Play Cyber Safe

Play Cyber Safe!

De Alexandru Petrescu, SVP, BIG Cyber at BMM

Industria globală de gaming, industrie evaluată la 159 miliarde dolari în 2019 și estimată că va atinge 200 miliarde de dolari în doar 3 ani, reprezintă de asemenea, unul dintre sectoarele “preferate” ale atacatorilor de securitate cibernetică, mai ales în contextul pandemiei Covid -19 care a stimulat premisele dezvoltării gamingul într-un ritm mai alert.
În timpul pandemiei Covid-19, jucătorii au căutat metode alternative de socializare, iar disponibilitatea diferitelor platforme de joc a constituit elementul de interacțiune comună pentru cei mai mulți dintre ei. Comunitățile de jucători au crescut semnificativ ajungând ca, în vârful pandemiei, pe 24 aprilie 2020, să se stabilească recordul ca 24 milioane de jucători să fie online, 8 milioane de dolari fiind în joc.
Securitatea datelor și campaniile de conștientizare în acest sens în această industrie au devenit mai importante ca niciodată. Gaming-ul nu se mai dezvoltă doar pentru simplu consum, ci a câștigat o prezență din ce în ce mai mare pe piață, multe companii având adevărate mize financiare în succesul general al industriei. Însă succesul și creșterea solidă a acestei industrii nu vor putea fi menținute dacă există conturi compromise și încrederea jucătorilor erodată.
Cercetările arată că în perioada iulie 2018 –iunie 2020, peste 150 milioane de aplicații web din industria de gaming au fost atacate, iar peste 3000 de atacuri DDoS distincte au fost înregistrate în acest sector la nivel global.

Când facem vorbire de ținte, pe primul loc sunt cele din SUA, urmate de companiile de gaming din Hong Kong, Marea Britanie, Singapore și Japonia. Trei dintre primele cinci ținte au o prezență puternică pe piața de mobile gaming, fapt ce demonstrează că atacatorii vizează jocurile de pe telefoane la fel ca de pe orice altă platforma de gaming.
Totodată, atacatorii cibernetici nu atacă doar platformele de gaming, ci vizează direct jucătorii, cele mai cunoscute metode fiind phishing și credential stuffing cu obiectivul de a obține acces totodată la multiple informații: nume utilizatori, conturi bancare și orice alte informații stocate pe servere legate de utilizatori, informații care sunt comercializate sau exploatate ulterior în diferite scopuri.
Cu toate acestea, într-o analiză dezvoltată recent de compania Akamai, peste 55% dintre jucătorii frecvenți afirmă că au avut conturile atacate, însă numai 20% declară că sunt îngrijorați de acest fapt. 54% dintre aceștia consideră că asigurarea protejării împotriva posibilelor atacuri cibernetice este o responsabilitate comună atât a jucătorilor cât și a companiei dezvoltatoare de jocuri.
Fiecare are un rol de jucat în protejarea comunității de gaming, conștientizarea din ce în ce mai mult a problemei și utilizarea instrumentelor adecvate de protecție devenind esențiale în atingerea acestui obiectiv.

Play Cyber Safe!
De Alexandru Petrescu, SVP, BIG Cyber at BMM