Cazinourile live din România duc o luptă susținută pentru supraviețuire. Mai întâi, în jurul lor a explodat numărul sălilor de sloturi. Zeci de mii de mașini, în mii de săli, au atras sute de mii de oameni. Afacerea cu sloturi a luat o amploare extraordinară.
Industria producătoare de software dedicată acestui gen de entertainment a crescut de la an la an. De asemenea, producătorii de componente au dezvoltat și ei afaceri profitabile.
Apoi vechea legislație, pe cât de permisiv se pronunța în sfera sălilor de joc, pe atât de restrictivă se arăta în privința cazinourilor live. Un anumit număr de mese, o proporționalitate a jocurilor, un sistem de siguranță dus la extrem, care a generat imobilism în ceea ce privește organizarea, reamenajarea conjuncturală a sălilor, mișcarea meselor etc.
În ultimul an, cazinourile live, în rând cu toate celelalte structuri economice din industria de gambling – ca și întreaga sferă economică – se confruntă cu cel de-al treilea val al obstacolelor majore – criza. La nivel mondial, industria de gambling a fost lovită în plin. Toate business planurile marilor companii au fost date peste cap. Orice pas greșit, orice lipsă a previzionării judicioase au fost plătite imediat, extrem de scump. Cel mai notoriu exemplu – scoaterea la vânzare a celebrului cazino american Bellagio.
Prăpăstioșii s-au întrebat dacă nu cumva se apropie sfâșitul acestei forme clasice de divertisment, cu atât mai mult cu cât biserica și administrațiile multor state au anatemizat, ba chiar au scos în afara legii cazinourile, supralicitând latura lor negativă.
Se pare că soluția este una singură – îmbunătățirea radicală a imaginii cazinoului ca loc de destindere. Transformarea percepției acestuia, printr-o promovare profesionistă, în mentalul social, din loc „rău famat”, în cluburi decente, elegante, ba chiar în galerii de lux, pe ale căror simeze să fie expuse lucrări de valoare excepțională, cazinoul în sine aflându-se, eventual, în incinta unui monument de arhitectură, a unui hotel de lux etc.
Calitatea, decența, civilizația și eleganța pot fi cei patru ași cu care cazinourile românești ar putea câștiga marele pot.