Pentru a fi campion „… cred că cel mai important ingredient este, totusi, un gram de nebunie”.

Bună ziua Cătălin Cazacu.
În primul rând felicitări pentru titlul de Campion al Romanian SuperBike.

Ai 29 de ani si esti un nume în sporturile cu motor. Când ai avut primul contact cu sportul si când te-ai hotărât să te dedici sportului cu motor?

Bună ziua si multumesc. Cariera am început-o în jurul vârstei de sapte ani. Cumva viata a hotărât pentru mine pentru că la vârsta aceea îmi plăceau sporturile pe patru roti, dar am avut norocul să fiu descoperit de un antrenor care m-a luat si văzând în mine talentul, a investit în mine si am devenit pilot profesionist. Apoi, acest hobby, care pentru multi e hobby, mi-a devină meserie prin prisma faptului că pe lângă performantele pe care le-am obtinut am reusit să construiesc si absolut tot ce înseamnă viata mea în jurul acestui sport. Si de atunci asta a fost directia pe care a mers viata mea.

Ai avut vreun moment de cumpănă, moment în care să te gândesti să renunti la sporturile cu motor?

Din păcate sporturile cu motor sunt sporturi foarte costisitoare, materialul tehnic e foarte scump si fără el nu se pot practica. Da, este adevărat, am avut de foarte multe ori momente în care am fost la limita de a abandona pentru că de foarte multe ori problemele materiale si-au pus amprenta. Dar de fiecare dată mi-am păstrat speranta si am mers mai departe. Si mă bucur că am facut asa.

Mă refeream aici nu numai la problemele financiare ci si la cele ce vizează sănătatea si integritatea corporală. Ai avut momente de cumpănă din cauza acestui sport?

Da e adevărat, am avut foarte multe accidente. Eu am o vorbă: nu poti să stai în ploaie fără să te uzi. De multe ori o căzătură gravă, face să se departajeze pilotii. E adevărat că nu poti să fii foarte normal si să practici acest sport fiind unul foarte riscant. Dar doza de risc ne-o asumăm, cumva o constientizăm dinainte. Da am avut câteva accidente în urma cărora dorinta de a merge mai departe a fost greu încercată, dar de fiecare dată rezultatele bune pe care le-am obtinut m-au tinut si m-au făcut să merg mai departe.

Ți-e frică să te sui pe motor înaintea unei curse?

Frică nu îmi este. Eu spun că frica este un sentiment pe care eu nu l-am dezvoltat încă. Nu știu ce înseamnă frica pentru că, probabil, în momentul în care îți atingi frica nu mai poți să mergi tare. Dar de fiecare dată cănd mă sui pe motor, chiar dacă fac asta de foarte mulți ani, am emoții. Frica de start are o amprentă puternică asupra mea, dar imediat ce se sting luminile roșii, intru complet în cursă și trec peste toate.

Ești Campion al Romanian SuperBike… Care consideri că a fost cel mai greu, dar și cel mai important moment din cariera ta?

Fiecare moment și fiecare cursă și-a pus amprenta și a fost o cărămidă pusă la cariera mea. Titlul de Campion al Romanian SuperBike este un titlu pe care mi l-am dorit foarte mult. Acum doi ani de zile am trecut la clasa SuperBike, până atunci alergând la clasa de 600 (centimentii cubi – nn.). Iar acum un an doream să câștig acest titlu din primul an, chiar dacă știam că e foarte greu. A trebuit să mai aștept un an și să-l detronez pe cel care deținea acest titlu de șapte ani. Cred că tot ce a însemnat cariera mea a fost o construcție care să mă ajute să ajung aici.


Foto: Malisevschi Sabin Studio 74

Ce este categoria SuperBike pe înțelesul tuturor?

Motocicletele de serie se împart în două categorii. Mă refer la motocicletele sportive. Categoria SuperSport, ceea ce înseamnă motociclete de 600 de centimetrii cubi și categoria SuperBike, adică motociclete de 1.000 de centimetrii cubi. Aceasta este și cea mai puternică categorie.

Explică-ne, te rog ce înseamna acest campionat Romanian SuperBike.

Romanian SuperBike este o cupă care adună la start sportivi din mai multe țări. Aici pot enumera Grecia, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Austria și chiar din Israel. A fost o alternativă creată acum câțiva ani la faptul că România nu avea circuite iar cămpionatul tradițional se ținea pe aeroporturi. Această cupă a venit cumva în sprijinul celor care voiau să mergă tare pe circuit și pentru a putea sa facem trecerea spre competițiile puternice ale Europei. Iar în momentul de față este o alternativă la motor-sportul romănesc.

Ce planuri de viitor are sportivul Cătălin Cazacu?

În primul rând, după ce am câștigat acest titlu urmează să mă bucur de el, chiar dacă va fi pentru o perioada scurtă, deoarece începem să creionăm ceea ce se va întâmpla la anul. Îmi doresc foarte tare ca în 2014 să mă întorc în moto-mondialul de viteză.

Care este diferența dintre moto-mondialul de viteză și Romanian SuperBike?

Diferențele sunt enorme. În primul rând bugetele alocate echipelor de acolo sunt de domeniul fantasticului pentru un om neimplicat în acest sport. E clar că pe scara ierarhică, Romanian SuperBike e o treaptă împortantă pentru a ajunge acolo, dar orice competiție câștigată te aduce mai aproape. Dar diferențele sunt, în primul rând, din punct de vedere financiar. Acolo costurile unei etape sunt de 10 sau de mai multe ori mai mari față de costurile unei etape normale.

Ai vreun idol în acest sport? Ai un model pe care l-ai urmat sau ai vrea să fii tu unul?

Mi-a fost greu să mă regăsesc în cineva. Tot timpul am admirat mai mulți piloți, dar când am ajuns la cel mai înalt nivel și mi-am dat seama că și ei sunt la fel ca mine, oameni și că nu pot să-i venerez pentru că în momentul acela nu am să pot să mai rivalizez cu ei, mi-am dat seama că eu trebuie să fiu propriul meu model.

Ti-ai dori să fii un model pentru copiii din ziua de astăzi?

Sper să fiu un model pentru copiii din ziua de astăzi chiar dacă motor-sportul în România, din punct de vedere al junioratului, nu stă extraordinar. Sper să vadă în mine, copiii care vin din spate, un model și asta încerc să fac în fiecare zi.

Ce calități consideri că trebuie să aibă un alergător de curse moto pentru a deveni un campion ca tine?

În primul rând cred că trebuie să fie foarte-foarte serios. În momentul în care ești într-o cursă și dacă nu ești atent și dacă nu ești acolo 100% riști să-ți pierzi viața, în primul rând, pentru că, spre deosebire de alte sporturi, e un sport în care lipsa de atenție sau orice greșeală te poate costa și poate duce chiar la sacrificiul suprem. Cred că e important să ai devotament, să-ți dorești foarte tare să reușești în acest sport, pentru că problemele de foarte multe ori te pot învinge. Dar cred că cel mai important ingredient este, totuși, un gram de nebunie.

A fost campionatul de anul acesta cel mai important din cariera ta de până acum?

Tot timpul spun că cel mai important campionat din cariera mea este următorul. Da. Faptul că am atins acest titlu era un punct pe lista mea de lucruri pe care mi le doream și mă bucur că s-a întâmplat. Nu pot să zic dacă este cel mai important. Toate au fost importante pentru mine într-o anumită măsură.

Crezi că acest campionat ți-a creat o aură de putere în rândul celorlați rivali cu care vei concura in viitor?

Da, 100% din punct de vedere psihic. Un titlu te motivează și te crește, dar, pe de altă parte devi și ținta tuturor. De multe ori e mult mai ușor să fii vânător decât iepure. În momentul de față, când porți numărul 1 pe tricou, toată lumea vrea să ți-l ia și dacă greșești toți au ceva de comentat. Presiunea este mai mare asupra ta, dar este clar că puterea pe care ți-o dă un campionat câștigat e enormă și te motivează mai tare pentru a-l păstra.

Cum este acest campionat în comparație cu cele similare din alte țări? Crezi că ai putea concura în alte campionate?

Am fost inclusiv în alte campionate, dar să începem cu prima întrebare. Cred că în momentul de față campionatul este destul de puternic având în vedere că adună la start participanți din mai multe țări, dar și faptul că timpii obținuți pe circuit sunt sensibil asemănători cu cei din alte campionate similare. Legat de cea de a doua întrebare: deja am primit oferte, la sfârșitul acestui campionat, să concurez în campionatul Spaniei, campionat care este unul dintre cele mai puternice campionate din lume. Din păcate, cum am spus la început, e un sport legat foarte mult de partea materială și de multe ori problemele financiare de multe ori își pun amprenta. Din punct de vedere al sportivului Cătălin Cazacu, sunt pregătit și fac față în orice campionat, dar, din pacate avem nevoie, de multe ori și de un ajutor financiar.

Campionatul Romanian SuperBike se desfășoară pe circuite din afara țării. Crezi că dacă s-ar desfășura în România ai avea alte rezultate? Mărefer la o susținere mai mare a fanilor sau lucruri similare…

Da. 100% în momentul în care vom concura acasă vom avea o mai mare priză la public și aportul publicului va fi unul care se va simți inclusiv din punct de vedere financiar, pentru că, în momentul de față una din problemele pe care le întâmpinăm este lipsa fondurilor din cauza faptului că ne desfășurăm activitatea în afara țării. În momentul în care vom concura în față publicului intern, eu sper că și banii vor veni mai ușor pentru că fenomenul va atrage foarte mulți fani.

Faci parte din echipa Taifun Racing. Care este relația cu ceilalți coechipieri și cum decurge o zi de antrenament din viața ta?

Taifun Racing înseamnă, în primul rând, Cătălin Cazacu și Cosmin Costescu. Eu am înființat această echipă acum șapte ani de zile, încercând să creez o alternativă la ce se întâmpla în acel moment în motociclismul românesc. Cosmin mi s-a alăturat după doi ani. Noi suntem nucleul acestei echipe, iar acum avem peste 20 de piloți care sunt afiliați la această echipă. Împreună suntem o familie mare și ne ajutăm între noi. O zi împreună cu echipa mea este tot timpul o zi în care încercăm să ne ajutăm unii pe alții și să ne completăm. Eu sunt cel mai experimentat din echipa și încerc permanent să ridic nivelul echipei și de fiecare dată când avem o zi în care suntem la antrenamente, fac un pic pe antrenorul și încerc să-i aduc pe toți să urce ca nivel. Este adevărat că până acum au avut rezultate foarte frumoase. Am ajuns ca și Cosmin să fie campion. Am ajuns să aduc sportivi pe cele mai bune poziții din grile. Taifun a ajuns să se identifice ca una dintre cele mai puternice echipe din România.

Dar dacă nu sunt circuite în România, unde vă antrenați?

Din păcate singurele antrenamente care sunt sunt cele înainte de curse și uneori mai prindem o sesiune de antrenamente primăvara, înainte de a începe campionatele, prin țări unde clima ne-o permite. În țări ca Grecia, Spania în funcție de buget.

Ce îți dorești cel mai mult pentru anul 2014?

2014 îmi doresc să fie anul în care mă întorc în campionatul mondial de viteză, după o pauză de doi ani de zile. Dacă în 2011 am fost acolo și a fost unul dintre cei mai buni ani din cariera mea, 2012 a fost un an greu, a venit 2013 cu lucruri bune și, mai ales, cu o participare în finala Campionatului European, sper ca în 2014 să fiu, din nou, în Campionatul Mondial.

Cum decurge o zi obișnuită din viața lui Cătălin Cazacu?

Depinde foarte mult pentru că umblu foarte mult. Sunt tot timpul într-o navetă Timișoara – București, în intersezon, iar în sezon sunt mai mult plecat pe la curse și am o vorbă pentru asta: inclusiv câinele meu a ajuns să nu mă mai cunoască. Da, sunt foarte mult plecat de acasă așa că o zi din viața mea depinde și de perioada în care sunt, dar pot să spun că nu trece o zi fără ca motociclismul să nu faca parte din ziua aceea.

Cum stai cu activitățile mondene, intri în cluburi sau chestii din astea?

Sunt o persoană normală și normal că atunci când am timp și situația îmi permite îmi place să particip la evenimente și să fiu prezent în locurile unde se distrează lumea.

Care sunt pasiunile tale extrasportive?

Îmi place foarte mult să mă relaxez și, deși am o viață foarte agitată, îmi place foarte mult să și lenevesc. Pe lângă asta practic, de peste 12 ani de zile și sporturile de contact, lucru care mă ajută în pregătirea fizică și psihică legate de sporturile cu motor.

Ești unul dintre cei mai râvniți burlaci din sport. Cum stă pilotul Cătălin Cazacu cu dragostea?

În momentul de față stă foarte bine, pentru că nu mai este unul dintre cei mai râvniți burlaci ci este în linie dreaptă spre dispariția burlăciei, de tot.

Dacă ar fi să dai timpul înapoi, este ceva ce regreți că nu ai făcut?

Regret că un an nu are șase sute și ceva de zile pentru că mi-ar plăcea să am mai timp să fac tot ce-mi doresc, dar sunt foarte mulțumit de viața mea, sunt foarte mulțumit de locul unde sunt acum și sper să am timp să termin toate proiectele pe care le am în cap.

Care consideri că a fost cea mai mare provocare la care te-a supus viața până acum?

Greu de spus… Cred că cea mai mare provocare este să mă trezesc în fiecare zi și să găsesc motivația necesară pentru a merge mai departe cu proiecte pe care foarte multă lume nu le înțelege și spun asta pentru că, dacă vii dinafară, se vede totul roz. Un pilot, inclusiv cu rezultate ca ale mele, în România, se străduiește să meargă mai departe cu activitatea pe care o face, ceea ce pentru un om normal – inclusiv în familia mea au fost probleme de multe ori – e greu să găsească raționamentul pentru care îți riști viața pentru un sport care, din punct de vedere financiar, de multe ori, îți sapă gropi și nu te ajută.

Ai jucat vreodată la cazinou? Dacă da, împărtășește-ne și nouă din experiența ta cu jocurile de noroc.

De mult timp am tot fugit de asemenea activități, în schimb consider că sunt un om temperat și joc, atunci când joc, e drept destul de rar, căci, din păcate, nici timpul nu ma lasă, dar atunci când joc o fac într-un mod ponderat. Îmi plac lucrurile simple. Singurul joc pe care îl joc este BlackJack.

Și câștigi sau pierzi?

Asta cu câștigatul sau pierdutul e relativă. Cred că toți jucătorii o să spună că sunt pe plus. Eu nu știu. N-am ținut niciodată
contabilitatea și nici nu vreau s-o țin.

Știu că anul trecut PokerStars a devenit sponsorul unei echipe tot în categoria SuperBike. Ce părere ai despre această echipă?

Din punct de vedere al echipei mi se pare că este o echipă foarte bine pusă la punct. Au o imagine foarte bună ceea ce spune mult și despre sport. Ne-a adus și nouă un plus. Piloții sunt tineri, la început de carieră și cred că, dacă vor fi serioși și se vor ține de treabă, au în față premisele unor rezultate foarte bune. Faptul că au un sponsor atât de mare și cu un impact major asupra imaginii ar trebui să-i motiveze și cred că împreună pot să facă lucruri bune.

Te rugăm, la final, să le transmiți un gând cititorilor revistei noastre – „Casino Life & Business Magazine”.

Mă bucur că am putut să-mi împărtășesc gândurile în această revistă, revistă pe care eu o știu de mult și care mie îmi place foarte tare și sper să avem posibilitatea, ca la anul, să venim cu alte performanțe și mai impresionante.

Mulțumim și mult succes!

Și eu vă mulțumesc și vă urez succes și vouă!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.