Octavian Manu, un om conectat non-stop la industria jocurilor de noroc

Written by Administrator. Publicat în Cover, Interviuri / Evenimente, Nr. 45 / Octombrie 2013

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

octavian manu

Published on octombrie 08, 2013 with 1 comentariu

This post is also available in: Engleză

Interviu cu Octavian Manu, directorul general al companiei BAUM GAMES

Directorul general al grupului Baum a acordat un interviu în exclusivitate revistei noastre – “Casino Life & Business Magazine” – în care a vorbit, din experiența sa îndelungată, despre ceea ce se întâmplă în industria jocurilor de noroc din România.

- Nu de mult, compania BAUM a împlinit 20 de ani. Cum ați început această afacere, cum ați intrat în domeniul jocurilor de noroc?
- Totul a început în 1993, primul moment în care viziunea s-a metamorfozat în ceva concret. Acel ceva concret masura, pe atunci, undeva la 15 aparate, iar viziunea se hrănea cu perseverență și determinare. În următorii 3 ani am ajuns să număram 100 de aparate, și astfel am atins unul dintre momentele foarte importante din viața Baum, anul 1996. A fost perioada care a adus schimbări legislative și ne-a forțat astfel să fim creativi și să ne reorientam strategia, am decis asupra rentabilității, ca și vehicul de eficientizare, și am concentrat activitatea, reducând proporțiile la aproximativ 30%. Pariul nostru pe răbdare și perseverența ne-a ajutat să trecem peste adversitățile acelor ani și astfel în 1999, odată cu creșterea interesului în dezvoltarea acestei industrii, se poate spune că am cules roadele încăpățânării noastre. În anii care au urmat, ne-am concentrat pe operare, astfel în 2002, ca un efect natural la tot ce am creat până atunci, am început să dezvoltam și partea de producție. Experiența pe care am acumulat-o, în cei aproape 10 ani, ne-a ajutat să creăm Dracula’s Games și mai apoi Dracula’s Jackpot. De atunci până acum, istoria Baum de 20 de ani, se bazează pe creativitate, perseverență și răbdare, astfel cu pași mărunți, dar siguri, creștem în fiecare zi un brand Baum, puternic și de succes.

- Cum ați reușit să vă mențineți pe piață și, mai mult, să deveniți unul dintre principalii producători români de echipamente?
– Se spune că viziunea e compasul succesului. La acest capitol răbdarea și perseverența sunt ingredientele principale, ele devin liantul dintre viziune și succes. În viziunea noastră câștigul este în simbioză perfectă cu câștigul clienților și partenerilor Baum. E un echilibru pe care îl înțelegem și îl respectăm. Răsplata muncii noastre se regăsește în mulțumirea clienților și partenerilor Baum, în calitatea produselor noastre și aprecierea de care se bucură. Obsesia pentru calitate, răbdarea ce ascunde, în sine, înțelepciune de a „creste cu pași mărunti”, echipa Baum în care comunicarea, creativitatea și respectul sunt temelia pe care se construiește orice are semnătura Baum. Toate aceste ingrediente se regăsesc în ceea înseamnă compania Baum, fie că e vorba de Multigame-urile Dracula’s Games sau sistemele Dracula’s Jackpot, ori că e vorba de locațiile Baum Games sau noul proiect BaumBet, care aduce același spirit Baum în piață pariurilor sportive, veți fi întâmpinat de vizunea, valorile și calitatea Baum.

- Cum catalogați afacerea BAUM în România?
- Un succes născut în Transilvania. Când ai alături o echipă tânără și dinamică, succesul nu mai e o variabilă a efortului, se transformă într-un mix între seriozitate și respect, talent, creativitate și deschidere spre nou, răbdare și perseverență, pasiune, fascinație și obsesie pentru calitate. Evenimentele, în sine, sunt pietre de kilometraj care marchează istoria călătoriei spre succes. În 20 de ani, am învățat că pașii mărunți ne duc mai departe decît salturile, am rafinat calitatea produselor și serviciilor noastre și ne permitem să spunem că avem clienți și parteneri fericiți, pentru care Baum înseamnă calitate și seriozitate, câștig și câștig.

Povestiți-ne despre activitatea grupului BAUM, atât ca producător, cât și ca operator de sloturi și pariuri sportive.
- BAUM înseamnă calitate și seriozitate, atât în operare, cât și în producție. Important pentru noi e să ne asigurăm că promisiunea de calitate și seriozitate făcută clienților noștri e întotdeauna ținută, astfel știm că ne-am asigurat un loc printre jucătorii importanți din industria jocurilor de noroc din România. Am început ca operatori și de aici evoluția a fost în mod natural spre producător. Contactul direct cu jucătorii din România continuă să reprezinte piatra de temelie pe care construim brand-ul de producător. Am translatat experiența în strategia noastră de producători și astfel am creat jocuri, având la bază profilul jucătorilor din România. Aici se adaugă și atmosfera Baum, în sălile Baum aplicăm aceeași regulă, construim și creăm cu clientul în minte, confortul și dorințele lui, astfel închidem cercul, jucătorii găsesc jocurile preferate într-o atmosferă creată special pentru confortul și plăcerea lor.
BaumBet, proiectul nostru pe piața pariurilor sportive, se încadrează în aceeași viziune, o gamă completă de servicii de entertainment, la același nivel de confort și calitate, cu care s-au obișnuit în locațiile Baum Games.

- Câte săli de jocuri activează sub brandul BAUM în România și la cât se ridică numărul echipamentelor de joc pe care le exploatați?
- În momentul de față, Baum Games numără 29 de locații proprii, aici fiind incluse și locatii premium, cât și 100 de locații în regim de colaborare la nivel național. La capitolul echipamente de joc, numărul e de aproape 900 de aparate de tip slot.

– Produsele companiei dumneavoastră au depășit de mult granițele țării. În ce parte a globului merge cel mai bine afacerea dumneavoastră?
- Produsele Baum Games au fost întâmpinate cu entuziasm și s-au bucurat de succes în câteva țări din Europa și în America de Sud. În esență, calitatea nu trece neobservată, oriunde s-ar manifesta. Evoluția pe piețele internaționale e un proces continuu și de durată, e poate prea devreme să facem o diferențiere a succesului din punct de vedere geografic. Ce se poate spune însă e că Dracula’s Games se bucură de succes și asta ne da încredere și ne convinge că viziunea, valorile și calitatea brand-ului Baum poate să construiască valoare și în afara granițelor României.

- De curând s-a încheiat expoziția Entertainment Arena Expo, unde v-ați prezentat cu un stand nou. Care au fost noutățile prezentate de compania BAUM și cum au fost ele primite de către vizitatorii expoziției?
- Am creat un concept de stand, cu totul nou și puțin în afara standardelor, care să le facă vizitatorilor cunoștință cu atmosfera Baum, am translatat astfel în cadrul expoziției o bucățică din tot ce înseamnă Baum Games, calitatea, ospitalitatea și confortul pe care îl poți întâlni în oricare din locațiile noastre. Astfel am creat atmosferă propice în care vizitatorii au avut ocazia să cunoască slot-urile Dracula’s Games. Totuși evenimentul cel mai important al acestei expoziții, a fost lansarea celei de a șasea versiuni a MultiGame-ului Dracula’s Games, o nouă versiune care promite să depășească succesul versiunilor anterioare, cu cele 3 jocuri noi semnate Baum Games, Red Dragon, Aztecs și Jewels. RED DRAGON, un joc care se diferențiază nu numai prin grafica deosebită, ci și printr-un alt mod de plată a formațiilor câștigătoare calculate pe coloane și nu pe linii, mod pe care l-am denumit „Super 243 Căi”. Câștigarea Jocurilor Gratuite îi aduce jucătorului posibilitatea de a alege numărul de „free games” pe care dorește să-l joace și volatilitatea. Totodată poate fi surprins și de un câștig important oferit de „Turtle Bonus”. AZTECS aduce în prim plan tema și simbolurile alese, dar surprinde și prin adrenalina câștigurilor substanțiale, a “Lucky Win” cu toate cele 40 de linii selectate – îi poate aduce jucătorului multiplicarea mizei pariate pe linie de 80.000 de ori.
JEWELS rămâne un clasic, la prima vedere, dar nu se lasă mai prejos și permite formarea de combinații câștigătoare de la stânga la dreapta, de la dreapta la stânga, dar și pe rolele din mijloc. De asemenea „Lucky Win” îi poate aduce jucătorului, la toate cele 10 linii selectate, multiplicarea mizei pe linie de 50.000 de ori.

- Care sunt asteptările de la târgul de specialitate din Argentina la care o să participați în noiembrie?
- La astfel de evenimente simțim cel mai bine pulsul industriei de gaming. Acesta e cadrul în care se formează trend-urile și se intâlnesc operatorii importanți, aici se formează impulsurile care generează mai apoi dinamica pieței. Participarea la astfel de evenimente reprezintă o componentă importantă a strategiei noastre, având astfel acces la dinamica pieței internaționale, ne oferim posiblitatea de a anticipa noile trend-uri ale industriei, și nu în ultimul rând de a promova calitatea, valorile și viziunea Baum, Dracula’s Games și Dracula’s Jackpot, de a deschide piețe noi și noi oportunități de succes pentru produsele Baum. Ne dorim pentru SAGSE 2013, la Buenos Aires, să avem parte de același entuziasm cu care a fost intimplinat brand-ul Dracula’s Games în aprilie, la FADJA 2013, în Columbia.

- Care considerați cムsunt principalele dificultăți din industria gamblingului din România?
- Lacunele legislative cu aplicabilitate dificilă, de cele mai multe ori în umbra neclarităților și modificărilor dese, cât și lipsa unei stabilități economice cred că ridică dificultăți tuturor. De asemenea, industria gambling-ului din România e influențată negativ de invazia, din ultimii ani, a slot-urilor second-hand, de o calitate nu întotdeauna bună, majoritatea uzate moral.

- România, ca multe alte state ale lumii, a trecut și încムresimte criză financiară mondială. Toate companiile resimt asta. Dumneavoastră ce anume ați făcut pentru a rezista pe piată, pentru a nu face rabat de la calitate și pentru a va respecta obiectivul, și anume acela de a vă satisface clienții care trec și ei prin aceleași probleme create de criza economică?
- Nu există o rețetă, dar există câteva ingrediente care pot fi de folos, care pot face diferența între a acționa și a reacționa. Am încercat să fidelizam clienții, construind încredere în calitatea produselor Baum, să le fim alături în momentele dificile cu produse și servicii adaptate nevoilor lor, căutând strategii care să includă și satisfacția jucătorilor. Astfel am convins și mulți clienți noi de avantajele unui parteneriat cu compania Baum.

- Care sunt proiectele de viitor ale grupului BAUM?
- Continuăm să creăm valoare și calitate, ca și măsură a succesului companiei, produselor și brand-ului Baum. Dorim să ne extindem prezența pe piețele internaționale, în primă fază pe piața sud-americană, fie ca e vorba de Columbia, Argentina, Peru, Mexic și Chile, cât și pe câteva piețe europene. De asemenea, când legislatia va fi definitiv mai clară în România, vom iniția dezvoltarea și pe piața de gaming online.

- Ce anume considerați că ar fi oportun să facă autoritățile din România, din punct de vedere legislativ, pentru ca lucrurile să meargă din ce în ce mai bine în gambling, cu tot ce implică acesta?
- O legislație mai clară și aplicabilă la condițiile de piață existente, alături de continuarea luptei împotriva pieței „la negru”, fie online sau land-based, ar putea crea condițiile esențiale pentru un mediu de afaceri mai sănătos și în același timp ar genera mai mulți bani încasați la bugetul de stat.

- BAUM este membră în asociația ROMSLOT. Cât de oportună este activitatea asociației, din punctul dumneavoastră de vedere?
- ROMSLOT se definește ca fiind o organizație nu doar importantă, ci și necesară în industria slot-urilor din România. Ca și funcție de bază, liant între operatori și legislativ, face pași importanți pentru a crea un mediu de afaceri stabil și sănătos. Multe inițiative au fost create strategic pentru a aduce beneficii atât celor implicați în piața de gambling, cât și la nivel social. ROMSLOT s-a implicat în inițierea și dezvoltarea proiectului “Joc Responsabil”, împreună cu patronatul Romanian Bookmakers. Un proiect cu importante reverberații în mediul social, menit să ofere sprijin și consultanță eventualilor jucători cu probleme, care în același timp responsabilizează operatorii din industrie, către un comportament etic.

- Cum se împacă agenda dumneavoastră încărcată cu timpul acordat familiei?
- Familia a fost și este prima echipă Baum. Încă de la început m-am bucurat de suportul și înțelegerea lor. Faptul că suntem amândoi implicați în problemele companiei ne ajută să fim mai înțelegători unul cu celălalt în ceea ce privește energia investită în companie. Sfârșitul de săptămână și concediile rămân destinate exclusiv timpului petrecut cu fiul nostru.

- Cum arată o zi din viața lui Octavian Manu?
- De obicei, în prima partea a zilei mă ocup de administrare, cu tot ceea ce implică aceasta, iar a doua parte o dedic pasiunii mele, cercetarea și dezvolatarea produselor Dracula’s Games.

- Cunoașteți foarte bine revista noastră “Casino Life & Business Magazine” și proiectele mari în care este implicată. Care considerați că este impactul publicației noastre în industria jocurilor de noroc? Cât de mult considerați că îi ajută publicația noastră pe cei implicați în acest domeniu?
- Succesul poate fi interpretat ca o sumă a eforturilor direct dependentă de factorii implicati. Revista „Casino Life&Business Magazine” este unul dintre acei factori, iar succesul nostru depinde și de dumneavoastră.

Share this Article

1 comentariu

Momentan sunt 1 comentariu pe Octavian Manu, un om conectat non-stop la industria jocurilor de noroc. Perhaps you would like to adaugă one of your own?

Trackbacks & Pingbacks

  1. Felicitari familiei Manu pentru intrarea in Top Forbes - CASINO LIFE & BUSINESS MAGAZINE

Lasă un comentariu