spor la cumpărături şi fiecare în parte să plece acasă cu achiziţia dorită sau, în cazul celor mai norocoşi, cu achiziţiile mult dorite.
AOPJNR – Cristian Pascu
1. Cum se prezintă, din punctul dumneavoastra de vedere, industria gamblingului în acest moment în România şi chiar în lume?
La ora aceasta, industria gamblingului din România este într- o situaţie de stagnare, menţinere la nivelul la care a fost adusă de noua fiscalitate mărită din 2009, dar caracteristica principală a momentului ar fi starea de aşteptare.Mă refer aici pe de o parte la aşteptarea unor vremuri mai bune pe plan economic prin ieşirea din criza globală,dar şi la mult-aşteptatele corectări ale reglementărilor legale în domeniu, care să facă sectorul viabil şi atractiv pentru operatori şi jucători. (Cunoscutele probleme cu taxa pe câştig, bilete de intrare, interpretări greşite şi sancţionări abuzive ale organelor de control, nedeschiderea efectivă a pieţei on- line care din exterior continuă concurenţa neloială cu operatorii land- based etc.).
Pe plan mondial, acolo unde criza a lovit mai puţin şi
sectorul a fost stimulat prin reglementări şi fiscalitate, cum ar fi Asia, industria gamblingului prosperă, în SUA şi Europa criza a afectat realizările şi dezvoltarea, iar punctual – ţări ca Polonia, Ungaria, posibil şi Germania – dacă nu se fac corectări la legea propusă, sunt în pericol de scădere dramatică a sectorului, alăturandu-se în acest fel tendinţei exprimate atât de brutal în Ucraina şi Rusia, unde de ani buni domeniul a fost lovit prin interdicţie.
2. Numărul firmelor membre ale asociaţiei dumneavoastră este mai mare sau mai mic decât anul trecut?
Numărul a rămas cam acelaşi, circa 60 de membri. Dar a crescut semnificativ imaginea AOPJNR în rândul industriei începand din 2009 şi până în prezent datorită poziţiei de acum binecunoscute în apărarea intereselor majorităţii operatorilor luată de asociaţia noastră faţă de acele prevederi ale noii legi a jocurilor faţă de care ne-am exprimat opoziţia şi dintre care pe unele am reuşit să le corectăm.
3. Care este impactul acestui eveniment în rândul oamenilor de specialitate din domeniul gamblingului?
Impactul expozitiei E-Arena a fost de la prima ediţie deosebit şi s-a consolidat de-a lungul celor cinci ani de existenţă a manifestării. Arată că industria trăieşte, arată nivelul ridicat de performanţă al echipamentelor de jocuri de noroc prezente pe piaţa romanească, este un bun prilej pentru producători să-şi prezinte ultimele realizări, să schimbe opinii între expozanţi, dar şi cu clienţii lor, operatorii. Reprezintă o ocazie pentru operatori să se întalnească şi, pe lângă interesul pentru echipamente, se analizează şi viitorul industriei din punct de vedere legislativ şi aici este binevenită prezenţa asociaţiilor de profil.
4. La ce stand/poziţie vă pot găsi vizitatorii târgului?
Încă de la prima ediţie şi până în prezent AOPJNR a promovat în industrie cu toată determinarea această expoziţie internă – la care desigur că participă şi toţi producătorii externi prezenţi pe piaţă sau care intenţionează să intre pe piaţa noastră – ca un eveniment de marcă care nu trebuie ratat. Prezentă încă de la prima ediţie, AOPJNR nu va lipsi cu stand de promovare nici anul acesta.
5. Cum credeţi că puteţi să atrageţi mai mulţi membri ?
Atragerea majorităţii operatorilor din industrie – din sectorul de slot-machine şi bingo de care ne ocupăm – a reprezentat şi reprezintă o preocupare majoră pentru asociaţia noastră. Doar în acest fel se poate ajunge la adevărata reprezentativitate, la situaţia în care glasul şi interesul majorităţii nu mai poate fi ignorat de autorităţi, punctul de vedere al majorităţii are o deplină legitimitate şi se poate impune.
Credem că printr-o legătură mai apropiată cu operatorii, realizată prin prezenţa în mijlocul lor în diverse zone ale ţării şi nu numai, prin venirea acestora la centru în Bucureşti, prin seminarii de informare, explicitare a demersurilor legislative în curs, consultări şi decizii în cadru democratic cu largă participare, se poate mări interesul operatorilor de a adera la asociaţie, de a deveni membrii activi cu o contribuţie esenţială la reglementări în domeniul în care activează.
Esenţial este ca operatorii să înţeleagă că doar participând îşi pot proteja şi exprima interesele, politica de a sta deoparte s-a dovedit complet neproductivă la un domeniu atât de special ca cel al jocurilor de noroc, în care experienţa şi expertiza ar trebui să stea la baza deciziilor care influenţează existenţa acestuia.
6. Ce credeţi că ar mai trebui făcut pentru promovarea şi mai puternică a companiilor care îşi desfăşoară activitatea în industria jocurilor de noroc?
Promovarea se poate face în primul rând prin schimbarea imaginii pe care industria o are în faţa opiniei publice. Accentul trebuie pus la contribuţia acestei industrii la bugetul de stat, atât prin taxe directe, cât şi prin locuri de muncă, salarii, impozite şi tot ce implică o activitate care la nivel naţional dă de lucru la peste 20.000 de persoane.
Aceasta în antiteză cu jocul nereglementat, la negru, cu conştiinţa faptului că doar existenţa unei industrii legale reglementate şi transparente poate satisface nevoia şi plăcerea de joc a oamenilor unamim recunoscută din timpuri ancestrale. Doar în acest mod această activitate îşi poate păstra valenţele de distracţie şi mod plăcut de petrecere a timpului liber, cu protecţia consumatorului şi cu evitarea fenomenului dăunator social de dependenţă a jucătorului.
Deci industria trebuie promovată şi companiile aderă la principiile de responsabilitate socială şi de joc responsabil.
ROMSLOT – Dan Iliovici
1. Cum se prezintă, din punctul dumneavoastră de vedere, industria gamblingului în acest moment în Romania şi chiar în lume?
Orice industrie se raportează la timpul şi locul în care operează. În momentele de criză, oamenii simt nevoia de puţină relaxare, de distracţie, de ceea ce reprezintă în esență şi jocurile de noroc, iar din acest punct de vedere la nivel mondial industria gamblingului este în plină dezvoltare. Trebuie să ţinem cont şi de faptul că trăim într-o lume în continuă schimbare, în care restricţiile timpului şi spaţiului se diminuează pe măsură ce creşte puterea internetului. Ceea ce caracterizează industria gamblingului mai mult ca oricând este nevoia de îmbunătăţire, de perfecţionare. România a evoluat foarte mult în ultimii ani în ceea ce priveşte jocurile de noroc. Multe obstacole au fost depăşite, dar ne aşteaptă altele. În cazul ţării noastre se simte nevoia unui cadru legislativ adaptat realităţii şi specificităţii fiecărui tip de joc de noroc. Există semnale că lucrurile încep să urmeze un curs normal în acest sens, acesta fiind şi rolul Romslot, de a contribui la construirea unui cadru legislativ cât mai corect, stabil şi predictibil pentru toţi cei implicaţi, indiferent de dimensiunea afacerii pe care o dezvoltă. Pe piaţa jocurilor de tip slot-machine, diferenţele dintre România şi alte ţări s-au redus substanţial. Principalele cauze sunt, în ceea ce priveşte Romslot, apartenenţa la Euromat – European Gaming and Amusement Federation, legăturile strânse cu operatorii şi asociațiile similare din alte țări şi cooperarea continuă cu autoritățile pentru îmbunătățirea legislației. Romslot reprezintă o industrie puternică, care îşi asumă responsabilitatea pentru jucătorii săi, cu oameni de afaceri oneşti, care îşi plătesc la timp obligaţiile fiscale şi care asigură zeci de mii de locuri de muncă calificate. O industrie puternică nu poate aduce decât avantaje pentru toți actorii implicaţi: jucători, operatori şi statul însuşi.
2. Ce aşteptări aveţi de la acestă ediţie la care participă şi asociaţia pe care o reprezentaţi ?
Considerăm această expoziţie un prilej foarte bun de a interacţiona cu toţi cei implicaţi în industria gamblingului. În acest fel vom putea să aflăm ultimele noutăţi şi tendinţe din domeniu, problemele cu care se confruntă organizatorii şi producătorii de sloturi. În acelaşi timp, vom putea să ne facem cunoscute în mod direct acţiunile şi obiectivele.
3. Care este impactul acestui eveniment în rândul oamenilor de specialitate din domeniul gamblingului?
E-Arena Expo oferă în primul rând posibilitatea promovării produselor şi serviciilor tuturor participanţilor la acest eveniment. Totodată, permite dezvoltarea imaginii companiilor, impunerea pe piaţă a brandurilor, precum şi promovarea proiectelor în care suntem implicaţi. Menţionăm, nu în ultimul rând, dezvoltarea de noi relaţii de colaborare între toţi cei ce activează în acest domeniu.
4. La ce stand/poziţie vă pot găsi vizitatorii târgului?
Romslot vă aşteaptă la intrarea principală în expoziţie, în Standul 200, aflat vis-a-vis de punctul de înregistrare al vizitatorilor.
5. Cum credeţi că puteţi să atrageţi mai mulţi membri?
Unul dintre principalele obiective ale Romslot este rezolvarea problemelor cu care se confruntă membrii săi în domeniul legislaţiei şi fiscalităţii jocurilor de noroc şi căutarea de căi şi mijloace de rezolvare a acestora. Asociaţia oferă membrilor săi informare, analiză, consultanţă şi posibilitatea reală de a interveni în procesul de elaborare a politicilor publice. În cadrul industriei de profil, Romslot sprijină ideea unui level playing field, într-un mediu concurenţial caracterizat de fair-play şi respectarea normelor legislative în vigoare de către toţi operatorii. Am devenit un partener de dialog transparent şi de încredere, atât pentru Ministerul Finanţelor, cât şi pentru alte instituţii implicate în procesul de luare a deciziilor şi de implementare a normelor în vigoare: Parlament, Garda Financiară, Inspectoratele Judeţene de Poliţie, ANAF.
6. Ce credeţi că ar mai trebui făcut pentru promovarea şi mai puternică a companiilor care îşi desfăşoară activitatea în industria jocurilor de noroc?
Romslot consideră că este necesară promovarea unei imagini corecte a industriei jocurilor de noroc, bazate pe distracţie, relaxare şi amuzament.
Implicarea socială prin dezvoltarea şi susţinerea proiectelor de tipul Joacă Responsabil, promovarea competiţiei loiale şi diminuarea pieţei negre, transformarea industriei într-un partener de dialog credibil şi responsabil – acestea ar trebui să fie direcţiile de acţiune pe termen mediu şi lung.