Despre noua normalitate cu Cornel Hodorogea, Director General EXCELBET și Vicepreședinte al asociației Romanian Bookmakers
Cu siguranță orice firmă trebuie să ia în calcul schimbările în comportamentul de joc al clienților săi.
➤ Ce a însemnat perioada de carantină pentru firma pe care o conduci? Dar pentru asociația Romanian Bookmakers?
Pentru EXCELBET, perioada de suspendare a activității a reprezentat un moment bun pentru finalizarea proiectelor aflate in derulare și imbunătățirea imaginii și organizării locațiilor existente.
Pentru Patronatului Romanian Bookmakers, ultima perioadă a adus multe provocări privind alinierea industriei la noua realitate socială și economică. Alături de celelalte asociații din industria jocurilor de noroc, am reușit performanța de a fi unul dintre domeniile economice, cel mai bine pregătit, să iși reia activitatea in urma stării de urgență. Chiar și inainte de apariția măsurilor impuse de către guvern, industria și-a asumat in mod voluntar un plan cu măsuri de protecție sanitară ce a fost avizat de către Institutul Național de Sănătate Publică. Aș dori să remarc cu această ocazie unitatea de răspuns și acțiune din partea operatorilor din diferitele domenii ale industriei jocurilor de noroc, indreptate in scopul reluării activității in condiții de siguranță.
➤ Ce soluții de securitate sanitară ați adoptat? Cum reacționează jucătorii la măsurile de Securitate sanitară pe care le aveți în locații? Dar personalul?
Operatorii de pariuri s-au aliniat in totalitatea măsurilor impuse de către autoritățile sectorului de retail, dintre care aș enumera obligativitatea purtării măștii de protecție, distanțarea socială și limitarea numărului maxim de clienți din locații. Pariorii au acceptat cu ușurință “noua realitate” ceea ce imi dă incredere să afirm că industria pariurilor sportive a reușit să atingă un nivel foarte bun de conformare la măsurile sanitare ceea ce asigură un mediu sigur atat pentru pariori cat și pentru colegii noștri din agenții.
Operatorii de pariuri au fost principalul motor și au cel mai mare merit in succesul implementării măsurilor de protecție sanitară, datorită relației stranse pe care o au de obicei cu clienții fideli ai agențiilor de pariuri. Doresc cu această ocazie să ii felicit și să le mulțumesc pentru eforturile depuse!
➤ Ați adaptat politica comercială a firmei la noua normalitate?
Cu siguranță orice firmă trebuie să ia in calcul schimbările in comportamentul de joc al clienților săi. Am adaptat astfel, ofertele de pariuri pentru a răspunde nevoii jucătorilor de a petrece mai puțin timp in locații, fapt ce a determinat o creștere a importanței pariurilor pre-match și pe numere și o contracție a celor live si virtuale. Mizăm pe o revenire la normalitate pe termen mediu, fapt ce se va reflecta in campaniile promoționale pe care le vom lansa in perioada imediat următoare.
Despre noua normalitate cu Cornel Hodorogea, Director General EXCELBET și Vicepreședinte al asociației Romanian Bookmakers
➤ Ce crezi că ar trebui să facă operatorii de pariuri sportive ca să treacă cu bine de această criză?
Operatorii trebuie in primul rand să se adapteze noilor realități din sportul mondial și reducerea semnificativă a numărului de evenimente sportive ce pot fi incluse in ofertele de pariuri prin diversificarea ofertei pentru evenimentele disponibile și identificarea de noi canale de ofertare. Poate cel mai bun exemplu in ceea ce privește diversificarea este reprezentat de către e-sports, linie de evenimente prezentă in mod marginal in oferta organizatorilor in anii trecuți, ce a inregistrat o dezvoltare exponențială in ultima perioadă, atat ca și număr de evenimente oferite cat și din punct de vedere al afinității clienților și numărul de pariuri plasate.
➤ Cum ar trebui să procedeze autoritățile ca să ajute operatorii din industrie?
Predictibilitatea, transparența decizională și consultarea cu experții din industrie, trebuie să fie principalele obiective ale autorităților in următoarea perioadă. In ceea ce privește pariurile in cota fixă tradiționale, măsurile legislative adoptate in urma perioadei de suspendare a activității au fost echilibrate și au răspuns nevoilor operatorilor.
Avand in vedere nevoia de distanțare socială și măsurile de protecție sanitară, consider că ar trebui creeat un cadru legislativ care să permită un mod de operare al activității, cu intervenție și interacțiune minimă din partea angajatului in relație cu clienții. Digitalizarea operațiunilor de pariuri cu renunțarea utilizării suportului pe hartie precum și trecerea la plățile electronice sunt pași care trebuie parcurși in cel mai scurt timp de către organizatorii de pariuri tradiționale.
➤ Te astepti la fuziuni și achiziții în industrie în perioada următoare?
Cu siguranță vor avea loc schimbări in piață, in următoarea perioadă, pe măsură ce operatorii iși vor repoziționa afacerile pentru a răspunde fenomenului de contracție a veniturilor generate de criza sanitară in care ne aflăm. Vor avea de caștigat cei care gandesc pe termen lung, care au capacitatea de a iși optimiza activitatea, de a se reinventa.
Despre noua normalitate cu Cornel Hodorogea, Director General EXCELBET și Vicepreședinte al asociației Romanian Bookmakers