Advergames sunt instrumentul promoțional emergent cu cel mai mare potențial de eficacitate, capabil să genereze rezultate fascinante.
Trăim într-o perioadă caracterizată de concurență uriașă, multă strategie, tehnologie persuasivă dar și… plictiseală și despre asta vom vorbi la Lecturi de Duminică.
De fapt, în sectorul de marketing digital, este din ce în ce mai dificil să găsești conținut și instrumente utile care să atragă atenția publicului țintă. Persoanele cumpărătorilor tind din ce în ce mai mult să se distanțeze de marcă dacă aceasta nu reușește să-și îndeplinească în mod constant nevoia de stimulare.
Advergaming-ul se încadrează într-un astfel de scenariu. Este instrumentul promoțional emergent cu cel mai mare potențial de eficacitate, capabil să genereze rezultate fascinante.
Ce sunt advergames?
Advergames, cunoscute și sub numele de jocuri publicitare, sunt printre cele mai puternice instrumente pe care o companie le poate folosi pentru a aduce clienții mai aproape de marca sa. Cu această tehnică, produsul este promovat în timp ce consumatorul se distrează.
În crearea UI/UX a jocului video, fiecare element este cheia pentru atingerea obiectivului: muzică, grafică, nume, culori și așa mai departe. Crearea unui advergame necesită un angajament puternic, similar cu cel necesar la crearea unui joc video, în ceea ce privește eficiența și eficacitatea jocului în sine. Chiar dacă cu siguranță va fi mai puțin complex în ceea ce privește structura, nivelurile și parcela.
Care este diferența dintre gamification și advergames?
Advergames nu trebuie confundate cu tendința actuală de a aplica mecanici și tehnici de joc activităților non-jocuri, adică gamification. Diferența dintre cele două concepte este clară.
Gamification folosește mecanica jocurilor video pentru a construi loialitatea clienților în diferitele contexte în care jocul nu este așteptat inițial. Advergames sunt jocuri create în jurul unui brand care încearcă să implice publicul și să transmită valorile acestuia către consumatori.
Este o nouă modalitate de a obține gradul de cunoaștere a mărcii, adresată direct utilizatorilor pentru a-i face să se simtă parte integrantă a întregului proces.
De asemenea, trebuie să diferențiem jocurile publicitare de un alt concept din industrie: publicitatea în joc. Această tehnică constă în includerea reclamei pentru un produs sau marcă în joc. Cel mai cunoscut exemplu în acest sens este colaborarea dintre producătorii The Avengers și Epic Games când personajul lui Thanos a fost inclus în jocul video de succes Fortnite pentru a promova filmul.
Viralitatea advergames
O caracteristică care distinge jocurile publicitare de succes este viralitatea. Dacă sunt proiectate corect, unele caracteristici pot ajuta jocul să ajungă la viralitate. Iată trei idei:
Ușurință de partajare. Advergames redate în browserele web sunt mult mai ușor de partajat decât aplicațiile de descărcat sau software-ul de instalat. Pentru a partaja jocul unui prieten, pur și simplu partajați linkul. Conexiunile rapide și cele mai recente smartphone-uri vă permit să creați jocuri din ce în ce mai complexe care pot fi jucate pe browsere.
Moneda socială. Jucătorii vor fi mândri să le spună prietenilor despre experiența lor de joc? Răspunsul depinde de modul în care este structurat advergame. Ne place să ne împărtășim statutul, realizările, informațiile utile și victoriile cu alte persoane. Un advergame cu mecanici de joc capabile să stimuleze aceste sentimente va fi mai probabil să fie împărtășit.
Două exemple de advergames:
Nike React Land
Experiența tradițională de a încerca pantofi în magazine a rămas neschimbată de zeci de ani. Nike a încercat să regândească această fază a experienței clienților pentru lansarea React.
Cum funcționează
Pentru a încerca pantofii de alergare, alergi într-un joc video similar cu Super Mario. Jocul este simplu: trebuie să continuați să alergați în lumea reală pentru a vă muta avatarul înainte și apăsați un buton pentru a sări peste obstacol. Când cazi, jocul s-a terminat.
Mecanica jocului
Avatar. Când intri în magazin, este făcută o fotografie cu tine pentru a-ți crea propriul avatar personalizat.
Clasament și puncte. Scorul tău crește pe măsură ce explorezi React Land. Game over marchează sfârșitul experienței în interiorul magazinului. Când pierzi, ți se arată poziția pe care ai ajuns în clasamentul.
Element care poate fi partajat. La ieșirea din magazin, vi se oferă un videoclip de 10 secunde pentru a-l distribui pe rețelele sociale. Videoclipul este personalizat și vă arată experiența în interiorul magazinului.
Număr limitat de participanți. Experiența este exclusivă: nu pot fi sute de oameni care intră în magazin în același timp.
Rescue Matilda
Acesta este jocul publicitar al Chiarei Ferragni în care trebuie să-i salvezi câinele Matilda. Jocul este un platformer în care utilizatorul joacă rolul Chiara Ferragni. Advergame încurajează utilizatorii să se aboneze la newsletter și să viziteze site-ul de comerț electronic al mărcii. Primul pas pentru a juca este să creezi un profil cu un nume de utilizator și o parolă. Avantajul creării unui profil este abilitatea de a salva jocul și de a-l relua ulterior.
Advergame-ul a obținut rezultate interesante: 350.000 de jocuri jucate de 120.000 de utilizatori în 140 de țări din întreaga lume. Aproximativ 40.000 de persoane și-au dat acordul pentru a se abona la newsletter.
Aspecte pozitive ale advergames
Dacă sunteți interesat de advergames pentru afacerea dvs., va trebui să cunoașteți principalele avantaje pentru promovarea produsului sau serviciului dvs.:
– dacă jocul video devine viral și obiectivele mărcii sunt depășite, impactul poate fi uluitor
este o formă de publicitate care se adaptează oricărui mediu
– vă permite să depășiți concurența
– este o experiență nouă și atractivă pentru utilizator
– produsul sau marca rămân gravate în mintea consumatorului
– ROI înalt poate fi atins dacă campania advergame are succes
– poate fi integrat cu ușurință în planurile dvs. de marketing existente, accelerând atingerea obiectivelor.
Din Lecturi de Duminică mai puteți citi și AICI.